Nog mooier was, dat op de scan op 18dagen er vocht in de baarmoeder zat... DA had me al gezegd dat de kans groot was dat daardoor geen innesteling had plaats gevonden. Maar dat kon hij met dat vocht niet zien. Dus hij wilde eerst met spuitjes proberen het op te lossen (drie spuitjes) en dan vermoedelijk een 2e dekking... Nu had ik levend veulen garantie, dus hoewel erg teleurgesteld (natuurlijk!) was het financieel geen groot verlies. Hengstenhouder meteen gestuurd en die zei gewoon "als ze er klaar voor is, zorg ik dat ze terecht kan, geen probleem." want behalve dat de innesteling bemoeilijkt zou zijn door het vocht, was de kans natuurlijk ook nog dat niet enkel het vocht door die spuitjes "afgevoerd" zou worden maar ook het eventuele vruchtje (als dat er toch zou zijn.)
Na twee maanden wachten en geen hengstigheid te bespeuren opnieuw naar de DA gebeld, hij zou komen scannen, kijken wat het probleem was want voorheen werd Pret altijd góed hengstig...
En na de scan (onder verdoving en met een praam en dan nog met een hoop gedoe, want madame was inmiddels niet meer zo'n fan van de DA...
) zegtie "sta je goed?" waarop ik hem verbaast aan kijk... "Het vocht is volledig weg en er zit een gezond veulen in van 2 maanden met een kloppend hartje! Het is goed gegroeid.. Die kans was nihil maar het zit er!"