Birth alarm gaat alleen maar af als ze helemaal plat liggen en dan ook nog een bepaalde tijd.
Coloured
Geplaatst: 13-03-16 17:00
Leuk, gevonden. Ik volg ook!
SofieHavan
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-16 17:02
Foto's van vandaag... Niets te zien, alleen heeft ze amper eetlust, maar das wellicht geen symptoom voor een nakende bevalling dus we wachten geduldig af nog 13 dagen eer ze effectief uitgerekend is dus t kan nog gerust een maand duren
Spannend ! Mijn Ceasar veulentje laat nog zeker drie maand op zich wachten !
musinge
Geplaatst: 13-03-16 17:20
Ik wil geen roet in je eten gooien, maar weet je zeker dat ze nog drachtig is? Die van mij moeten nog bijna 2 maand en zijn flink ronder/boller uier. Ik hoop voor je dat er een prachtig bont veulen uit komt. Dan hebben we straks wat te vergelijken. Wij verwachten ook een bonte springer.
SofieHavan
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-16 17:26
Op blz 4 van dit topic staat een filmpje van 2,5 weken terug waar je het veulen duidelijk ziet bewegen. Het zou me sterk lijken dat ze op die periode ergens het veulen afgestoten heeft en ik niet zou terug vinden... Dus ja, volgens mij is ze nog gewoon drachtig.
Ik dacht daarnet het veulen ook te zien bewegen, maar 't ging heel snel dus erg zeker ben ik er niet van. T is haar eerste veulen dus misschien daarmee?
Ze komt s nachts wel binnen en is dan eigenlijk wel redelijk onrustig, ik denk dat het daar misschien wat mee te zien heeft. Deze nacht gaan we de staldeur eens volledig sluiten, volgens mij gaat ze dan rustiger zijn...
EDIT: als'k kijk naar de eerdere foto's lijkt ze idd wel "slanker" maar dat kan ook gewoon zijn omdat het veulen zich gedraaid heeft, toch?
ik lees net dat het regelmatig voorkomt dat de uier weer slinkt gedurende de dag, pas als de uier volloopt en blijft dan kan de geboorte vrij vlot komen. Je hebt ook van die melktesten, iemand op Bokt verkoopt die.
Hifive, ga jij ok nog een topic maken? Ben nl erg benieuwd, ik laat mijn merrie dit jaar dekken door Ceasar. Ga over 3 weken bij hem op bezoek
Je hebt helemaal gelijk. En als het haar 1e veulen is kun je er ook weinig van zeggen. Op pagina 4 zeg ik inderdaad (voor zover je dat van beeld kunt zeggen) dat ze drachtig is. Op naar de bonte springtalenten !!!
Mooi weer hé, dat kan de boel snel veranderen! Ik gok dat het toch nog een weekje zal duren, hoewel ik voor jou uiteraard hoop dat het sneller komt
Ach, k ben niet gehaast! Ik vind het aftellen ook wel leuk, elke dag benieuwd zijn naar eventuele verandering dus t hoeft niet zo dringend te komen ze is nog niet eens aan haar "uitgerekende datum" dus ja we hebben tijd!
SofieHavan
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-16 08:12
Vandaag zijn we blijkbaar dag 328 beetje te snel geweest met tellen Deze ochtend ongeveer dezelfde uier als gisteren. Gisterenavond was die overigens iets minder vol, dus dat kan deze avond ook weer zo zijn...
Ondertussen is ze s nachts wel rustig op stal Over dag gaat ze nog gewoon op de weide....
Omg zie ik dit topic toch bijna te laat! Echt helemaal mijn ding dit, ben zooo benieuwd wat voor mooie bonte eventer in de dop eruit komt!! Ik volg mee!
SofieHavan
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-16 09:57
Vincy schreef:
Omg zie ik dit topic toch bijna te laat! Echt helemaal mijn ding dit, ben zooo benieuwd wat voor mooie bonte eventer in de dop eruit komt!! Ik volg mee!
Wauw, jij hebt anders ook wel een mooie bonte eventer!! Bedankt!