Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 19:23

Quinn liep 2 rondjes mee en toen hield ze het voor bekeken, maar Winnie is lekker fris en wakker :')

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:14

Wat fijn om Winnie zo vrolijk en gezond te zien.
Je hebt volgens mij best wel geluk gehad dat ze dit overleefd heeft hoor. Veulen heeft er toch best een tijd ‘slecht’ in gezeten, die draaiingen waren (lijkt mij) niet van 1 dag en het vuilen begon toch al een tijdje voordat ze het veulen verwierp.
Het blijft spijtig van het veulentje maar voor de pony lijkt het leed achter de rug te zijn en ernstige complicaties zijn uitgebleven.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:20

Fijn dat ze zich weer goed voelt!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:22

Fijn om te zoen dat ze zich weer goed voelt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 21:49

Het is gissen wat er eerst was. Ofwel is de placenta slecht geworden door de verdraaide navelstreng, of het veulen is door een zuurstofgebrek even actief geweest waardoor het veel is gaan draaien. Als ik het goed begrepen heb.
Winnie zelf had niets ontstekingswaarden in haar bloed, wat waarschijnlijk wil zeggen dat het beperkt was tot het veulen. Ze voelden wel dat het veulen al ver naar achteren lag toen en heel actief was, wat een slecht voorteken was in combinatie met het vocht tussen placenta en baarmoederwand.
Maar we konden er dus niets aan doen.

In elk geval is het veulen dus in de buik overleden en zo een veulen ligt niet in de juiste positie om geboren te worden. Ook al was het nog een klein veulentje, Winnie kon het er niet uitkrijgen. Of misschien was het wel gelukt, maar hoe.
Het ergste leed is inderdaad voorkomen door er op tijd bij te zijn toen ze begon uit te drijven en we het eruit hebben gekregen. Hoe lang had ze er anders misschien over gedaan en in wat voor toestand had ze er anders misschien wel of niet vanaf gekomen.
In elk geval heel blij dat we het opgemerkt hebben dat ze vuilde, zodat we haar hebben kunnen verhuizen naar een plek met meer toezicht waardoor ze de hulp op tijd heeft kunnen krijgen die ze nodig had.

Wees maar zeker dat ik mij heel erg bewust ben dat het voor Winnie heel anders had kunnen aflopen. Des te meer doet het mij plezier om haar als een jong dier te zien rondcrossen zo snel na heel de belevenis.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 19:47

We tellen rustig verder.
Quinn zit op dag 315 en haar uiertje blijft al een tijdje redelijk stabiel. Ik hoop dat er binnen een dag of 5 toch wat spannenders gaat gebeuren
Afbeelding
Poppy zit op dag 312. Inplaats van 2 erwtjes, begint de huid van de uier losser te worden. Dus ik denk dat ze stilletjesaan gaat beginnen vullen.
Afbeelding

Winnie doet het gewoon prima, al heeft ze een antipathie voor mij ontwikkeld na alle spuitjes. Een van de dagen breng ik ze terug naar de kudde. Hopelijk wordt ze daar gereset En kan ze mij weer aankijken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 09:42

Zo , Quinn is opgestaan met een enorme uier. Het is wel de eerste nacht dat ze op stal heeft gestaan, misschien doet dat ook wat. Maar ik ben benieuwd om te kijken of het vordert.

Helaas werkt de foto upload momenteel niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:01

Kan idd uitmaken omdat ze op stal gestaan heeft, maar dat zal vanmiddag wel uitwijzen als ze lekker heeft buiten gelopen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 10:27

Vorig jaar was ze elke keer dwars, dan had ze na een nacht stal een leger uier en in de avond weer voller, elke keer opnieuw

Als ik de vergelijking maak met vorig jaar kan ze nog veel voller. Maar ik ga er maar niet vanuit dat ze het helemaal hetzelfde doet.
Ze is vandaag 317 dagen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 10:51

Zo, het begint allemaal echt te worden nu.

Poppy maakt ook een start op dag 315

Afbeelding

Quinn dag 318, banden zijn ook mooi slappe pap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suusje ook naar huis gehaald, dag 295

Afbeelding
Afbeelding

Rare gewaarwording dat alle drachtige merries hier nu bij elkaar stan en het dus waarschijnlijk ook allemaal in 1x snel klaar is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:54

Oooh spannende tijden! Ik ga keihard voor je duimen voor 3 prachtige gezonde veulentjes met trotse mamma’s er naast.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:54

Bij Quin zal het niet zo heel lang meer duren zou je denken…

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:00

Kom op dames, is baasje ook snel van alle stress af!

