Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grizzlybear

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:31

Goed aangepakt TS. Hij ontkent dan wel, maar hij weet zelf dondersgoed dat hij erbij is en als hij dat nog een keer flikt grotere problemen heeft. Ik hoop voor je dat hij zijn lesje geleerd heeft.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:02

Zoooo echt knap van je, ik zou daar met knikkende knieën hebben gestaan. Hoop dat de waarschuwing is over gekomen en hij toch denkt sjit...ff opletten vanaf nu.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 22:09

Geloof me maar, ik merkte dat mijn handen aan het shaken waren voordat ik begon met praten :')

Maar ook weer een goede leer les voor mij. Durven voor jezelf op te komen en ook in zo'n situaties jezelf uiten naar anderen toe.
Daar heb ik zelf ook echt moeite mee.

Blij dat het eruit is en ik het kenbaar gemaakt heb.

Hopen inderdaad dat hij zich nu nogmaals bedenkt voordat hij het weer doet.

Zal morgen weer controleren. Zal er anders immers toch nooit achter komen mocht hij hiermee door blijven gaan.

Mijn vriendin die daar ook gestald staat, heeft het filmpje ook gezien.
En gaf aan dat ik niet aan mezelf moest twijfelen en dat op het filmpje duidelijk te zien is dat hij het uit de stal haalt.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:12

Goed dat je het bespreekbaar hebt proberen te maken. Jammer hoe het verlopen is.

Mijn advies blijft; ga op zoek naar een andere stalling. Hoe je het ook wendt of keert dit blijft een naar gevoel geven en het vertrouwen is weg.

Als je het puur zakelijk bekijkt, is dit niet iets waar je mee akkoord kunt en wilt gaan.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:13

je hebt het netjes aangepakt TS! je bent niet vol de aanval in geschoten en je hebt ook niet overduidelijk hem de schuld gegeven. hij weet nu dat jij hier op let dus hopelijk houd hij hier dus mee op. hopelijk lucht het op dat je je hebt uitgesproken tegen de stalhouder!

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 22:16

Het lucht zeker weten op hoor! :j

Dat we een andere stalling moeten gaan zoeken is overduidelijk.
Maar dit gebeurd pas wanneer het veulen oud genoeg is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:44

Hm ik zou er niet al teveel vertrouwen in hebben dat hij ermee ophoudt. Hij komt er te easy mee weg nu.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:55

En niet alleen morgen checken. Je hebt best kans dat het nu een aantal dagen niet gebeurt omdat hij ook wel op 1 hand kan tellen dat je morgen sowieso wel zal kijken. En zeker een oog open houden op een andere stal. Zodra jij verslapt met kijken pakt ie je weer keihard, let maar op.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:03

Jemig wat een situatie. En ja, typisch ook weer.
Dat hij zegt dat jullie beiden eerlijk moeten zijn is eigenlijk zijn manier van jou betichten van liegen (terwijl je bewijs in handen hebt).
Ik kan me onwijs goed in jouw situatie verplaatsen. Heel moeilijk om dit soort gesprekken aan te gaan maar je doet dit voor je dier en daarbij geef je de ander ook een grens in hoe met jou om te gaan. Blijf dus bij jezelf en laat je niet beflikkeren.
Persoonlijk zou ik gelijk andere stalling gaan zoeken want je kan er donder op zeggen dat de situatie verder gaat escaleren nu.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:22

xPenny schreef:
Ik heb me bij elkaar geraapt en het gezegd!
Wat was ik zenuwachtig zeg....

We begonnen eerst leuk te praten over van alles en wat te lachen. Ik dacht dat dit het beste was aangezien we dan beiden een leuke “mood” hebben.
Hebben het nog over belasting gehad mbt aangiftes etc.
Hij gaf aan dat hij veel moest betalen ivm het bedrijf en de mais die hij elk jaar op zijn land heeft. En dat hij vaak 250,- voor aangiftes moest betalen, als hij dat laat doen. En dat hij zich dan altijd voelt alsof hij beklauwd wordt.

Toen kreeg ik al de zenuwen, want mijn gesprek ging immers om het jatten.

Ik begon zo;

P, zou ik het ergens met je over kunnen hebben?
Ik ben totaal niet boos, wil ook echt geen ruzie hierom krijgen.
Ik voel me hier echt kind in huis en kom hier ook super graag, dat weet je zelf ook.
En we zien mekaar graag en kunnen altijd lachen samen.

Maar er zit me wat dwars wat ik graag eruit wil hebben.

