Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 19:39

Fotsy: haha borstels en hooi zijn hier wel veilig, honden moeten altijd een beetje oppassen bij Kirs.

Manda: Jaaa, gezellig *\%/* flink wat Pjotr fans hier in het topic, kan ik mooi een beetje meeliften op de populariteit van je knappe vent haha. Ben ook benieuwd wat alle andere Pjotr dates ervan aan het bakken zijn. En wat jouw merries allemaal gaan doen.

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:30

Ik kom uiteraard ook volgen!! :))
Ik ben helemaal happy met mijn Pjotr kind, ik duim dat jullie veulen minstens zo mooi, gezond en lief mag worden <3

Wat is Kirsten haar stokmaat trouwens? Of heb ik daar overheen gelezen? :D

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 21:36

Ah leuk Robynn!
Ik vind het nog steeds jammer dat Ragnar niet op de keuring was, die had ik ook graag in het echt gezien. Ik hoop inderdaad ook dat ik zo'n goed gelukt exemplaar mag verwelkomen haha.
Kirsten is nooit officieel gemeten, maar ik kom zelf uit op 1.22 (nouja, 121,6 cm om precies te zijn :') ). Ze toont wel iets groter voor mijn idee, maar ik heb vaker gemeten en kom steeds hierop uit.

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:19

Aankomend voorjaar wil ik met Ragnar naar de keuring. Ik ben nog groen met NAS keuringen... := dus ik begin maar met een inschrijving, dan zal de rest vanzelfsprekend zijn hoop ik :')

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:35

Haha ik heb dit jaar ook voor het eerst op keuringen rondgelopen, maar als bezoeker kwam de NAS keuring wel redelijk duidelijk over. Ik ging ook voornamelijk om even te kijken hoe het in zijn gang ging voor het geval ik ook naar de keuring wil met het aankomende veulen, maar Pjotr (klein)kinderen kijken was natuurlijk een leuke bijkomstigheid.
Komt vast goed als je meedoet, zolang die inschrijving maar op tijd binnen is hihi ;) .

Donja

Berichten: 5596
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:37

Waar wil je dan in het voorjaar heen? NAS heeft maar 1 keuring, in september

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:20

Denk dat je de hengstenkeuring bedoeld hihi, die is in het voorjaar (in maart) en alleen voor 3 jaar en oudere hengsten (die aan de eisen voldoen om mee te mogen doen) en de al goedgekeurde hengsten. Hengsten tot 3 jaar kunnen alleen in september bij het NAS, dus dat duurt nog even, maar wel komen met Ragnar dan ja!

En Kirsten haar veulen wil ik natuurlijk ook zien op de keuring! Ik krijg zelf ook 1 Pjotr veulentje volgend jaar, en 1 Pjotr kleinkind (van zijn zoon Nimroos) :D

diannnne93

Berichten: 28
Geregistreerd: 27-10-15

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:40

He, wat leuk! Ik volg ook. En wat is Pjotr een leuke hengst, goede keus denk ik! :) Ben heel benieuwd wat voor een veulen eruit komt!

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 09:49

We gaan ons best doen Manda, ik vond de keuring wel leuk om bij te wonen dit jaar dus ik zie het ook wel zitten om erheen te gaan met het veulen. Tegen die tijd even kijken of het praktisch gezien ook gaat lukken, maar dat zien we dan wel weer :) .
Veulentje van Nimroos komt uit Emmy toch? Is dat de eerst eigen gefokte merrie die je drachtig hebt? Mellow maakt er standaard wat prachtigs van, ben ik zoals altijd weer erg benieuwd naar.

Dianne leuk dat je ook meekijkt! De studenten groep wordt steeds groter haha. Jij bent alweer een tijdje klaar in Wageningen he?

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:55

Haha zie je! Ik ben zo groen als gras met de NAS keuringen :')

Dan heeft Ragnar nog even tijd om uit zijn overbouwde fase te groeien :))

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:57

hihi is Ragnar zo overbouwd dan, Springveer valt wel mee, hoe groot is Ragnar nu? (spring 1,05), volgend jaar moet hij zeker komen, een poging doen voor jeugdkampioen *D

Mooney: regel dat dan maar alvast want dat veulen moet zeker naar de keuring :D

Ik ben ook benieuwd wat Mellow en Pjotr deze keer ervan maken :). Emmy is inderdaad mijn eerste eigen gefokte die nu drachtig is! Maar Emmy zelf is niet meer van mij, het veulentje alleen nog wel ;) (verkocht met veulen terug)

Set_Elkol
Berichten: 14863
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:17

Valt wel mee toch met Ragnar :)) die zal er vast goed uit zien met de keuring!

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:43

Ja dat sowieso :D
Ik denk dat een zomervacht al wonderen doet hihi

Ik zal hem eens opmeten Manda
:))

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:46

Wat een mooie merrie heb je daar! En ik ben helemaal weg van dat karaktervolle hoofd van haar. Geweldig, zoals zij kan kijken _O-

Daarnaast vind ik dat je een mooie combi gemaakt hebt met Pjotr en je schrijft ook nog eens heerlijk. Ik volg dus graag mee!

