Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: Don Winchester krijgt een broertje/zusje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 16:01

Kriebel is met 336 dagen geboren. Maar op de een of andere manier heb ik niet het idee dat ze ons zo lang laat wachten.

Been is vandaag gelukkig redelijk dun. Dus dat komt weer helemaal goed.
Afbeelding
Ben hier blij mee.

En een foto in het zonnetje in het gras. Heerlijk weer vandaag.
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:22

Super dat het weer een stuk dunner is!!! Ze kunnen je soms zo de stuipen op het lijf jagen he. Zo wat een heerlijke buik, heel benieuwd of ze idd eerder gaat.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 18:13

Jobamara zeker weten! Hopelijk loopt het dus met een sisser af zo.

Ze begint de vaart te zetten in het aanmaken van het uier. Afbeelding

En nog een foto van de knappe halfbroer met het hoofdstel van zijn moeder. Voor het eerst heeft hij neusriemen om. Wilde hem namelijk eerst rustig laten wennen aan het bit voor ik zijn mond ook nog eens dichtsnoerde. Hij liet het allemaal super braaf toe <3
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:13

Knappe halfbroer hoor <3 heerlijk smoeltje zit daarop <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:41

Kijk het begin is er!!! Nog even geduld, ha ha.

Ooo heerlijke brave kriebel, wat heeft hij toch de lieve uitstraling van zijn mams ( hmm als ze niet zo humeurig is zoals nu)!!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 21:27

Jobamara, kriebeltje lijkt inderdaad erg op zijn mams. Net zo rustig in zijn koppie, makkelijk in de omgang, braaf en werkwillig. En inderdaad dezelfde uitstraling. Ben heel benieuwd hoe hij straks onder het zadel is.

Hier weer een beetje meer uier. Dat gaat langzaam door. De stoelendans (eh stallendans) op stal is éindelijk klaar. De stallen zijn vandaag ontsmet dus morgen kan Liby eindelijk de merrieveulenbox in.

Afbeelding
Afbeelding
Dit is hoe ze er vandaag bij stond :) elke dag een mini beetje meer. We zijn nu op 313 dagen. Dus nog precies een week tot ze veilig is.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:54

Spannend nog even

Oh kriebeltje <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:28

Super fijn dat Libje naar de merriebox kan morgen, hopelijk geeft haar dat wat rust.
Haar been weer bijna dun?
Het is wel kkkkkoud nu hoor, maar de veilige datum is altijd fijn, het schiet dan echt op!!!

Die gelijkenis tussen Libje en Kriebel zie je zo goed, heerlijk!!!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:05

Kriebel ziet er goed uit!! Karakter kan hij ook van zijn papa hebben. Die heeft ook een fantastische karakter en geeft dit ook door. Dus wie weet is dat wat hij van pa mee heeft(en natuurlijk ma) :D

Liby ziet er goed uit! Hoe is het nu met haar been?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 23:59

Haar been blijft wat dik, dus ik blijf lekker weken en wandelen. Het is gelukkig nog steeds niet warm of gevoelig. Dus dat blijft positief. Hoefsmid begon wel dat ze mok heeft en haar stralen slecht zijn. Maar de 'mok'zijn wonden die ze er zelf in heeft geslagen en de stralen zijn helaas al jaren zo. Alleen nat, geen rotstraal of iets anders.

De gelijkenis tussen Libs en Kriebel is inderdaad erg groot.

Madje, kan inderdaad ook van zijn vader komen. Zal zeker mee spelen, maar hij heeft een enigszins eigenaardig karakter. Dat lijkt me echt van Libs komen. Hij accepteert mij en mijn stalbaas. Verder mag iedereen komen knuffelen maar meer moeten anderen niet van hem willen want hij weet heel goed wie zijn mens is.. moeders heeft hetzelfde. Iedereen kan daar op stappen maar ze zal voor geen ander haar best doen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 23:19

Zo, poppie vind het prima in haar nieuwe box. Begon direct lekker te snacken en maakte zich niet druk om het gemis van vriendjes om zich heen. Ze staat nu in de paardenstal, naast haar staan daar maar 2 anderen terwijl er 7 boxen zijn. Heerlijk rustig voor haar dus.

Helaas was ze vanochtend wat koliekerig dus snel in de longeerbak gezet en na een keer rollen was dat gelukkig ook weer klaar. Mevrouw had te veel schoon stro gegeten denk ik.

Haar box grenst direct aan de kantine, het is zo dus heel makkelijk om haar in de gaten te houden komende tijd. Afbeelding

En ligt het aan mij of wordt ze elke dag dikker? Heb het idee dat ze binnenkort gaat ontploffen.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 06:55

Wat leuk voor libje dat ze nu wat alleen kan staan. Naar het einde toe willen merrie’s ook echt met rust gelaten worden.