En suus <3

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:15

Zo quinn stata er klaar voor! Gaat snel opeens. Succes met de kleintjes

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 11:17

Ik denk ook dat Quinn de laatste weken ingaat.ik droomde gisterendat ze een zwart splash veulen kreeg. In mijn droomhad ik het gevoel dat het een hengst was, maar ik heb niet gekeken :')
Gisteren slonk de uier nog wel terug na een dag buiten.

Als mensen gokjes willen wagen, kan dat. Dan maak ik een lijstje :D

Ondertussen ben ik aan het afwachten op de eerste merries of ze terug hengstig worden. Voorlopig niet, maar kan ook zijn dat ze nu nog niet zo regelmatig zijn. Ik zal eens kijken of ik straks collages van de geplande combinaties kan maken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 15:33

Deze 3 combinaties wacht ik momenteel af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:58

prachtige combi's Annelies, die latte macchiato heb je die van Marine gekocht ? wat een knapperd zeg, hoe oud is hij eigenlijk? ik dacht dat het nog een veulentje was haha, hoe noem je hem eigenlijk ?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 17:37

Jolanda klopt, Mac zoals ik hem noem komt van bij Marine in Frankrijk.
Hij wordt dit jaar 2, dus mag een paar merries al dekken dit jaar. Volgend jaar naar de keuring. Al ga ik hem wel naar een trainer brengen denk ik.
Ik wil graag niet de zorgen om naar de keuring te moeten gaan terwijl er thuis misschien een merrie op springen staat.

Als er dn geen merrie op springen staat kan ik gewoon gaan kijken en anders kan ik zonder zorgen thuisblijven.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:54

Leuke combi's ik vind Mac ook leuk. Maar dat wist je vast al. Kijk uit naar hem op de keuring.
Maar eerst maar eens richten op wat er straks geboren wordt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 21:45

Het is zeker een leukerd, Mac. Alleen even afwachten of hij in de minimaat zal blijven. Een beetje er over vind ik niet erg.

Suusje stond mooi te wezen.
Afbeelding
Afbeelding
Al is ze dik en smerig. Morgen eens goed poetsen.

Quinn haar uier was vanmorgen mooi voller. Tegen de middag flink geslonken en in de namiddag weer zen stuk voller. Dus ik ga vannacht nog maar eens kijken.

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:59

Doet rozetje het ook goed? Lijkt ze nog meer op haar moeder? Of meer weg van ondeugende vaders haha

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:20

oh 2 jaar al, ja dan zou ik het ook doen. spannend weer, maar is een heel knap manneke <3

suus blijft echt zo mooi, ook al is ze harig en vies, ik vind haar hoofdje echt zo mooi
ja met de keuring ook fijn dat je zelf geen verplichtingen hebt , kun je er mooi van genieten :) ik laat de keuringen ook altijd doen, nou ja ik kan niet rennen :( , dit jaar gaat dionne voor stamboekopname naar rinus

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 22:24

Rozetje os vorig jaar verhuisd naar het droomplekje dat ik voor haar voor ogen had <3 ik volg haar nog steeds en zie veel leuke foto’s en filmpjes voorbijkomen van alle dingen die ze met haar ondernemen. Echt exact wat ik voor haar voor ogen had en zelf niet kon bieden.
Ik vind dat ze erg op haar moeder lijkt qua karakter en bepaalde trekjes. Zoals haar neus en mond ergens op je laten leunen en zo in slaap vallen <3

Ik denk dat Suus nu weer een toppertje gaat geven. Ze geeft zelf een goed krakter door. En de vader heeft hier meer dan een half jaar gelogeerd en was ook echt een heel tof en meegaand maar werkwillig karakter.

Jolanda, ik zat te denken ook Rinus te vragen voor Mac. Had je er al vaker een paardje heen gebracht? Ze zitten volgens mij niet eens super ver hiervandaan.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:28

ja ik heb al een aantal paardjes heengebracht en dat ging altijd erg goed, yuma een paar keer ( 1e premie en later dagkampioen) , camille( dagkampioen ) , saphira ( 1A premie ) en nu dionne, hopelijk doet zij het net zo goed als de rest :) ik denk dat jij dichter bij woont dan wij haha :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:37

Wat heeft Suus een enorm leuk koppie <3
Je dames maken het allemaal spannend, reuze benieuwd naar de veulentjes