Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Re: Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:43

Daar houden we je aan. :D

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:29

Kan niet veel missen 10tje gedoneerd

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 23:10

Cariena heel erg lief <3 . Alles helpt!

AnnoNiemand ik hou je eraan dat je me eraan houdt :)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:25

Wat bijzonder dat dit zo op je pad komt. Ik doe ook mee aan de doneeractie.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 10:54

Bijzonder dat dit zo op je pad komt Muronia! Ik ga vanmiddag even kijken wat ik eventueel zou kunnen doneren!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:20

Dit heeft zo moeten zijn! Bijzonder dat dit op jouw pad komt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:26

Persoonlijk, als ik die kans echt wil grijpen, zou ik naar de bank stappen voor een lening. Als je moet wachten op een crowdfunding is de vogel misschien gaan vliegen tegen dat je het bedrag bij elkaar hebt.

Ben je voorzien op eventuele extra kosten? Bij de paarden weet je nooit natuurlijk...

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:31

Ik heb wel eens gehoord dat er bij een crowdfunding heel veel aan de strijkstok blijft hangen. Weet iemand dat?
Diegene vertelde toen dat hij het liever rechtstreeks op de rekening had gehad maar ja dat was ook moeilijk ivm toeslagen.

Ik hoop het echt voor jou dat dit mag lukken. Het wordt je zo gegund :knuffel:

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:36

Tieneke schreef:
Persoonlijk, als ik die kans echt wil grijpen, zou ik naar de bank stappen voor een lening. Als je moet wachten op een crowdfunding is de vogel misschien gaan vliegen tegen dat je het bedrag bij elkaar hebt.

Ben je voorzien op eventuele extra kosten? Bij de paarden weet je nooit natuurlijk...

Dat zou ik ook doen zorgen dat ik het ergens vandaan kan lenen zodat ik het meteen kan vast leggen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 13:11

Voel jullie vooral niet verplicht hoor! Ik vind het ontzettend lief, maar ook wel lastig want ik hou er niet van om dit te doen.

Tieneke, daar ben ik ook mee bezig nu en dat loopt inmiddels sinds gisteren. Duurt geloof ik een week of 2/3 voordat dat rond is, maar ik mag daar dan ook boetevrij extra op aflossen. Dat ga ik dan doen van het gedoneerde geld.

Anca ik heb er nog nooit eerder mee te maken gehad maar ik krijg steeds gewoon een net overzicht te zien van de donaties en het bedrag dat nu totaal is.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:47

Wil je dan jouw doel los laten en jouw merrie lijn stoppen ook?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:05

Ben weer bijgelezen..Goede actie meid! Ook ik ben razend benieuwd naar het veulen. Ik heb dezelfde vraag als Liesjuh.

Als ik het goed begrijp heeft dit veulen dezelfde afstammeling als moeder Elonia en jouw veulen zijn vader. Klopt dat?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 18:27

Liesjuh en Pien, nee ik kan mijn merrielijn voortzetten met Sylfonia straks over een paar jaar (hoop ik, als ik dat aandurf. Maar ik wil voor die tijd haar bekken laten nakijken door een dierenarts om zeker te zijn dat ze een bevalling aan kan).

Dit veulen komt uit een moeder van Eckstein's Eminenz, net als Elonia, maar moeders vader is een andere hengst. In dit geval Eros en bij Elonia was dat Macho Polo (Veronia's vader). De vader van dit veulen is Major, die ook de vader was van Elonia's overleden veulen Moritz.

Het feit dat dit veulen uit een iets andere moederlijn komt, zou mij meer ruimte bieden in mijn hengstenkeuze later. De lijn van Macho Polo (Gerlinus / Onno S) zit in veel groninger paarden, en dus ook hengsten, waardoor mijn keuze binnen het stamboek altijd wat beperkt is. Mede daardoor maak ik vaak de keuze richting aanverwante stamboeken.

Ik heb heel bewust toen voor de hengst Eckstein's Eminenz gekozen omdat het naast een fantastisch knappe kerel, ook een hengst is die hele fijne karakters doorgeeft. Ik heb meer nakomelingen van hem gezien en gevolgd, omdat het leuk was om te vergelijken met Eloon en ze hebben stuk voor stuk een heel zacht karakter en die lieve oogopslag. Dus buiten dat ik heel wijs ben met mijn merrielijn, wil ik ook heel graag verder met die Eminenz kant. Ik had al geprobeerd om hem zelf te traceren, maar hij is niet meer vindbaar, ook niet in Duitsland dus ik vermoed dat hij is gecastreerd inmiddels.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:47

Helder verhaal. Ik hoop zo dat je crowdfunding het geld opbrengt dat je nodig hebt!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:50

En met veronia fok je toch ook nog? Of ik heb wat gemist.

Misschien in je doneeractie er bij zetten dat je nog 2 fokmerries hebt uit deze lijn. Want het staat er nu zo alsof je geen paard meer hebt zeg maar. Terwijl je dus nog 2 merries hebt om mee te fokken.

Dat kan best misleidend zijn. Een doneeractie voor een extra fokpaard dat mag natuurlijk altijd. Maar volledige informatie is dan wel eerlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:04

Het staat er in mijn ogen volkomen eerlijk en zeker niet misleidend!

Citaat:
Op 15 maart ben ik helaas mijn jonge fokmerrie en haar veulen verloren tijdens de bevalling. We hebben er alles aan gedaan, maar helaas mocht het voor beide niet zo zijn.

