Lieve buikjes. Duurt nog wel een poosje voor je! Maar ach dan hebben ze straks hopelijk ook zalig weer om met hun nieuwbakken veulentje te pronken in de wei.
Haha leuk he van die handige merries die zich niet op foto laten zetten
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-15 11:17
ja dat is wel een voordeel als je late veulens hebt, ze kunnen gewoon direct zonder dekentjes de wei in, en in de stal geen warmtelampen en zo, maar aan de andere kant wil ik toch wel weer naar iets vroeger toe, dit jaar mag Yuma ze beide nog dekken, het jaar erop blijven ze beide leeg, zodat ik dan wat vroeger kan beginnen met laten dekken, vind zelf april/mei wel heel leuk eigenlijk
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-15 11:18
ja Nathalie, Joanna staat er ook niet op haar voordeligst op haha, maar ach, het gaat om het idee toch?
stal_HD
Geplaatst: 03-03-15 10:15
hihihi. hier heb ik ze zo'n beetje allemaal die naar je toe komen. Pfff zeer frustrerend....
vind ze hier helemaal nog niet echt dik of wel voor hun doen ?
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-15 14:46
nee heel dik zijn ze nog niet ingrid, maar ze moeten ook nog een dikke drie maand verder , maar op de foto zie je het ook niet zo goed, ook door het haar, maar glowy draagt echt een mooi bolletje en Joanna heeft meer een hangbuik
Late veulentjes hebben ook zo hun voordelen! Kan je een hele zomer lang genieten van dat jonge grut in de weide. Idd geen gezeul met dekentjes!
Ben heel benieuwd naar de veulentjes, hoop voor je knappe leuk getekende merrietjes
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-15 13:00
ja ik ben ook heel benieuwd , heb de veulens allebei wel gevoeld , dus er is leven gelukkig, en ja, ik hoop ook op leuk getekende merrietjes, maar ach eigenlijk is alles goed hoor, als het maar leeft en gezond is
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-15 12:58
vanmorgen maar eens weer uierfoto's gemaakt, ik vind dat er wat verandering in zit, ook bij glowy, ik heb het veulen van glowy ook weer gevoeld, echt heel fijn is dat de dames maar gelijk even met de furminator behandeld, pffff, wat komt er al veel haar af
hmmm..... ik wil heel graag een eigengefokt merrieveulen houden, volgens de pendel krijgen ze beide een merrie haha, we zullen het zien, hengstjes worden zowiezo verkocht, omdat ik al een hengst en een ruintje heb
Goh als de pendel gelijk zou krijgen zou dat leuk voor je zijn! Bij ons zei de pendel dat onze 2 dames ook merries krijgen, maar ik geloof er niet echt in maar vind het wel leuk om te proberen Maar bij ons maakt het geslacht niet uit want we houden de veulens toch zelf, hengstjes laten we castreren
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-15 22:24
haha ik geloof ook niet echt in de pendel, maar zou wél leuk zijn ik kan helaas niet alle veulens houden, sommigen gaan me ook erg aan het hart, maar gelukkig heb ik er nooit haast mee en kan ik altijd een fijn huisje voor ze vinden, tot nu toe dan ik heb ruimte genoeg, maar helaas is mijn gezondheid niet altijd even fijn, daarom moet ik er niet teveel hebben
pretty
Geplaatst: 09-03-15 11:10
Je dames zien er goed uit en beginnen al lekker te groeien. Mochten ze nu beiden een leuk merrieveulentje krijgen,hou je ze dan toch beiden aan? Is natuurlijk erg verleidelijk altijd!
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-15 12:19
pretty het zou heel mooi zijn als ik echt een grote kudde kon houden, zou het wel willen, maar het kan gewoon niet, daarom toch de wens één eigen gefokt merrietje te houden, als ik er twee wil houden zou ik er serieus over moeten denken de "jongens" weg te doen, en dat doe ik toch ook liever niet
pretty
Geplaatst: 09-03-15 12:26
Gelijk heb je hoor. Maar het is natuurlijk altijd zo mooi als 2 veulens samen op kunnen groeien. Maar je moet je aantal wel een beetje in het oog houden.
Zilkesteyn70
Geplaatst: 09-03-15 12:28
Ja dat is de narigheid met fokken, er moet altijd weer wat weg om de kudde en beetje binnen de perken te houden Verkopen is mijn hobby niet Ik volg je ook Jolanda, ben erg benieuwd wat voor veulens je dit jaar krijgt
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-15 13:11
tja soms best moeilijk, maar ook wel weer leuk, als ik zie hoe blij sommige mensen met mijn paardjes zijn, daar word ik dan ook weer vrolijk van, als het goed is komt één van mijn eerst gefokte veulens dit jaar naar de keuring, een merrietje is nu drie jaar en moet voor stamboekopname, die mensen zijn zo blij met haar , en ik ben super benieuwd hoe ze uitgegroeid is
Janke leuk dat je ook komt volgen hoeveel veulens verwachten jullie dit jaar?