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 21:01

Robynn: Had je bijna daar gestaan met kleine Ragnar tussen alle volwassen hengsten, oeps. Ben ook wel benieuwd hoe groot hij nu is, naast Ilya lijkt het zo'n ukje.

Manda: Die dingen liggen een beetje buiten mijn macht, zolang de minipaarden keuring en mijn (herstel van de) operatie niet in dezelfde periode vallen zal het wel goedkomen denk ik. En het veulen moet maar niet fluffy zijn dan, want ik zie het eigenlijk niet zo zitten om een veulen te scheren in combi met hoe ik/wij de paarden houden.

Bernette: Dankje! Die blikken zijn ook echt wat mij verliefd hebben gemaakt op haar, daar word ik echt vrolijk van haha.

koosje14

Berichten: 75
Geregistreerd: 26-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:21

<3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:01

Wat een leuke combinatie! Ik kijk ook mee :) Ik vind het wachten altijd zo lang duren. Misschien heb ik hier totaal overheen gelezen, maar heb je al een voorkeur voor wat je wilt dat het wordt?

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 23:10

Gezellig _mjwb, als meelezer vond ik dit soort topics ook altijd zo lang duren. Nu als eigenaar van een drachtige merrie gaat het super langzaam en heel snel tegelijkertijd. Mijn voorkeur is al wel ter sprake gekomen, maar dat valt makkelijk weg tussen de foto's.
Uiteraard komt op de eerste plaats dat het een gezond en functioneel veulentje is, daarna heb ik wel een beetje voorkeur voor een merrie. De kleur maakt me niet uit.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:36

Ja, ik begrijp het helemaal. Voor jou is het al helemaal spannend. Wel een super leuke ervaring om het helemaal mee te maken :)
Dat is het belangrijkste!

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 15:05

Korte update, want ik heb eigenlijk weinig tijd maar dit verdient een plekje in het topic.

Afgelopen week zag ik al af een toe een beweging bij de buik die voor mij nog onbekend was. Dus er waren twee opties: Nachtmerrie wilde even zwaaien of Kirs heeft een cursus buikdansen gevolgd.
Dus als echte wetenschapper rende ik naar mijn computer en vroeg ik google om raad. Zou het al kunnen dat het veulen aan het zwaaien is naar ons? Na een paar uurtjes lezen (mijn echte wetenschappelijke onderzoek is beduidend minder leuk :') ) kwam ik tot de redelijk eenduidige conclusie dat veulentjes vaak pas rond de 7e maand beginnen met zwaaien naar de buitenwereld, Kirsten zit volgende week op 6 maanden. Kirs had dus blijkbaar een nieuwe hobby gevonden :j .

Maar vandaag was Kirsten weer aan het buikdansen terwijl ze lekker stond te eten, nu kan ze als vrouw wel multitasken maar dit leek me wel erg enthousiast. De nieuwe conclusie is dus dat Nachtmerrie er waarschijnlijk vroeg bij is (natuurtalent zwaaien :+ ) en waarschijnlijk lekkere ADHD heeft _O- .
Omdat jullie me natuurlijk niet op mijn woord hoeven te geloven, heb ik het ook even gefilmd:

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:14

Wat leuk!

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:16

*\o/* *\o/*

Ik begin langzaam een beetje jaloers te worden hoor, lijkt me zo bijzonder om mee te maken met je eigen merrie. <3

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 20:18

LinSa ja het is wel een bijzondere ervaring inderdaad. Had eigenlijk niet verwacht dat ik tijdens de dracht er al zo in meegesleept zou worden, ik keek vooral uit naar het eindproduct maar het hele proces blijkt toch wel bijzonder te zijn. Logisch gezien probeer ik me ook een beetje in te houden, je hebt natuurlijk nooit de garantie dat alles goed gaat. Maar in mijn hart ben ik al zo gek op die kleine uk daarbinnen.
Het is ook wel wat stressen en veel nadenken, misschien helpt dat wat met de jaloezie. En wie weet ooit een veulentje uit jouw dame?

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:34

Nouja, jaloers ,jaloers. Ik gun het je van harte en het lijkt me ontzettend gaaf om mijn eigen merrie te laten dekken, maar m'n man wil niet zo haha. Zijn toch wat extra kosten, 3 in pension ipv 2. Ik zou het ook wel eng vinden geloof ik. Zou het mezelf niet kunnen vergeven als het niet goed gaat. Daarom vind ik het heerlijk om jouw verhaal te volgen. :D

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 11:01

Ik had het ook niet kwaadwillig opgepakt hoor :) zolang ze in pension staan was hier twee ook de max eigenlijk. Op mijn voormalige stallen voelde ik me ook niet voldoende op mijn gemak om daar een veulen te laten opgroeien, daarbij vond ik de risico's ook te hoog voor de merrie.
Maar nu we op de perfecte plek staan en mijn ruin begint af te takelen (waardoor ik verwacht er niet heel lang drie pony's te hebben helaas) ging het toch wel heel erg kriebelen. Toen bleek mijn vriend ook nog eens dol enthousiast te zijn in plaats van mij af te remmen :') en was het hek helemaal van de dam.

Ik vind het heel gezellig dat je volgt, dus zo loopt het mooi haha.