Ik heb gezien dat er stro uit mijn stal wordt gehaald.
Keek toevallig vanmorgen op de camera, aangezien ik vrij had vandaag, was nieuwschierig of ze al buiten stond en alles Oke was met haar.

Reactie;
Ik zou niet weten waarover je het hebt. Ik doe altijd het schone stro naar rechts en dan haal ik altijd alleen het vieze eruit.

Zijn gezicht voor mijn gevoel keek hij een beetje alsof hij erbij was.

Je ziet wel of iemand echt schrikt hiervan als diegene zoiets niet gedaan heeft.
Of een gezicht trekt alsof hij zich betrapt voelt.

Nou, dat laatste dus....

Ik heb hierop geantwoord dat ik hierdoor ook echt niet boos ben. (Met andere woorden dat ik het wel weet en gezien heb).
En vervolgens gezegd dat ik “meende” dat gezien te hebben.

Ik dacht bij mezelf; ga hier verder niet op in. Hoop dat dit een waarschuwing is voor hem en dat hij dat niet weer hoeft te flikken. Dat hij nu wel beter moet weten.

Uiteindelijk zei hij dat we eerlijk tegen elkaar moesten zijn en daar stemde ik mee in.
Ik gaf aan dat ik een dubbel gevoel had betreft het hem te moeten zeggen en dat ik daar erg mee in mijn maag zat.

En daarop zei hij dat we elkaar nog altijd graag zien en gaven mekaar een knuffel.

Ik voel me nu best dubbel aangezien hij in mijn gezicht liegt. Ik heb bewijs en daar is het echt duidelijk op te zien.

Heb het niet gezegd dat ik dit opgenomen heb. Dat zou te confronterend zijn geweest en was het misschien uit de hand gelopen. Dat wil ik niet.

Ik ben blij dat we geen ruzie hebben en dat ik niet hals over kop met mijn paard zou moeten verhuizen.

Maar ben blij dat ik het gezegd heb en hij ervan weet dat ik het gezien heb.

Ik lees niet dat hij gelogen heeft. Ik lees wel dat hij toe geeft fout te zijn, ook al niet letterlijk met zoveel woorden. Ik denk niet dat hij dit nog weer gaat doen. Uitgepraat. Klaar. Over.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:27

BarbaLala schreef:
Dat hij zegt dat jullie beiden eerlijk moeten zijn is eigenlijk zijn manier van jou betichten van liegen (terwijl je bewijs in handen hebt).

Nee hoor, dat is een aanname. Of ken je de beide partijen?

Ik snap dat het allemaal niet klopt en dat het vervelend is, maar je kunt de boel ook te groot maken. TS heeft, heel knap, haar zegje gedaan. Hij weet dat hij betrapt is en gaat op zijn tellen passen. Soms gebeuren dingen. Grote woorden als vertrouwen beschamen, van stal wisselen... Het gaat om stro....
Wacht het even af en kijk dan verder.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 23:27

Nabster schreef:
xPenny schreef:
Ik heb me bij elkaar geraapt en het gezegd!
Wat was ik zenuwachtig zeg....

We begonnen eerst leuk te praten over van alles en wat te lachen. Ik dacht dat dit het beste was aangezien we dan beiden een leuke “mood” hebben.
Hebben het nog over belasting gehad mbt aangiftes etc.
Hij gaf aan dat hij veel moest betalen ivm het bedrijf en de mais die hij elk jaar op zijn land heeft. En dat hij vaak 250,- voor aangiftes moest betalen, als hij dat laat doen. En dat hij zich dan altijd voelt alsof hij beklauwd wordt.

Toen kreeg ik al de zenuwen, want mijn gesprek ging immers om het jatten.

Ik begon zo;

P, zou ik het ergens met je over kunnen hebben?
Ik ben totaal niet boos, wil ook echt geen ruzie hierom krijgen.
Ik voel me hier echt kind in huis en kom hier ook super graag, dat weet je zelf ook.
En we zien mekaar graag en kunnen altijd lachen samen.

Maar er zit me wat dwars wat ik graag eruit wil hebben.

Ik heb gezien dat er stro uit mijn stal wordt gehaald.
Keek toevallig vanmorgen op de camera, aangezien ik vrij had vandaag, was nieuwschierig of ze al buiten stond en alles Oke was met haar.

Reactie;
Ik zou niet weten waarover je het hebt. Ik doe altijd het schone stro naar rechts en dan haal ik altijd alleen het vieze eruit.

Zijn gezicht voor mijn gevoel keek hij een beetje alsof hij erbij was.

Je ziet wel of iemand echt schrikt hiervan als diegene zoiets niet gedaan heeft.
Of een gezicht trekt alsof hij zich betrapt voelt.

