Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xPenny schreef:Ik heb me bij elkaar geraapt en het gezegd!
Wat was ik zenuwachtig zeg....
We begonnen eerst leuk te praten over van alles en wat te lachen. Ik dacht dat dit het beste was aangezien we dan beiden een leuke “mood” hebben.
Hebben het nog over belasting gehad mbt aangiftes etc.
Hij gaf aan dat hij veel moest betalen ivm het bedrijf en de mais die hij elk jaar op zijn land heeft. En dat hij vaak 250,- voor aangiftes moest betalen, als hij dat laat doen. En dat hij zich dan altijd voelt alsof hij beklauwd wordt.
Toen kreeg ik al de zenuwen, want mijn gesprek ging immers om het jatten.
Ik begon zo;
P, zou ik het ergens met je over kunnen hebben?
Ik ben totaal niet boos, wil ook echt geen ruzie hierom krijgen.
Ik voel me hier echt kind in huis en kom hier ook super graag, dat weet je zelf ook.
En we zien mekaar graag en kunnen altijd lachen samen.
Maar er zit me wat dwars wat ik graag eruit wil hebben.
Ik heb gezien dat er stro uit mijn stal wordt gehaald.
Keek toevallig vanmorgen op de camera, aangezien ik vrij had vandaag, was nieuwschierig of ze al buiten stond en alles Oke was met haar.
Reactie;
Ik zou niet weten waarover je het hebt. Ik doe altijd het schone stro naar rechts en dan haal ik altijd alleen het vieze eruit.
Zijn gezicht voor mijn gevoel keek hij een beetje alsof hij erbij was.
Je ziet wel of iemand echt schrikt hiervan als diegene zoiets niet gedaan heeft.
Of een gezicht trekt alsof hij zich betrapt voelt.
Nou, dat laatste dus....
Ik heb hierop geantwoord dat ik hierdoor ook echt niet boos ben. (Met andere woorden dat ik het wel weet en gezien heb).
En vervolgens gezegd dat ik “meende” dat gezien te hebben.
Ik dacht bij mezelf; ga hier verder niet op in. Hoop dat dit een waarschuwing is voor hem en dat hij dat niet weer hoeft te flikken. Dat hij nu wel beter moet weten.
Uiteindelijk zei hij dat we eerlijk tegen elkaar moesten zijn en daar stemde ik mee in.
Ik gaf aan dat ik een dubbel gevoel had betreft het hem te moeten zeggen en dat ik daar erg mee in mijn maag zat.
En daarop zei hij dat we elkaar nog altijd graag zien en gaven mekaar een knuffel.
Ik voel me nu best dubbel aangezien hij in mijn gezicht liegt. Ik heb bewijs en daar is het echt duidelijk op te zien.
Heb het niet gezegd dat ik dit opgenomen heb. Dat zou te confronterend zijn geweest en was het misschien uit de hand gelopen. Dat wil ik niet.
Ik ben blij dat we geen ruzie hebben en dat ik niet hals over kop met mijn paard zou moeten verhuizen.
Maar ben blij dat ik het gezegd heb en hij ervan weet dat ik het gezien heb.
BarbaLala schreef:Jemig wat een situatie. En ja, typisch ook weer.
Dat hij zegt dat jullie beiden eerlijk moeten zijn is eigenlijk zijn manier van jou betichten van liegen (terwijl je bewijs in handen hebt).
Nabster schreef:xPenny schreef:Ik heb me bij elkaar geraapt en het gezegd!
Wat was ik zenuwachtig zeg....
We begonnen eerst leuk te praten over van alles en wat te lachen. Ik dacht dat dit het beste was aangezien we dan beiden een leuke “mood” hebben.
Hebben het nog over belasting gehad mbt aangiftes etc.
Hij gaf aan dat hij veel moest betalen ivm het bedrijf en de mais die hij elk jaar op zijn land heeft. En dat hij vaak 250,- voor aangiftes moest betalen, als hij dat laat doen. En dat hij zich dan altijd voelt alsof hij beklauwd wordt.
Toen kreeg ik al de zenuwen, want mijn gesprek ging immers om het jatten.