Hierdoor ben ik nu een hele generatie uit mijn foklijn kwijt en ondanks het grote verdriet wil ik me graag kunnen blijven inzetten voor dit mooie ras en mijn fokkerij opnieuw opbouwen.

Ze wil het dus aan de "onderkant" verder opbouwen. Volkomen duidelijk imo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:10

pien_2010 schreef:
Het staat er in mijn ogen volkomen eerlijk en zeker niet misleidend!

Citaat:
Op 15 maart ben ik helaas mijn jonge fokmerrie en haar veulen verloren tijdens de bevalling. We hebben er alles aan gedaan, maar helaas mocht het voor beide niet zo zijn.

Hierdoor ben ik nu een hele generatie uit mijn foklijn kwijt en ondanks het grote verdriet wil ik me graag kunnen blijven inzetten voor dit mooie ras en mijn fokkerij opnieuw opbouwen.

Ze wil het dus aan de "onderkant" verder opbouwen. Volkomen duidelijk imo

Op mij komt het over alsof ze nu niet meer kan fokken. Omdat ze het heeft over “opnieuw opbouwen”. Terwijl ze nog fokmerries heeft uit deze lijn die nog jaren kunnen fokken.

Maar goed. Ik hoop dat jij je doel snel haalt. Zou zonde zijn als die merrie weg is. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 19:15

Het is zeker niet mijn bedoeling om iets misleidends te plaatsen, zo las ik het zelf ook niet eigenlijk. Ik was in principe met Moritz 2 generaties verder dan Veronia en dat hele stuk mist nu en kan ik met dit veulen alsnog "terugkrijgen". Het is gewoon zo bijzonder dat precies die combinatie is gemaakt door iemand anders. Zowel Eminenz als Major zijn maar 1 jaar beschikbaar geweest in nederland namelijk.

Ik ga er echt niet vanuit dat ik dat hele bedrag gedoneerd ga krijgen en dat hoeft ook niet, maar al die beetjes maken het wel mogelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:28

Muronia je bent gewoon heel goed bezig en ik hoop dat vele kleine beetjes het mogelijk maken.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:08

Oprecht heel verdrietig dat de dieren er niet meer zijn. Je schrijft in je tekst ook dat je inzamelt voor 'de rekening van de dierenarts'. Ik snap zoiets nooit. Dan had je beter die tattoo kunnen nalaten, als ‘al die beetjes’ helpen. Is zo weer een bedragje, vooral de opstartkosten. De paarden vergeet je sowieso nooit meer. Herinneringen zitten uiteindelijk uitsluitend in je gedachten en niet in inkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:16

Pferdchen schreef:
Oprecht heel verdrietig dat de dieren er niet meer zijn. Je schrijft in je tekst ook dat je inzamelt voor 'de rekening van de dierenarts'. Ik snap zoiets nooit. Dan had je beter die tattoo kunnen nalaten, als ‘al die beetjes’ helpen. Is zo weer een bedragje, vooral de opstartkosten. De paarden vergeet je sowieso nooit meer. Herinneringen zitten uiteindelijk uitsluitend in je gedachten en niet in inkt
Soms, heel soms, dan kun je beter je mond houden.

Sterkte en succes TS, ik kruip weer onder mijn steen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 21:18

Ik snap je reactie, maar dit veulen kwam op mijn pad toen ik thuis kwam gisterochtend na de tattoo-afspraak dus ik wist nog niet van haar bestaan af toen ik in die stoel zat. Ik schrijf ook niet dat ik de dierenartsrekening niet kan betalen, maar dat het de combinatie van EN de hoge rekening EN dit veulen nu is.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:19

Hear hear Ailill!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:06

Bijzondere nieuwe ontwikkelingen :). Maar ik ga even terug naar de tattoo:

Rocamor schreef:
Mooi!
Is dat (bij) Fonia?

Muronia schreef:
Ja bij Fonia, knap dat je dat weet!

Ponytante schreef:
Mooi gedaan
En Fonia, alsof die óók uit de merrielijn komt :)

... ik dacht dus dat Fonia de (lokale) tattoozetter was :') . En ik dacht, héél bijzonder dat die ook op -onia eindigt :+ .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:38

Muronia schreef:
Ik snap je reactie, maar dit veulen kwam op mijn pad toen ik thuis kwam gisterochtend na de tattoo-afspraak dus ik wist nog niet van haar bestaan af toen ik in die stoel zat. Ik schrijf ook niet dat ik de dierenartsrekening niet kan betalen, maar dat het de combinatie van EN de hoge rekening EN dit veulen nu is.

Je hoeft je niet te verdedigen Muronia. Iedereen is vrij om wel of niet te doneren. Wil je wel, dan doneer je, wil je niet om wat voor reden dan ook dan hou je je mond. Even goede vrienden.
Iedereen rouwt op haar eigen manier en er is geen goede of slechte manier. En als jij gelukkig wordt van die tattoo dan ben ik blij want je hebt nogal wat voor je kiezen gehad en ik vind je sterk en kranig hoe je ermee omgaat.
Wij hebben in 2020 Chico als 7 jarige verloren en nu pas 5 jaar later kunnen mijn man en ik pas over die vreselijke dag praten zonder te huilen. Laat staan dat je twee paarden verliest na zo'n afschuwelijke bevalling en zo'n breuk in je fok lijn krijgt.