Nou, dat laatste dus....

Ik heb hierop geantwoord dat ik hierdoor ook echt niet boos ben. (Met andere woorden dat ik het wel weet en gezien heb).
En vervolgens gezegd dat ik “meende” dat gezien te hebben.

Ik dacht bij mezelf; ga hier verder niet op in. Hoop dat dit een waarschuwing is voor hem en dat hij dat niet weer hoeft te flikken. Dat hij nu wel beter moet weten.

Uiteindelijk zei hij dat we eerlijk tegen elkaar moesten zijn en daar stemde ik mee in.
Ik gaf aan dat ik een dubbel gevoel had betreft het hem te moeten zeggen en dat ik daar erg mee in mijn maag zat.

En daarop zei hij dat we elkaar nog altijd graag zien en gaven mekaar een knuffel.

Ik voel me nu best dubbel aangezien hij in mijn gezicht liegt. Ik heb bewijs en daar is het echt duidelijk op te zien.

Heb het niet gezegd dat ik dit opgenomen heb. Dat zou te confronterend zijn geweest en was het misschien uit de hand gelopen. Dat wil ik niet.

Ik ben blij dat we geen ruzie hebben en dat ik niet hals over kop met mijn paard zou moeten verhuizen.

Maar ben blij dat ik het gezegd heb en hij ervan weet dat ik het gezien heb.

Ik lees niet dat hij gelogen heeft. Ik lees wel dat hij toe geeft fout te zijn, ook al niet letterlijk met zoveel woorden. Ik denk niet dat hij dit nog weer gaat doen. Uitgepraat. Klaar. Over.

Sorry vergeten erbij te zetten.

Hij gaf aan nergens wat van te weten en dat hij altijd het stro naar rechts in de hoek doet en dan het vieze eruit haalt en het vervolgens weer netjes verdeelt in de stal.

Dus nergens heeft hij bekend het eruit te halen, hij gaf aan hier niks van te weten.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 23:30

Nabster schreef:
BarbaLala schreef:

Nee hoor, dat is een aanname. Of ken je de beide partijen?

Ik snap dat het allemaal niet klopt en dat het vervelend is, maar je kunt de boel ook te groot maken. TS heeft, heel knap, haar zegje gedaan. Hij weet dat hij betrapt is en gaat op zijn tellen passen. Soms gebeuren dingen. Grote woorden als vertrouwen beschamen, van stal wisselen... Het gaat om stro....
Wacht het even af en kijk dan verder.

Het gaat inderdaad om het stro. Maar de hoofdzaak voor mij is met name het vertrouwen en principe kwestie. Daar erger ik mij aan.

Ik doe het voor het paard, niet voor mijzelf of voor anderen. Dus dan ja, is mijn keuze snel gemaakt wanneer het veulen oud genoeg is.

En inderdaad, soms gebeuren dingen. Maar wanneer je aan het jatten bent, is dat met voorbedachte rade in mijn ogen hoor.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:49

Als hij nu nog stro jat dan is het ook klaar vind ik. Pakt hij niks meer dan heeft hij toch nog een beetje goede wil. Is de prijs van de stalling niet wat te laag?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 02:21

Knap gedaan hoor! Ik denk dat je voor nu je doel bereikt hebt. Ik lees tenminste dat hij zich betrapt (leek) te voelen.
Dat hij niet eerlijk toegeeft is nogal menselijk hoor. Hij is echt niet de eerste die zijn 'gezicht' probeert te redden.

Belangrijk is wel dat het stopt nu. Gaat hij door dan zal je toch echt nog een keer de confrontatie aan moeten.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 06:31

Wat misschien nog een optie voor je is zaagsel onder je stro. Had ik bij mijn merrie ook in de stal voor de bevalling. Mooie dikke laag zaagsel en daar over heen veel stro. Je laag word dan dikker wat fijn is voor merrie en kind straks en je stalhouder kan geen stro meer pakken want zaagsel zit gauw overal tussen waardoor je het direct ziet

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 06:59

Kan het niet zijn dat de pensioneigenaar gewoon de waarheid spreekt? Dat hij gewoon een andere methode heeft om de stal uit te mesten als dat je het zelf doet en dat het daardoor lijkt of dat hij stro weghaalt, maar dat het in principe gewoon het vuile stro is? Dat je merrie door het einde van de dracht en het veulen dat op de blaas drukt misschien gewoon veel meer stro nat maakt als dat jij gewend bent?

