Rocky Mountain Horse x Arabier Set Elkol (2014)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: Rocky Mountain Horse x Arabier Set Elkol (2014)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 12:08

offtopic geeft in dit geval niet vind ik :D reuze interessant. Bij 'gewone' rassen zie je vaak alleen blauwe ogen bij grotere witte aftekeningen.

Over poetsen gesproken, Set ligt nooit in de poep omdat ze enorm veel ruimte heeft en nooit in een box staat :D dus die is alleen heel stoffig hehe. Na de sneeuw was ze mooi wit.

Pater staat er voorlopig nog bij, die kan in mei sowieso bij een haflinger staan en wat ze daarvoor met hem willen weet ik niet, zou sneu zijn als hij eerst weer alleen kwam.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:19

Sieltjuh schreef:
JoSav, zou dat nog met een ander gen dan te maken hebben dat je bij AT's wel vaak blauwe ogen ziet bij palomino's en valken? AT's hebben toch ook vaak/altijd (?) zo'n soort gloed over hun vacht? Dat wat bijna weerspiegeld in het zonnetje zeg maar :+ Vind het een onwijs boeiend ras, heb er zelf geen ervaring mee of ooit een AT gekend oid, maar vind het bijzondere dieren :j

Overigens totaal off-topic hoor :=

At = achal teke of ?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:20

Sieltjuh schreef:
Kat, nogmaals gefelie met je knappe nieuwe kind <3 *\o/*

Ik denk het veultje is er al :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 12:22

Ayasha schreef:
Sieltjuh schreef:
JoSav, zou dat nog met een ander gen dan te maken hebben dat je bij AT's wel vaak blauwe ogen ziet bij palomino's en valken? AT's hebben toch ook vaak/altijd (?) zo'n soort gloed over hun vacht? Dat wat bijna weerspiegeld in het zonnetje zeg maar :+ Vind het een onwijs boeiend ras, heb er zelf geen ervaring mee of ooit een AT gekend oid, maar vind het bijzondere dieren :j

Overigens totaal off-topic hoor :=

At = achal teke of ?

klopt

haha nee helaas nog 6 maand wachten! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:28

bleh wat duurt dat wachten ook lang he set!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:29

Wat kan wachten dan lang duren he! Je hebt een prachtig paard, ze ziet er heel tevreden uit. Leuk die foto's met je ouders ook!
Dan ga ik nu weer terug in de meeleesmodus :+

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:43

De blauwe ogen staan zeer waarschijnlijk volledig los van metallic.
In het algemeen komen blauwe ogen veelal door splash en veel wit is daarbij niet een vereiste. Dat is overigens interessant want bont komt bij de AT officieel niet voor, wel wat witte buikaftekeningen en witte onderlip bijv. door sabino maar echt bont komt officieel niet voor en bij mijn weten is er ook bij de blauw-ogen niet eens onverhoopt een 'echte' splashed white uitgerold.
Toch wordt in het algemeen gedacht dat de blauwe ogen dan door (minimal) splashed white komt en niet geassocieerd met sabino. Echter is er van alle vormen van sabino nog niet heel veel bekend dus ik durf niet te zeggen of de blauwe ogen dan dús veroorzaakt worden door splash juist omdat het "officieel" niet voorkomt en er geen bonte Teke zijn. Wildkleur komt weliswaar "officieel" ook niet voor en komt wél voor (meestal gemaskeerd) maar meer durf ik er dus niet van te zeggen. Als ik het geld had kocht ik een paar blauwogen en deed een SW test, haha. Sommige lijken vrij duidelijk iig sabino te hebben.

Vaak, maar niet altijd hebben ze weinig aftekeningen, soms wat meer:
Goudbruin beide ogen blauw.
Zwart beide ogen blauw.
Valk beide ogen blauw.
Zwart 1 oog blauw, met hooded eyes.
valk beide ogen blauw.
valk 1 oog blauw.
bruin 1 oog blauw met maar heel bescheiden kol.
valk 1 oog blauw.
Bruin 1 blauw oog.
sneb, valk, blauw oog check!
Vind het wel wat hebben, al lijken de ogen soms zelfs bijna wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:46

