Mini's krijgen miniveulens!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:58

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-25 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:10

Knolselder schreef:
De camera is alweer geinstalleerd. We kunnen ze weer in het oog houden :D
[ Afbeelding ]

Ach arme,heeft die nu écht zo'n klein hokje?!!
Dacht dat er normen en waarden waren kwa afmeting en al helemaal als je ze moet laten veulenen....
Sorry dit zie ik niet graag...

Ymor

Re: Mini's krijgen miniveulens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:28

Fijn dat de camera er weer is! En wat erg zo vaak alarm zeg!

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:56

Lijk me echt super spannend

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:59

Ik mag zeker geen 22 berichten achterlaten :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:57

vivana schreef:
Knolselder schreef:
De camera is alweer geinstalleerd. We kunnen ze weer in het oog houden :D
[ Afbeelding ]

Ach arme,heeft die nu écht zo'n klein hokje?!!
Dacht dat er normen en waarden waren kwa afmeting en al helemaal als je ze moet laten veulenen....
Sorry dit zie ik niet graag...

Als jij nu even op een rustige manier was binnengekomen en op een vriendelijke manier een opmerking had gemaakt via pb, had ik je heel vriendelijk willen uitleggen hoe mijn stallen werken en hoe mijn paarden gehouden worden ;)
Zal ik je alvast geruststellen dat dat niet de ruimte is die ze krijgt om te veulenen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 11:59

Het wordt inderdaad spannend! Maar zoals Mathilda zegt, ze kan evengoed nog even stabiel blijven en het nog ophouden :P
Al is ze nu extreem aanhankelijk en lief, dat zijn we niet van haar gewend :P

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:59

Knolselder schreef:
Als jij nu even op een rustige manier was binnengekomen en op een vriendelijke manier een opmerking had gemaakt via pb, had ik je heel vriendelijk willen uitleggen hoe mijn stallen werken en hoe mijn paarden gehouden worden ;)
Zal ik je alvast geruststellen dat dat niet de ruimte is die ze krijgt om te veulenen.

Eerlijk gezegt vind ik dit ook wel heel extreem klein.
En ben ik er ook zeer benieuwd na.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:02

Extreem klein? Zie ik een andere foto dan de rest? Denk eerder dat het beeld wat vertekend. Pony ligt helemaal gestrekt over de breedte. Ze heeft aan allebei de kanten nog ruimte over. Vooral van achteren nog ruim de ruimte. Hoeveel ruimte zou je zo'n pony willen geven..

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:32

Misschien is het niet een reuzenstal. Maar zoals Annelies al zegt dit is niet de kraambox.
Maar neem nu eens stallen op een manege! die zijn ook 3x3 m. (ja natuurlijk zijn er ook groter) En daar staat ook een groot paard in die net een rondje om zijn as kan draaien. Dat vind ik echt sneu voor het beestje.
Ook staan manege paarden hele dagen op stal en als baasje komt worden ze gereden of gelongeerd. Dat is ook eens 1,5 uur per dag. Uitzonderingen daar gelaten. En ga ik even uit van winterperiode. Ik neem aan dat ze 's zomers wel in het land komen..

De merrie waar we hier naar kijken loopt op de dag heerlijk in het land en komt 's avonds binnen. Genoeg bewegingsvrijheid.

Om even terug te komen op de toon. Ik had niet zo pats boem binnen gekomen, maar even gevraagd hoe groot het stalletje nu was. En dan vervolgens vermelden dat het naar jou idee wat krap was. Geen haan die daar naar kraait. Ieder zijn mening.

Het is de toon die de muziek maakt. ;)

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:29

Aaah het begint op te schieten *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 17:37

Ik wil een paard van 1.70m hoog wel eens volledig uitgestrekt zien liggen in zijn box van 3,5 op 3, standaard vaak de maat. Ik denk dat je daar minder ruimte zal zien dan hier.
Zoals Romy zegt, beeld zal vertekenen omdat ze diagonaal compleey uitgestrekt ligt.
Ik heb daarnet eens heel kritisch naar de stallen gekeken en hoe het paardje erin past en dat valt echt goed mee hoor. Ze heeft ruimte om rondje te stappen, liggen, heeft gezelschap, staat heel de dag in kuddeverband buiten,...