Ik kan me nl helemaal niet voorstellen dat het de moeite en het risico voor die man loont, bij 1 paard, 1 box waar toevallig wat meer in ligt, om dat eruit te gaan halen om in een andere box te gaan leggen. Daar bespaar je amper iets mee.
Laatst bijgewerkt door oji op 19-04-19 07:04, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:02

oji schreef:
Kan het niet zijn dat de pensioneigenaar gewoon de waarheid spreekt? Dat hij gewoon een andere methode heeft om de stal uit te mesten als dat je het zelf doet en dat het daardoor lijkt of dat hij stro weghaalt, maar dat het in principe gewoon het vuile stro is? Dat je merrie door het einde van de dracht en het veulen dat op de blaas drukt misschien gewoon veel meer stro nat maakt als dat jij gewend bent?

Maar dan blijft het nog steeds wel heel vreemd dat de vrouw van de staleigenaar vaak de camera wegdraait op de tijden dat de stallen nagekeken worden...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:08

Misschien werd de camera wel altijd al weggedraaid om privacy redenen of wat dan ook, (wat ik ervan begrijp wordt dat van binnenuit via de pc gedaan) ook voordat TS had ingesteld om mee te kijken. Dat ze dat gewoon niet op het web willen hebben als ze zelf zichtbaar in beeld zijn in de boxen en dan dus de camera's wegdraaien. Net zoals veel mensen balkjes plaatsen voor het hoofd bij verkoopfoto's van paarden. Kan ik me gewoon iets bij voorstellen, ik zou ook niet elke dag op een openbaar te vinden webcamera mezelf in beeld willen hebben tijdens het uitmesten. Dus als ik een webcamera ingesteld zou hebben vanwege dracht, zou ik die ook wegdraaien als ik ging mesten of gewoon tuttelen met mijn paard in de box.
Laatst bijgewerkt door oji op 19-04-19 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:09

Nu het gezegd is, punt, laat het dan ook los. Dan staat uet niet meer tussen jullie in.
En geniet lekker van je veulen zo en bij de bevalling is zijn hulp straks ook heel welkom.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:09

Vind je? Ik wil ook geen camera's in de stallen. Wil gewoon aan mijn neus kunnen peuteren als ik werk. Of niet het idee hebben dat er iemand zit te kijken of ik niet 1 drol vergeet.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:11

ruitje schreef:
Vind je? Ik wil ook geen camera's in de stallen. Wil gewoon aan mijn neus kunnen peuteren als ik werk. Of niet het idee hebben dat er iemand zit te kijken of ik niet 1 drol vergeet.

Precies, zo makkelijk om overal meteen het slechte van te denken, ik zou hem ook wegdraaien als er een webcam op mijn stal gericht stond als ik daar in het werk.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:13

Hopelijk is na het gesprek het probleem voor nu verholpen.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 08:25

Echt waar, geloof me maar.
Verzin dit niet.

Ik heb duidelijk gezien hoe elke avond mijn staldeur open ging en het vervolgends eruit gepakt wordt.
Van de 10 keer dat het gebeurde, draaide de camera 5 keer weg. Soms vergat ze het dus om dat te doen.

En daarbij waren wij als pensionklanten de eerste die in de gaten werden gehouden. Vaak genoeg dat ik binnen kwam en hoorde; ik zag je vegen etc of je paard poetsen.
Dus dat er op die camera naar ons gekeken werd is ook aan de orde.

En echt waar, dat weg draaien heeft gewoon te maken met het openen van mijn staldeur zodat ik dat niet kon zien.

Toen ik mijn eigen camera op had hangen en toen ook mijn eigen stro had, konden ze niks meer doen natuurlijk om iets te verbergen.
En mijn camera kan enkel in de stal filmen. De camera van hun staat over de hele gang.

Dus de camera waar je “alles” mee kunt zien is nog wel van hun zelf :)

En of ik het verkeerd gezien heb doormiddel hij een andere methode zou hebben?
Nee echt niet hoor.
Je ziet hem met een lege riek, geen kruiwagen mijn stal tot 2 maal ingaan. Pakt flinke wat stro en vervolgens naar de andere stal naast mij erin gooien.
En dit heb ik gefilmd met de camera van hun. Dus de gang is zichtbaar.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:30

Ik vind echt dat sommige mensen hier heel makkelijk reageren.
En oplossingen aandragen waarin ts nog weer extra dingen moet doen (rubberen matten, zaagsel ed).
Ik vind dat onzin, die man moet gewoon van ts HAAR STRO afblijven.
Persoonlijk vind ik dat ts het al heel netjes oplost door haar eigen stro te kopen.