Fiore is thuis! Ik heb haar vandaag opgehaald van haar winterstalling waar ze stond omdat ze daar hele dagen buiten kwam. Nu twee maandjes thuis op bootcamp en dieet en dan gaat ze als een keurig, deftig en net gemanierde dame (hopelijk ) naar de hengst. Daisy is natuurlijk weer boos. Die is altijd boos als ze haar kinderen na een tijd weer ziet Normaal is Dais de meest onderdanige van alle paarden en rent ze weg van alles en iedereen. Maar Ti en nu dus ook Fi... oren in haar nek en jagen! Nu staan ze naast elkaar in stal en het blije Fi ei kijkt o zo vrolijk naar mama en mama kijkt zó boos Dit is de meest gezellige foto die ik er uit kreeg vandaag:
Toen ze in de bak stonden, stond Dais heel dichtbij mij en ik mocht haar zelfs kusjes geven, wat ik anders nooit mag. Hoezo jaloers? En straks, als ze denkt dat ik niet kijk, staat ze te knuffelen met Fi, want daar heb ik haar vaker op betrapt
Eentje die ik op het oog heb, is KI. De rest natuurlijk. Maar het arme kind was vandaag voor de tweede keer helemaal zeiknat na een trailerritje van 20 km. Ze loopt zo de trailer op (nieuwsgierig aangelegd ) maar als we eenmaal gaan rijden, heeft ze stress. Dus om haar +100km op de trailer te zetten, vind ik erg spannend.
Wat dat betreft is Dais zo'n goede leerpony, ook voor mij. Toen ik haar kocht, was ze drachtig, dus ik kreeg een veulen, ik had geen keus en Dais had ervaring. Toen ik haar op de trailer zette, vond ze dat prima. Rijden, wandelen? Alles best, zo makkelijk en meegaand.
En Fi... Voor Fi is alles de eerste keer en dat maakt het extra spannend voor mij; Trailerritjes die ze spannend vindt, eerste dracht, eerste keer rijden straks...
Ik ben vandaag lekker het bos in geweest met Daisje, samen met haar +25 jarige Arabierenvriendin. Nou.. niets te merken van Daisjes hoofzwangere buik, rugproblemen of leeftijd. Huppeldehuppeldedribbel
En Fi is thuis... Pffffffffffffff........ Gisteren werden mijn ene verzorgster en ik beiden het gras ingetrokken door madame die het nodig vond om een sprintje te trekken omdat ze wilde eten en mijn andere verzorgster lag op de grond, omdat Fi niet wilde wachten tot de auto's voorbij waren, dus ze wilde over de heg heen. Toen mijn verzorgster haar terugtrok, verzette ze haar hoef, bovenop de voet van mijn verzorgster die ook net opzij wilde stappen en daar lag ze...
Gisteren halstertouw kapot getrokken en vandaag haar halster. Wat een draak!
Vandaag gewandeld met zweep en hengstenketting en toen was madame minder stoer gelukkig.
En toch hè.. toch is het een schatje. Gisteren wilde ik haar (weer) even kennis laten maken met de waterslang. Dus eerst laten snuffelen, toen water aan, weer snuffelen (de slang verdween in Fi dr mond ) dus eng vond ze het niet (maar goed, ze vindt niets eng. Haar probleem is dat ze dingen NIET doet die ze niet leuk vindt (of... het is eerder mijn probleem dan die van haar ) en toen slang op haar rechter voorvoetje gericht. Klein straaltje op haar voet, ze kijkt, tilt haar voet op en gaat aan haar voet snuffelen Was koud zeker
Maar ik ben trots, want ze stond voor haar doen heel netjes stil tijdens het borstelen Tot ik haar hoeven uit wilde krabben en zij er klaar mee was en ging hangen en daarbij haar halster sloopte. Maar dit wordt nog een uitdaging. Pfffffffffff.....