Mijn stallen zijn gemaakt met uitneembare tussenwanden. Als er geen reden is om een paardje apart te zetten snachts of overdag (ziekte), is het 1 grote schuilstal, of dus kraamstal :)
Mijn hengsten hebben hetzelfde formaat als schuilstal en die gaan er zelfs gezellig met hun 2 in liggen. Zo krap zal het dus wel niet zijn.

Het is inderdaad de toon. Om hier alleen met een negatieve toon binnen te vallen om verder helemaal niets met et topic te melden, is voor niets nodig.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 18:09

Ik zal eens zien of ik straks een snapshot kan maken wanneer ze gewoon normaal in haar stal staat ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 22:53

Misschien geeft dit een iets beter beeld. Ster staat nog niet tegen de achterwand aan :)

Afbeelding
Wanneer ze meer tekenen vertoond, gaat de rechtse wand er dus uit en dan is er nog extra zoveel ruimte :)

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:28

Prachtig stalletje toch? Ze hoeft er niet 24 uur per dag te wonen.... Je hoeft je ook zeker niet te verdedigen vind ik. ;)

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:35

Stalletje lijkt me groot genoeg! Lijkt me toch dat TS dat inzicht zelf ook heeft of een stal te klein is of niet..

Succes met de drachtige dames!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:09

Ik wil de grote paarden eens zien die diagonaal gestrekt kunnen liggen in hun stal en nog plaats over hebben. Bovendien is dit enkel voor de nacht,neen ik vind het prima,sterker nog hier zijn die stallen ook zoiets. :)

Hoevaak heeft ze je wakker gebeld? :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 19:33

Bedankt dames :)
Om de een of andere reden spring ik altijd in de verdediging als het over mijn dieren gaat. Ik doe er namelijk alles voor dat ze naar hun zin hebben en ben dan gekwetst als iemand denkt dat dat niet zo is.

En eigenlijk moet ik dat inderdaad niet doen. Want dat ze languit kan liggen en nog plaats over heeft lijkt mij inderdaad toch ook een luxe.

Pretty, ze heeft zo een 6x gebeld denk ik :P
Maar ik verwacht nog geen veulen. Uier blijft voorlopig redelijk stabiel.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:37

Update vandaag. Opzich niet erg veel verandering in de uier. Al lijkt 1 speen nog wat voller te lopen en staan ze iets verder uit elkaar
Afbeelding
Afbeelding

Zijn er hier mensen die wat kennen van de kling? Ik vind het er anders uitzien, maar wat ik ervan moet denken is wat anders :P
Ik heb nog foto's langs achter maar krijg ze er via telefoon niet op.

En Fre, ik vind ze er niet drachtig uitzien. Ik hoop vandaag plas te vangen
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:42

Fré ziet er inderdaad niet echt drachtig uit. Al zie je aan mijn Kikkie echt niet meer,maar zij is pas in juli gedekt geweest,ik weet het niet meer van jouw merrie. :o

Toch al een mooie uier hoor! Ik ga nooit echt af op de kling maar op het allerlaatste is die wel wat uitgerekt en opgezwollen zeg maar,beetje uitstulpend. :P

Succes ermee!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 17:07

Mijn voorgevoel ivm Fre is bevestigd:
Afbeelding
Negatieve test
Fre was midden juni ongeveer het laatst gedekt.

En hier zie je dat de spenen iets verder uit elkaar zijn gaan staan
Afbeelding
Maar kan dus nog veel voller, veel spanning staat er nog niet op. En met de koude die eraan komt, wie weet wat ze doet.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:55

Ahh annelies wat zonde van Fre :(:)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:59

Oh, wat een zonde, net die combinatie met hengst van buitenaf...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 20:09

Ja, typisch he! Maar gelukkig al zeker weer 1 dek bij die persoon op de planning voor Charlie en dan kan Fre gewoon mee.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 07:12

Jammer meid van je lege merrie! Maar gelukkig is het alweer bijna tijd voor de herkansingen. :(:)