Ik begon zo;
P, zou ik het ergens met je over kunnen hebben?
Ik ben totaal niet boos, wil ook echt geen ruzie hierom krijgen.
Ik voel me hier echt kind in huis en kom hier ook super graag, dat weet je zelf ook.
En we zien mekaar graag en kunnen altijd lachen samen.
Maar er zit me wat dwars wat ik graag eruit wil hebben.
Ik heb gezien dat er stro uit mijn stal wordt gehaald.
Keek toevallig vanmorgen op de camera, aangezien ik vrij had vandaag, was nieuwschierig of ze al buiten stond en alles Oke was met haar.
Reactie;
Ik zou niet weten waarover je het hebt. Ik doe altijd het schone stro naar rechts en dan haal ik altijd alleen het vieze eruit.
Zijn gezicht voor mijn gevoel keek hij een beetje alsof hij erbij was.
Je ziet wel of iemand echt schrikt hiervan als diegene zoiets niet gedaan heeft.
Of een gezicht trekt alsof hij zich betrapt voelt.
Nou, dat laatste dus....
Ik heb hierop geantwoord dat ik hierdoor ook echt niet boos ben. (Met andere woorden dat ik het wel weet en gezien heb).
En vervolgens gezegd dat ik “meende” dat gezien te hebben.
Ik dacht bij mezelf; ga hier verder niet op in. Hoop dat dit een waarschuwing is voor hem en dat hij dat niet weer hoeft te flikken. Dat hij nu wel beter moet weten.
Uiteindelijk zei hij dat we eerlijk tegen elkaar moesten zijn en daar stemde ik mee in.
Ik gaf aan dat ik een dubbel gevoel had betreft het hem te moeten zeggen en dat ik daar erg mee in mijn maag zat.
En daarop zei hij dat we elkaar nog altijd graag zien en gaven mekaar een knuffel.
Ik voel me nu best dubbel aangezien hij in mijn gezicht liegt. Ik heb bewijs en daar is het echt duidelijk op te zien.
Heb het niet gezegd dat ik dit opgenomen heb. Dat zou te confronterend zijn geweest en was het misschien uit de hand gelopen. Dat wil ik niet.
Ik ben blij dat we geen ruzie hebben en dat ik niet hals over kop met mijn paard zou moeten verhuizen.
Maar ben blij dat ik het gezegd heb en hij ervan weet dat ik het gezien heb.
Ik lees niet dat hij gelogen heeft. Ik lees wel dat hij toe geeft fout te zijn, ook al niet letterlijk met zoveel woorden. Ik denk niet dat hij dit nog weer gaat doen. Uitgepraat. Klaar. Over.
Nabster schreef:BarbaLala schreef:Jemig wat een situatie. En ja, typisch ook weer.
Dat hij zegt dat jullie beiden eerlijk moeten zijn is eigenlijk zijn manier van jou betichten van liegen (terwijl je bewijs in handen hebt).
Nee hoor, dat is een aanname. Of ken je de beide partijen?
Ik snap dat het allemaal niet klopt en dat het vervelend is, maar je kunt de boel ook te groot maken. TS heeft, heel knap, haar zegje gedaan. Hij weet dat hij betrapt is en gaat op zijn tellen passen. Soms gebeuren dingen. Grote woorden als vertrouwen beschamen, van stal wisselen... Het gaat om stro....
Wacht het even af en kijk dan verder.
oji schreef:Kan het niet zijn dat de pensioneigenaar gewoon de waarheid spreekt? Dat hij gewoon een andere methode heeft om de stal uit te mesten als dat je het zelf doet en dat het daardoor lijkt of dat hij stro weghaalt, maar dat het in principe gewoon het vuile stro is? Dat je merrie door het einde van de dracht en het veulen dat op de blaas drukt misschien gewoon veel meer stro nat maakt als dat jij gewend bent?
ruitje schreef:Vind je? Ik wil ook geen camera's in de stallen. Wil gewoon aan mijn neus kunnen peuteren als ik werk. Of niet het idee hebben dat er iemand zit te kijken of ik niet 1 drol vergeet.