Buik begint ook echt door te hangen waardoor ze misschien dikker lijkt te worden :j

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 22:57

Fotsy, inderdaad heel fijn. Ze staat nu zo veel rustiger. Al heeft ze wel weer bewezen hoe braaf ze is. Ze stond op stal toen we het tussenschot uit de box hebben gehaald en het interesseerde haar niks. Ook niet toen met de slijptol het een en ander aan bouten doorgesleten moest worden. Ze bleef heel rustig haar hooi eten terwijl de vonken in de rondte vlogen. Gek paard.
Afbeelding
Zo staat ze er nu bij. Door de koliek van gister de 2e helft niet opgestrooid omdat ik bang ben dat ze weer stro gaat eten. Morgen verdelen we het vieze van wat er nu ligt en strooien we op.

Vandaag 317 dagen. Dus laat dat veulen maar snel komen!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 07:14

*\o/* het komt nu wel spannend dichtbij!

Schrikken dat ze koliek kreeg, gelukkig ging t snel over.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 15:58

Speirs, gelukkig was mijn stalbaas er optijd bij. Hij houdt haar heel goed in de gaten. En met 24 kljaar oud vind ik dat ze het toch maar soepeltjes doet.

Afbeelding
Afbeelding

Haar banden worden al goed slap. Uier vult zich steeds wat meer en de kleine begint volgens mij de weg te zoeken naar de uitgang. Kan dus toch bijna niet lang meer duren :=

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:12

Ze kijkt alsof ze er al wel een beetje klaar mee is :=

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:28

*\o/* 320!!!!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:55

Ik volg pas net en heb niet alles gelezen behalve de posts van TS maar ik zag dat je nog ideeën vroeg voor een merrienaam. Is Donna Liberty misschien iets? Zit van moeder en broertje iets in.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 17:51

Speirs, volgens mij is ze vooral klaar met de zwangerschapsverlof. En het veulen wordt nu wat drukker. Ze staat met enige regelmaat naar haar buik te trappen. Maar verder staat ze er nog rustig bij.

Jobamara, jaa! Nog heeel even!

Martie, ik wil graag een titel voor de naam, aangezien moeders en broer dit ook hebben en vind Liberty zoo verschrikkelijk eigenlijk. Vind ik echt een manege pony naam :')

Officieel heet Liby Madammeke. Dus Liberty is dan net iets beter haha

Liby staat nu dus naast de kantine en stiekem is dat wel erg gezellig zo.

Edit:

Ik zit in de kantine lekker buik te staren op het moment <3
Afbeelding

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:39

Oh, ik dacht dat Liby van Liberty kwam, vandaar. En Donna is de vrouwelijk versie van Don dus leek mij ook een titel. Als je de voorletter van Liby wil bewaren, Lady/Madam Luck? Of ook te voorspelbaat?
Als titels heb ik nog in mijn hoofd, Countess/Comtessa/Condesa, Duchess/Duqesa/Ducessa, Baroness, etc. Frans en Duits woordenboek nog niet gehad :)

Leuke puzzel

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 18:42

Martie, Liby komt ook van Liberty, maar omdat ik het zo verschrikkelijk vind wordt ze nooit zo genoemd. Ze gaat tegenwoordig voornamelijk als Mams/Moeders door het leven haha.

Duchess en Milady (oud engels) vind ik ook leuk ja. Maar dan moet je weer iets korters hebben voor er achter. *zucht* zooo moeilijk

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:45

Hmmm, ja lastig *probeert mee te denken*
Wat voor soort naam zoek je als 'eigen' naam, dus na de titel?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 16:14

Marti, als ik dat wist dan had ik een merrienaam gehad hahaha. Sowieso iets Engels. Haar vorige veulen heeft de achternaam van de hoofdpersonen uit de tvserie supernatural en Winchester is ook een geweermerk. Dus denk in een van die richtingen.

Verder heb ik 2 merries staan die Liby en Lilly genoemd worden (en we hebben ook een Lizzy op stal) dus iets extra verwarrends is ook leuk. Mocht ik niks hebben noem ik haar denk ik gewoon maar Merrie. Want als het overmijn merries gaat hebben ze het altijd over "die merrie" en dan is het natuurlijk alsnog "eh welke?"

Verder staat mevrouw er nog rustig bij. Wel regelmatiger kleine plasjes en ze houdt haar staart wat af. Zal me niks verbazen als ze deze keer zal bevallen zonder voortekenen.

Afbeelding
Afbeelding
Zo stond ze er vandaag bij :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:26

Klinkt veelbelovend!

Dus geen Lady Penelope (uit de Thunderbirds? :D )
Lady Love (uit een oud Engels liedje 'Lily of Laguna')?
Your Grace (leuk om haar mee te roepen in het land :P )

De vader van mijn pony heette Blue Farthing of banketstaaf, heb me altijd afgevraagd wat zijn roepnaam geweest is :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:04

Oh geweermerken das leuk
Weet ik er wel een paar
Smith en Weston
Magnum
Cz
Browning
Colt
Glock
Remington
En winchester uiteraard ;)