Vaak is het zucht wat in de uier hebt. Vandaar dat ze het er makkelijk aflopen. Maar je kunt zo n uier niet leeg laten lopen. Heb een merrie die de laatste uren melk laat lopen en die blijft dan vol.
Bedoel niet dat je het dikkere eruit melkt,maar door er regelmatig aan te zitten stimuleer je het wel. Waardoor het zich kan gaan vullen maar nog geen tijd is voor beebje!
Nou hier kreeg ik weer een moeilijke keuze voor wie het alarm om te doen. Spook de melk lijkt stuk witter geworden maar test is nog 7.0 en uier is ook maar flubber. Normaal met zulke kleur melk zou ik zeggen het komt eraan..
Amber uier is wat voller, melk word stroperig zodat ik het ph blaadje er echt in moet duwen maar ook 7.0...
Heb toch voor spook gekozen en hopen dat ik niet verkeerd kies voor vannacht...
Rustig inderdaad maar vanavond gaat het denk ik echt gebeuren bij amber als ze het doet zoals vorig jaar. Gezakt van 7.0 naar bijna 5.5 en melk begint wit te worden:
Spannend ! Go Amber , kom maar op met dat paasveulen !
pretty
Geplaatst: 01-04-18 17:48
Superspannend Rowan!
Dustinlover
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-18 17:48
Ze staat nu op stal. Melk is nog witte geworden. Ze begint ook wat onrustig te worden met paar keer poepen en rondjes lopen, buik krabben, eten.. ik hoop dus echt dat ze vandaag gaat.