Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 19:27

Gezond is altijd het belangrijkste!
hopelijk doet Diva dit met twee vingers (euhm, hoefjes) in haar neus :j
En hoewel dit mijn keuze niet is geweest, kunnen we het toch niet meer ongedaan maken.
Dus we voegen gewoon nog een combi toe;

SWG Extremely Inked Diva x SWG Extreme’s Iceman

Afbeelding

Het zal wel een vos bonte worden.. :') hihi
Verwacht; geen idee!! Ergens tussen nu en maart :?
Diva en Ice zijn in ieder geval allebei gezonde paardjes met goed exterieur en zeer goede beweging!

En aanstaande papa Ice, is een zoon van Angel.
Dus nu word Angel niet alleen mama, maar ook nog eens oma _O-

Meavey

Re: Jupi Stables verwacht 3 miniveulentjes in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:36

Ja niet leuk en toch ook een beetje wel leuk.
Ik ben benieuwd, hopelijk gaat het goed en laat ze je niet wéken in spanning.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:47

Oepsie!
Wat een wending ineens! 4 veulentjes!
Nu duimen op een gezond veulentje, wat spannend. :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:11

Oh wat balen zeg! Hier hoop je natuurlijk niet op

IK duim op een gezond veulen en een goede bevalling

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:23

Dadelijk toch wel ineens in juni ofzo :P zie linda alweer gaan met der slapeloze nachten hihi..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 20:25

Dustinlover schreef:
Dadelijk toch wel ineens in juni ofzo :P zie linda alweer gaan met der slapeloze nachten hihi..

Haha nou volgens DA kan dat niet... dus ben heel benieuwd. Ik ga haar uier maar goed in de gaten houden en meer kan ik niet doen. Zodra haar uier veranderd zal ik alarm om doen. En ik ga haar alvast wat meer observeren :j

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:58

Oh dat is niet het nieuws wat je zou willen hebben.... ik duim voor een gezond veulentje! (voor allemaal uiteraard!)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:04

Vervelend en begrijpelijk dat je eerst boos bent en dan nuchter ervoor gaat.
Het is wat het is. Niet jouw keuze.
Allez vier veulens zeg amai gaat druk worden bij jou daar, gelukkig alle voorzieningen in huis die je kan hebben en dan komt het wel helemaal goed.

Amai je bent ook serieus aan het uitbreiden in je kudde :P dus ik ben niet alleen een verzamelaar. Maar deze keer........ O:)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:10

Jeetje, lijkt me heel erg schrikken! Hopen dat het veulentje gezond is, en zo ja heb je toch meer ponyplezier :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 21:23

Fotsy schreef:
Vervelend en begrijpelijk dat je eerst boos bent en dan nuchter ervoor gaat.
Het is wat het is. Niet jouw keuze.
Allez vier veulens zeg amai gaat druk worden bij jou daar, gelukkig alle voorzieningen in huis die je kan hebben en dan komt het wel helemaal goed.

Amai je bent ook serieus aan het uitbreiden in je kudde :P dus ik ben niet alleen een verzamelaar. Maar deze keer........ O:)

Dit is wel ongeplande uitbreiding :=
Ze gaan helaas ook niet alle 4 kunnen blijven, iets waar ik nu al tegenop kan zien!! Maar eerst eens zien hoe alles gaat lopen... :j
Ja ja ja, jij krijgt natuurlijk een hengst die je zal verkopen.... eerst zien, dan geloven :P

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:00

Oeps..een oepsie erbij.. :+
Nouja het is al gezegd: het is zoals het is en je kunt er niks meer aan veranderen, alleen alles goed in de gaten houden.
En jou kennende komt dat wel goed ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 22:04

Ik ga mijn best in ieder geval doen :j
Lief van jullie allemaal :)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:08

Oh waw, wat een verrassing zeg, dat is inderdaad behoorlijk schrikken maar gelukkig weet je het nu. Stel je voor dat ze opeens zou beginnen met bevallen en je had geen idee, ik zou het niet graag zelf willen beleven.

Ze ziet er een stevige merrie uit en samen met jouw goede zorgen is er toch veel kans dat dit een gewone bevalling wordt zonder al te veel problemen.

Ben wel benieuwd hoe het zit met het veulen, kan die gewoon een vol paspoort krijgen? Is er een dekbon uitgeschreven?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 22:14

Er is geen dekbon want niemand wist ergens van :n
Diva is vandaag goedgekeurd dus die is stamboek opgenomen, en als de hengst in april naar de keuring komt en goedgekeurd word, kan ik middels DNA onderzoek wel papier bij het veulen krijgen :j
Ik ben dus wel opgelucht dat de eigenaren van de hengst van plan zijn om naar de keuring te komen ;)
En ik heb de hengst zelf eventjes gehad en weet dat hij gezond is, goed gebit, ballen al ingedaald enzovoort, dus wat dat betreft zou het allemaal wel goed moeten zitten :j

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:19

Wat een geluk dat je het veulen dan toch gewoon een NMPRS paspoort kan geven middels je wat meer moeite moet doen, maar dat is het wel waard.

