En jullie eigen hengst is ook een plaatje hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mysa schreef:Ze kijkt inderdaad wel zuur zeg! Hier ook te hoge staldeuren. Gelukkig heb ik ook 1 erg grote ijslander, die kijkt er gemakkelijk overheen. Maar bij die van 1.36 zie je alleen haar kuif.
Just_Sannee schreef:Ik volg ook al een tijdje stilletjes
Ik ben fan van de hengst! Die aftekeningen zijn geweldigDie zie je niet zo vaak bij ijslanders!
Ook toekomstige mama vind ik een plaatje
LisisLis schreef:Wauw wat een mooie stallen
En jullie eigen hengst is ook een plaatje hoor
aruals schreef:Wauw wat een mooie papa en mama! en hele mooie pups ook trouwens!
Anniek22 schreef:Ik volg(heb zelf ook een IJslander)
Wat een knappe merrie heb je en ik vind persoonlijk dat je d'r qua uiterlijk in ieder geval een heel mooie hengst bij hebt gezochtik ken hem niet van karakter maar dat komt vast wel goed bij je veulen!
Enneh.. Wat leuk dat je het veulen al hebt gevoeld, tof zeg
SUSANNEx schreef:Wat een mooi combi! Ik ben afgelopen zomer een paar weken in IJsland op stage geweest bij een fok-/trainingsbedrijf en vond het heel interessant om allemaal mee te maken en te zien hoe anders het er aan toe gaat bij IJslanders. Ik blijf voorlopig lekker bij de grote paarden, maar ik ga zeker je topic volgen! Heel benieuwd wat er uit gaat komen
Roos_M schreef:Oh jaaaaa wat is ze leuk !!!!!
daisyjazz schreef:SUSANNEx schreef:Wat een mooi combi! Ik ben afgelopen zomer een paar weken in IJsland op stage geweest bij een fok-/trainingsbedrijf en vond het heel interessant om allemaal mee te maken en te zien hoe anders het er aan toe gaat bij IJslanders. Ik blijf voorlopig lekker bij de grote paarden, maar ik ga zeker je topic volgen! Heel benieuwd wat er uit gaat komen
Wat gaaf zeg ! Had je daarvoor nog geen enkele ervaring met IJslanders? Poehh dat zou me namelijk wel een mega cultuurshock lijken hahahaha. Hier is pas een dressuurruiter wezen rijden, ze wist niet hoe ze het had met die hete ponytjes![]()
SUSANNEx schreef:daisyjazz schreef:Wat gaaf zeg ! Had je daarvoor nog geen enkele ervaring met IJslanders? Poehh dat zou me namelijk wel een mega cultuurshock lijken hahahaha. Hier is pas een dressuurruiter wezen rijden, ze wist niet hoe ze het had met die hete ponytjes
Nee had nog nooit een op IJslander gezeten van te voren, dus was inderdaad wel héel wat anders haha! Mensen waren ook heel open en wilde ons alles laten proberen en voelen (tolt/telgang, ervaren/onervaren), dus was wel hele toffe ervaring!
Maar na de eerste keer op mijn paard weer na een paar weken, miste ik die heerlijke vlakke gangen van die pony'tjes wel
Ineke2 schreef:SUSANNEx schreef:
Nee had nog nooit een op IJslander gezeten van te voren, dus was inderdaad wel héel wat anders haha! Mensen waren ook heel open en wilde ons alles laten proberen en voelen (tolt/telgang, ervaren/onervaren), dus was wel hele toffe ervaring!
Maar na de eerste keer op mijn paard weer na een paar weken, miste ik die heerlijke vlakke gangen van die pony'tjes wel
Pas op he, Ijslanders zijn GEEN pony's
Qua bouw, kracht en power onder het zadel al helemaal niet
Isabonny schreef:Wat een mooie paardjes heb je.ben ook benieuwd naar je veulen, dus ik volg ook
mysa schreef:Ik noem ze eigenlijk altijd pony's, ze hebben de hoogte en bouw van een pony en in IJsland worden ze alleen paard genoemd omdat ze daar de enige zijn. Hoewel:bedenk me nu dat ik tegen de honden zeg: blijf, ga even paarden halen. Ach, maakt ook niet uit. Kan de grote (1.47 minimaal) nog paard noemen en kleintje van 1.36 pony. Ga dus nu pony en paard naar de wei brengen
SUSANNEx schreef:Nee had nog nooit een op IJslander gezeten van te voren, dus was inderdaad wel héel wat anders haha! Mensen waren ook heel open en wilde ons alles laten proberen en voelen (tolt/telgang, ervaren/onervaren), dus was wel hele toffe ervaring!
daisyjazz schreef:mysa schreef:Ik noem ze eigenlijk altijd pony's, ze hebben de hoogte en bouw van een pony en in IJsland worden ze alleen paard genoemd omdat ze daar de enige zijn.
Ja klopt, ik probeer mensen ook altijd te vertellen dat ze daarom paard genoemd worden, maar dat wil er bij de dihard IJslanderfans nog niet echt in![]()