[VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LisisLis

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:52

Wauw wat een mooie stallen <3
En jullie eigen hengst is ook een plaatje hoor :))

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:34

Ze kijkt inderdaad wel zuur zeg! Hier ook te hoge staldeuren. Gelukkig heb ik ook 1 erg grote ijslander, die kijkt er gemakkelijk overheen. Maar bij die van 1.36 zie je alleen haar kuif.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:21

Ik volg ook al een tijdje stilletjes :))

Ik ben fan van de hengst! Die aftekeningen zijn geweldig <3 Die zie je niet zo vaak bij ijslanders!
Ook toekomstige mama vind ik een plaatje <3

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 00:10

mysa schreef:
Ze kijkt inderdaad wel zuur zeg! Hier ook te hoge staldeuren. Gelukkig heb ik ook 1 erg grote ijslander, die kijkt er gemakkelijk overheen. Maar bij die van 1.36 zie je alleen haar kuif.

Jaaa ze is regelmatig goed zuur ! Gelukkig niet tegen ons, alleen tegen haar 'vrienden' en de hond, en de pup en een konijn in de wei. Soms een pluk hooi die niet op de juiste plek ligt en nog wat vreemde dingen :') Bij ons kunnen ze er allemaal wel redelijk overheen kijken, Halla is met haar 1,42 de kleinste van de 4 hahahaha maar wij hebben dan ook echt mega IJslanders _O-

Just_Sannee schreef:
Ik volg ook al een tijdje stilletjes :))

Ik ben fan van de hengst! Die aftekeningen zijn geweldig <3 Die zie je niet zo vaak bij ijslanders!
Ook toekomstige mama vind ik een plaatje <3

Wat leuk dat je uit je meeleeshoekje komt !! Dagfari is idd echt zo'n prachtig dier om te zien ! <3 En zijn karakter is nog veel beter ! <3 Ben benieuwd of er de aankomende jaren meer nakomelingen van hem zullen volgen binnen Nederland :D

LisisLis schreef:
Wauw wat een mooie stallen <3
En jullie eigen hengst is ook een plaatje hoor :))

Jaaa zoo blij mee ! Ze zijn door de vorige eigenaar van ons huis gebouwd met als idee dat het voor springpaarden zou worden, vandaar dat ze zo groot zijn. Echter heeft er tot 3 maanden geleden nooit een paard in gestaan hahaha dus onze paarden hadden verse stalletjes +:)+ We hadden wat dat betreft ook wel geluk want voerbakken en waterbakken etc moesten we nog zelf ophangen, die zijn nu dus op IJslander hoogte, anders was drinken wel een opgave geweest := _O-

Hihi ja we zijn ook heel blij met onze eigen hengst, het is echt een schat van een dier ! Wie weet hebben we hier ook ooit een veulentje van hem lopen. Moeten we alleen nog even een merrie vinden die erbij past, dus als iemand nog merries in de aanbieding heeft :+

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:54

Ik volg :D (heb zelf ook een IJslander)
Wat een knappe merrie heb je en ik vind persoonlijk dat je d'r qua uiterlijk in ieder geval een heel mooie hengst bij hebt gezocht :) ik ken hem niet van karakter maar dat komt vast wel goed bij je veulen!

Enneh.. Wat leuk dat je het veulen al hebt gevoeld, tof zeg :)

aruals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:51

Wauw wat een mooie papa en mama! en hele mooie pups ook trouwens! :+:

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 18:25

aruals schreef:
Wauw wat een mooie papa en mama! en hele mooie pups ook trouwens! :+:

Hihi dankjewel !! Over een tijdje komt er nog een pupje bij, en daarna is het wel even genoeg hoor :')

Anniek22 schreef:
Ik volg :D (heb zelf ook een IJslander)
Wat een knappe merrie heb je en ik vind persoonlijk dat je d'r qua uiterlijk in ieder geval een heel mooie hengst bij hebt gezocht :) ik ken hem niet van karakter maar dat komt vast wel goed bij je veulen!