JoSav schreef:
De blauwe ogen staan zeer waarschijnlijk volledig los van metallic.
In het algemeen komen blauwe ogen veelal door splash en veel wit is daarbij niet een vereiste. Dat is overigens interessant want bont komt bij de AT officieel niet voor, wel wat witte buikaftekeningen en witte onderlip bijv. door sabino maar echt bont komt officieel niet voor en bij mijn weten is er ook bij de blauw-ogen niet eens onverhoopt een 'echte' splashed white uitgerold.
Toch wordt in het algemeen gedacht dat de blauwe ogen dan door (minimal) splashed white komt en niet geassocieerd met sabino. Echter is er van alle vormen van sabino nog niet heel veel bekend dus ik durf niet te zeggen of de blauwe ogen dan dús veroorzaakt worden door splash juist omdat het "officieel" niet voorkomt en er geen bonte Teke zijn. Wildkleur komt weliswaar "officieel" ook niet voor en komt wél voor (meestal gemaskeerd) maar meer durf ik er dus niet van te zeggen. Als ik het geld had kocht ik een paar blauwogen en deed een SW test, haha. Sommige lijken vrij duidelijk iig sabino te hebben.

Vaak, maar niet altijd hebben ze weinig aftekeningen, soms wat meer:
Goudbruin beide ogen blauw.
Zwart beide ogen blauw.
Valk beide ogen blauw.
Zwart 1 oog blauw, met hooded eyes.
valk beide ogen blauw.
valk 1 oog blauw.
bruin 1 oog blauw met maar heel bescheiden kol.
valk 1 oog blauw.
Bruin 1 blauw oog.
sneb, valk, blauw oog check!
Vind het wel wat hebben, al lijken de ogen soms zelfs bijna wit.

Ik vind ze bijna allemaal lelijk... :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:47

oi die hooded eye vind ik eng.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:48

Die hooded eye vind ik ook eng! Lijkt op een evil robotpaard :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:48

:j kan zo LOTR in. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:49

Ik kijk dat niet :+

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:52

Hooded eye moet je idd van houden. Is typisch iets van dit ras, maar deze hengst is een van de meest extreme, mede door zijn blauwe oog. :j Heb al vanalles over hem gehoord van mensen die voor het eerst een foto van hem zagen: alien, drakenpaard, evil, enz. :D :D (Maar niet een béétje offtopic, haha). Hij geeft zowel blauwe ogen als hooded eye heel sterk door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:53

Is die van jou JoSav? Ik vind AT's mooi, maar precies niet degene die jij laat zien :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:58

die in Josav haar profiel vind ik knapper dan deze hier. :) Die van Josav is gewoon een bloedmooi diertje.
Maar een deel hier op de foto's zijn ook nog jong en "niet af" heb ik het ide?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:00

Muzanna is mooi zeg! Vind ATs zonder manen zo op ezels lijken.. :o

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:03

Klopt, zitten veulens, jaarlingen en tweejarigen tussen. :j Die moeten nog behoorlijk uitzwaren. Zie ook topic in mijn onderschrift, bovenaan laatste pagina post over hoe ze kunnen veranderen van een iel ding met een pierenekje naar een 'heel' paard (los van verschillende types). Naast het ranke hoofdtype zijn er nog middentype en massief type. Ras is ook erg laat volwassen. De mijne wordt volgende maand 7 en groeit nog steeds. Zwaart dus ook nog uit.

En dank jullie. :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:06

Ik vind AT's ook prachtig! :) Blauwe ogen op een donker kleurtje lijkt inderdaad mooi!

Knap kind Katja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:07

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:12

(Hij is goudvalk en totaal off topic (op deze foto is ie geloof ik zelfs pas 2). :P Vraag past beter in topic uit onderschrift, haha. Straks komt Katja langs met de zweep!) ~~}>

Sets veulen kan wel valk worden trouwens? Maar dan zonder metallic, helaas. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:15

Ja sorry haha ik zat al na te denken of ik teveel offtopic ging :Y) Morgen al 150 dagen! (Toch?)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 15:53

~~}> Jorieke!

Haha niet erg hoor. Morgen 150 dagen ja! Valk en zilvervalk is mogelijk, anders doe ik er wel een beetje autolak overheen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:55

Als de bevalling echt dichtbij komt, ga je dan ook camera's ophangen en waken of niet? :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 15:57

Camera's niet, waken wel. Als het mogelijk is misschien melktests (moet ze wel druppeltjes hebben/melk hebben) en halsteralarm twijfel ik aan, alleen als ik m ergens voor een normale prijs kan huren :)

Camera's om een paar redenen niet, ten eerste de verbinding, ik heb helemaal geen zin om dat allemaal te regelen :+ de kosten, het kost allemaal al genoeg.
Als ik al camera's had zou ik ze ook niet online zetten, pottekijkers hoef ik er echt niet bij :)
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 08-02-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:58

Nee met camera's bedoelde ik alleen voor jou, sowieso niet online. Ben benieuwd naar haar veulentje! (Wie niet :'))