Tinker_tje haha ja idd! Ik schrok enorm de eerste keer dat ik die rat zag om de camera, maar Skye vindt het prima
En nog steeds geen veulen hier. Vorige nacht was ze heel onrustig, liggen, graven, staart gooien, poep tegen de muur duwen en haar uier was dikker. Maar nu deze avond was de uier weer kleiner en staat ze gewoon te eten... Heel frustrerend
het komt steeds dichterbij aan de uier te zien kan het nog eventjes duren.
maaike1994
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-20 14:37
DeMolenhoek ja idd nog veel zucht, ook voor haar uier.
Deze ochtend was de uier weer meer gevuld. Afwachten of het zo blijft of tegen vanavond weer wat leegloopt. Wat me wel op viel, normaal gaat ze altijd liggen snachts en nu heeft ze heel de nacht niet willen liggen. Maar ze zal waarschijnlijk gewoon niet meer kunnen met die dikke buik. Er zat heel de nacht wel heel veel beweging in.
Mijn ervaring is dat zodra ze niet meer gaan liggen, het veulen er binnen een week is. Vaak als ze dan wel gaan liggen is het raak.
Klijntje
Geplaatst: 25-04-20 16:44
Oh nou dat zou voor mij ook wel goed nieuws zijn. Ik heb sterk het vermoeden dat mijn merrie ook niet meer ligt. Ze is verdacht schoon en stofvrij. En ik heb al 3dgn geen vals alarm meer gehad van de geboortemelder
Ik sliep naast m'n drachtige merrie maar die lag tot aan de bevalling aan toe .
Werd regelmatig wakker van gekreun en gezucht maar er was niets aan de hand behalve dan de xxl buik die in de weg zat
tinkert_tje
Geplaatst: 25-04-20 17:23
Utixo schreef:
Mijn ervaring is dat zodra ze niet meer gaan liggen, het veulen er binnen een week is. Vaak als ze dan wel gaan liggen is het raak.
Suzie lag de hele zwangerschap s’nachts heel veel
maaike1994
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-20 20:41
Ja mijn andere merries lagen altijd veel tot aan de bevalling. Skye normaal iedere nacht ook, maar vorige dus niet. Ik weet ook niet hoe ze normaal is vlak voor haar bevalling, ik weet bijna niks van haar.
Haar uier is nu voor t eerst wel niet meer terug gekrompen overdag, ze heeft nochtans ook buiten gelopen zoals de andere dagen
Uier daarnet
En haar buik is ook veel meer op een punt nu
Gowlan
Geplaatst: 25-04-20 20:46
Hier een stille mee lezer! Jeetje ze ontploft echt bijna. Morgen is het zondag, ik gok dat ze vannacht (morgen) komt Ik gok dus ook op een merrie, bruin bont