Enneh.. Wat leuk dat je het veulen al hebt gevoeld, tof zeg :)

Dankjewel :D We hebben zeker ons best gedaan alles zo goed mogelijk te laten kloppen kwa exterieur. En kwa karakter verwacht ik dat alles wel goed komt, de ervarings deskundige zeggen vaak dat de merrie heel veel doet voor het karakter van het veulen, aangezien zij toch degene is die het diertje opvoed. Al heeft Dagfari ook een heel fijn meewerkend karakter dus ik verwacht wel een veulen met behoorlijk temperament en een vriendelijk karakter :j

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 18:35

Aangezien we alweer op pagina 6 zitten voel ik me even verplicht op deze pagina ook wat foto's neer te zetten, dus ik heb wat oude foto's opgezocht van Halla als 2 en 3 jarige met een beetje actie erbij +:)+
Kijk en geniet <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:37

Wat een mooi combi! Ik ben afgelopen zomer een paar weken in IJsland op stage geweest bij een fok-/trainingsbedrijf en vond het heel interessant om allemaal mee te maken en te zien hoe anders het er aan toe gaat bij IJslanders. Ik blijf voorlopig lekker bij de grote paarden, maar ik ga zeker je topic volgen! Heel benieuwd wat er uit gaat komen :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:20

Oh jaaaaa wat is ze leuk !!!!!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 12:25

SUSANNEx schreef:
Wat een mooi combi! Ik ben afgelopen zomer een paar weken in IJsland op stage geweest bij een fok-/trainingsbedrijf en vond het heel interessant om allemaal mee te maken en te zien hoe anders het er aan toe gaat bij IJslanders. Ik blijf voorlopig lekker bij de grote paarden, maar ik ga zeker je topic volgen! Heel benieuwd wat er uit gaat komen :)

Wat gaaf zeg ! Had je daarvoor nog geen enkele ervaring met IJslanders? Poehh dat zou me namelijk wel een mega cultuurshock lijken hahahaha. Hier is pas een dressuurruiter wezen rijden, ze wist niet hoe ze het had met die hete ponytjes :')

Roos_M schreef:
Oh jaaaaa wat is ze leuk !!!!!

Ja ze is echt heel erg gaaf ! Gister heeft ze even lopen showen, mijn vriend kon haar gewoon niet bijhouden :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sorry voor de slechte kwaliteit ! -O-

LisisLis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:16

<3 ziet er alsnog mooi uit hoor :D

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:41

Hierbij een paar betere foto's van gister toen we haar even hebben losgegooid, want longeren kan je het al niet meer noemen :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
IJverig hoofdje <3 Ze heeft even letterlijk haar beentjes gestrekt, ze wou een paar keer even een bok geven maar dat ging niet zo soepel omdat haar buik nogal in de weg begint te zitten :')

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:42

<3 <3 :')

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:32

daisyjazz schreef:
SUSANNEx schreef:

Wat gaaf zeg ! Had je daarvoor nog geen enkele ervaring met IJslanders? Poehh dat zou me namelijk wel een mega cultuurshock lijken hahahaha. Hier is pas een dressuurruiter wezen rijden, ze wist niet hoe ze het had met die hete ponytjes :')

Nee had nog nooit een op IJslander gezeten van te voren, dus was inderdaad wel héel wat anders haha! Mensen waren ook heel open en wilde ons alles laten proberen en voelen (tolt/telgang, ervaren/onervaren), dus was wel hele toffe ervaring!

Maar na de eerste keer op mijn paard weer na een paar weken, miste ik die heerlijke vlakke gangen van die pony'tjes wel :')

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:34

Wat een mooie paardjes heb je.ben ook benieuwd naar je veulen, dus ik volg ook :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:47

SUSANNEx schreef:
daisyjazz schreef:

Nee had nog nooit een op IJslander gezeten van te voren, dus was inderdaad wel héel wat anders haha! Mensen waren ook heel open en wilde ons alles laten proberen en voelen (tolt/telgang, ervaren/onervaren), dus was wel hele toffe ervaring!