Wel vreemd dat zelfs de vorige eigenaren geen idee hiervan hadden. De hengst moet toch ooit bij Diva geraakt zijn? Of is die in haar weide gesprongen en na de daad gewoon terug in zijn weide gesprongen,... eventjes stiekem, zou een erg sluwe hengst zijn dan. :P

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:21

Kan me voorstellen dat je daar wat boos/verdrietig om bent. Zou daar ook niet blij mee zijn.
Maar goed het zij zo, dus nu maar op naar een verdere voorspoedige dracht en bevalling :) Wanneer zou ze moeten veulenen ongeveer volgens de DA?

Edit: mijn pc had de berichten niet bijgewerkt :roll: , maar goed in de gaten houden dus! :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 22:37

Vorige eigenaren hebben Ice en Diva als veulentjes gekocht. Volgens mij was het de bedoeling om Ice te ruinen, maar daar zijn ze wat laat mee geweest :P
Toen ik daar was stonden ze gescheiden en heb ik nog gevraagd of ze nog wel eens bij elkaar liepen.
Toen antwoorden ze dat dat al heel lang niet meer zo was.
Toen ik diva in november verdacht dik vond worden heb ik opnieuw contact gezocht en toen kreeg ik als antwoord dat ze vlak na de winter waren gescheiden, “ruim voordat er hormonen zouden optreden” :roll:
Toen vreesde ik extra....
Nu maar opnieuw gemaild met de vraag wat “net na de winter” is geweest... zou fijn zijn als ik weet tot welke maand ze samen hebben gelopen.....

Maris, ja DA vond het moeilijk te zeggen, maar veulen was al wel duidelijk veel groter dan die van Jupi, en die is April uitgerekend. Hij was wel vrij overtuigd dat Diva als eerste zal gaan bevallen. Maar wanneer precies...... :? Wist ik het maar :P

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:39

Ja dat zou handig zijn dat je een soort richtdatum hebt ja, maar helaas :P Hopelijk krijg je antwoord van de vorige eigenaren wanneer ze echt voor het laatst samen gestaan hebben.

Met 't ruinen zijn ze idd een beetje laat :') . Maar wel leuk dat ie naar de keuring gaat. Hopelijk met positief resultaat!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 22:42

Ja nu Diva drachtig is, is het maar goed dat hij nog niet gecastreerd is :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:15

Zo Linda,jij krijgt het maar druk straks!
Ik ben benieuwd of je nog gaat horen tot hoelang ze samen gelopen hebben,dan heb je in elk geval toch een maand om je op te baseren. Het is al lastig genoeg om een maiden in te schatten,die zijn qua uier en zo al helemaal niet te vertrouwen. {:)-:(
En zo begint het veulenseizoen misschien wel flink vroeg voor jou. :Y)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 10:26

pretty schreef:
Zo Linda,jij krijgt het maar druk straks!
Ik ben benieuwd of je nog gaat horen tot hoelang ze samen gelopen hebben,dan heb je in elk geval toch een maand om je op te baseren. Het is al lastig genoeg om een maiden in te schatten,die zijn qua uier en zo al helemaal niet te vertrouwen. {:)-:(
En zo begint het veulenseizoen misschien wel flink vroeg voor jou. :Y)

Ik heb het verhaal uitgelegd en ik kreeg terug dat ze in oktober 2016 zijn gescheiden en er is verder nooit een uitbraak geweest of iets.. wat ik toch heel knap vind want dan zou Diva tussen februari en april 2017 drachtig zijn geraakt van de lucht :=
Ik heb nog maar even uitgelegd dat dit praktisch onmogelijk is gezien een paard ongeveer 11 maanden draagt. Ze hadden niet meer paarden op stal.

Bovendien is er al een foto in mijn bezit die duidelijk genomen is in zomermaanden van 2017 waar ze samen op staan (want ze zijn daar geen jaarlingen meer, en de vachten en het gras verraden dat het mooi weer was) dus in mijn ogen zijn ze gewoon niet helemaal eerlijk :o
Ik ben heel benieuwd naar de reactie maar ik vrees dat het me niet verder op weg gaat helpen :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:49

Mochten ze nu eens denken aan het welzijn van de merrie konden ze maar beter eerlijk zijn. Dan wist jij tenminste beter waarop jou te baseren. Niet netjes dit dan. :n

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:52

Dan lijkt het me ook dat ze niet helemaal eerlijk zijn. Wel jammer want dan kon je tenminste se maand bepalen.
Ice is wel de enige hengst daar hoop Ik? :+

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:56

Onbevlekte ontvangenis. _/-\o_

Neen echt, is wel straf dat ze niet toegeven dan. Het bewijs is nochtans duidelijk aanwezig. :D
Ja, gelukkig dat je tenminste al weet wie de vader is, anders had je dat ook nog moeten achterhalen, stel je voor.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:02

Jeetje Linda wat een verhaal. Hopelijk geeft ze duidelijke tekenen af. Zeker nu de vorige eigenaar blijkbaar niet echt duidelijk is wanneer ze nu werkelijk gescheiden zijn.
Uitgaande van eind maart moet ze nu nog ongeveer 2,5 maand. Dat houdt in dat ze 8,5 maand terug drachtig is geraakt. dat houdt in dat ze tot eind april bij de hengst heeft gelopen. Stel ze is begin maart uitgerekend halen we dat een maand naar voren dus begin april 2017.

Grr waarom kunnen ze niet even eerlijk melden tot wanneer ze ongeveer bij elkaar hebben gelopen....Dat is toch wel net zo netjes? Dat scheelt zoveel spanning bij jou.