Dankjewel allemaal
Om 1u30 is ze bevallen van een zwart hengstje (zal schimmel worden).
Ze was gisteren al de hele dag heel erg onrustig en 's morgens hing er een ieniemini harsje aan één tepel (van 1mm groot). Ze heeft de hele dag lopen ijsberen door de weide dus ik had wel een vermoeden dat het niet meer lang zou duren.
Toen de storm hier in alle hevigheid was losgebarsten, besloot ze dat het een goed moment was om te bevallen
Gelukkig lag ze veilig en droog binnen.
Vanaf ik zag dat ze ging liggen en weeën leek te hebben ben ik in mijn schoenen gesprongen en naar de stal gelopen (10m verder). Tegen die tijd lag het veulen er al 3/4de uit
Ik heb nog 2 seconden verdwaasd staan gapen en toen besefte ik dat de vliezen nog volledig dicht waren. Snel naar binnen en vliezen gescheurd. Arme diertje begon onmiddellijk te proesten. Godzijdank was ik erbij
Verder alles volgens het boekje. Sierra stond op, begon het veulen te likken, veulen trachtte bijna onmiddellijk recht te staan en na heel wat mislukte pogingen stond hij dan
Snel ff staartje omhoog en ja hoor, een hengstje
Een half uur later kwamen mijn ouders aan en is de kleine beginnen drinken.
Hij drinkt, plast en mest zoals het hoort
Alleen de naam ben ik nog niet helemaal over uit
Het is echt een enorm fel ding, trapte al naar zijn moeder toen die hem probeerde een duwtje in de richting van de uier te geven
Nuja genoeg gepraat: enkele foto's