Maar na de eerste keer op mijn paard weer na een paar weken, miste ik die heerlijke vlakke gangen van die pony'tjes wel :')

Pas op he, Ijslanders zijn GEEN pony's :D

Qua bouw, kracht en power onder het zadel al helemaal niet :P

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 12:45

Ineke2 schreef:
SUSANNEx schreef:

Pas op he, Ijslanders zijn GEEN pony's :D

Qua bouw, kracht en power onder het zadel al helemaal niet :P

Hahahaha je heb natuurlijk gelijk, maar zo zien ze er wel uit als je grote paarden gewend bent :j In het begin had ik dat namelijk ook wel een beetje hoor. Mijn eerste IJslander was er 1 van 1,44 en dan ook nog mega stevig gebouwd en die noemde ik mijn kabouter pony :') Duurde even voor ik door had dat hij een reuze IJslander is :o

Isabonny schreef:
Wat een mooie paardjes heb je.ben ook benieuwd naar je veulen, dus ik volg ook :D

Dankjewel ! Ik ben ook echt super blij met al onze paardjes, vanuit het raam zie je ze staan en elke dag sta je toch weer vrolijk op door die knappe knollen :D Ik ben benieuwd wat we over een half jaartje in de wei hebben staan :):) Ik ben idd veeeeeeel te nieuwsgierig wat er in die buik zit :o

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:14

Ik noem ze eigenlijk altijd pony's, ze hebben de hoogte en bouw van een pony en in IJsland worden ze alleen paard genoemd omdat ze daar de enige zijn. Hoewel:bedenk me nu dat ik tegen de honden zeg: blijf, ga even paarden halen. Ach, maakt ook niet uit. Kan de grote (1.47 minimaal) nog paard noemen en kleintje van 1.36 pony. Ga dus nu pony en paard naar de wei brengen ;)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 13:30

mysa schreef:
Ik noem ze eigenlijk altijd pony's, ze hebben de hoogte en bouw van een pony en in IJsland worden ze alleen paard genoemd omdat ze daar de enige zijn. Hoewel:bedenk me nu dat ik tegen de honden zeg: blijf, ga even paarden halen. Ach, maakt ook niet uit. Kan de grote (1.47 minimaal) nog paard noemen en kleintje van 1.36 pony. Ga dus nu pony en paard naar de wei brengen ;)

Ja klopt, ik probeer mensen ook altijd te vertellen dat ze daarom paard genoemd worden, maar dat wil er bij de dihard IJslanderfans nog niet echt in :+

SUSANNEx schreef:

Ohhh dat is echt wennen, wel gaaf dat je de kans kreeg om het helemaal uit te proberen en dat die mensen jullie zo geholpen hebben. Ik heb 1 IJsje die echt totaal geen vlakke pony gangen heeft, maar de rest zit inderdaad echt zoooo fijn ! <3 Ik wil niks anders meer ! Verlieft op alles dat IJslands is :j

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:32

daisyjazz schreef:
mysa schreef:
Ik noem ze eigenlijk altijd pony's, ze hebben de hoogte en bouw van een pony en in IJsland worden ze alleen paard genoemd omdat ze daar de enige zijn.

Ja klopt, ik probeer mensen ook altijd te vertellen dat ze daarom paard genoemd worden, maar dat wil er bij de dihard IJslanderfans nog niet echt in :+

Dat klopt niet ;) Ponies zijn een Britse 'uitvinding', die zijn begonnen met het maken van het onderscheid tussen ponies en paarden. Kleine rassen zonder bloed van Britse rassen zijn dus paarden en geen ponies. Maar goed, als het beestje maar een naam heeft toch! Heerlijk die voordelen van een pony maar het gevoel van een paard ^^

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 17:56

Ik kreeg te horen dat ik maar weer een update moest plaatsen, ik heb alleen gewoon nog even niks bijzonders te melden :')

We zijn wel met 2 leuke dingen bezig dus ik hoop dat ik dat heel erg binnenkort met jullie kan delen.. Zijn jullie al nieuwsgierig ? O:)

Verder gaat met Halla alles zijn gangetje, ze is lekker bol. Is regelmatig goed pissig op alles en iedereen en ze eet voor 3 :=

Oh we gaan trouwens aankomende week beginnen met het leggen van drainage in onze paddock zodat de paarden de rest van de winter daarin kunnen staan met droge voeten. Nu staan ze nog op de wei, helaas gaat dat niet echt veel langer. :(

En het heeft hier een paar dagen lekker gevroren:
Afbeelding

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:57

2 leuke dingen... zijn het 2 veulens :):)

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:22

hahah ik weet het lekker al :) super leuk!!
haha die Halla heeft de mannen goed onder de duim! zo benieuwd wat voor moois ze aan het bakken is!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:47

2 dingen? Hmmm. Tuurlijk! Ik ben altijd nieuwsgierig Dais! :))