Cacharel uitgeteld 21/6 v Gunner KS.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 08:53

hij valt me nog steeds niks tegen.

Ik vond hem al weer een stukje positiever dan een maand geleden, hij veranderd veel. nu zit hij natuurlijk ook al mooi in zijn zomervacht dus dat kijkt ook wat anders.

hij is wel echt heel veel hengst, ik vind hem ook wel echt een hengsten uitstraling hebben,. Mijn wynton is bloedje mooi maar zeker popperiger.

wbt het plan met hem, ze gaan waarschijnlijk iets later op de foto's, hij en eventueel nog 2 andere zouden voor de hengstenkeuring kunnen gaan, dus we gaan ze iets later röntgenen, en dan beslissen, of alsnog eventjes terug de wei in, of daarna binnen houden even bij laten komen en in training.

vrijdag gaan ze weer naar de smid en dan lekker genieten in de wei.

MariekeS_

Re: hengst voor Prok Sport Caretino x Zuenftiger merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:11

Oef wat een casanova die Kaboom :~ Heel ruig al!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:03

Word nog spannend dus..hij heeft zeker een hengstenuitstraling, echt een krachtpatser om te zien. Hoe beweegt hij t.o.v de Wynton?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 12:28

Elisa2 schreef:
Word nog spannend dus..hij heeft zeker een hengstenuitstraling, echt een krachtpatser om te zien. Hoe beweegt hij t.o.v de Wynton?

hij is in alles groter, en ruimer. hij is ook gewoon meer paard dan de wynton. de wynton lijkt iets meer tritt te hebben, maar die liep als jong paard in de wei totaal niet bijzonder. eigenlijk met een ijzertje is dat pas echt iets gaan worden. maar dat had de moeder ook.

en mijn wynton was ook niet zo knap als jong paard :') }:0 :+ ik vind de sezuan nu al mooier op zijn lijf ondanks dat hij wat forser/groter is. mijn wynton is echt ineens bekomen toen die op stal stond, brok erin en aan de longe kwam, die zag je met de dag veranderen gelukkig.
Afbeelding

we zullen het zien, 2 totaal verschillende paarden, ook super benieuwd wat de gunner gaat worden, ook weer een totaal ander vader dier.

ik vind sezuan zelf nu ook veeeeel meer tot recht komen onder het zadel, dan dat je bijv het filmpje in de kooi als jong dier bekijkt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:32

Oooooh.... Ik ben heel benieuwd, op papier is de Sezuan echt iets voor mijn merrie :#

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:34

Ik vind jouw Wynton uiteindelijk ook superknap opgedroogd. Heb je al plannen met m om weer te gaan starten? Lijkt me dat ie nog wel meer in zn mars heeft toch?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:35

Ja sommige paarden worden pas beter bij wat meer "aanspanning"

De Wynton is/was echt een stuk bloederiger inderdaad..die is wel erg opgeknapt. Ik ben wel benieuwd of de Sezuan ook meer tritt gaat krijgen met een ijzertje.

En inderdaad..de Gunner ben ik ook wel benieuwd naar..als deze al zo'n buffel word verwacht ik met Gunner ook wel een fors paard.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 13:01

Aimee schreef:
Oooooh.... Ik ben heel benieuwd, op papier is de Sezuan echt iets voor mijn merrie :#

haha ik voel hier al een dekking aan komen ;)

nee zonder gekheid ik ben daar heel nuchter in.

uiteindelijk moeten ze het onder het zadel toch maar laten zien, daar zijn ze ook voor bedoeld.

gunner ben ik ook echt benieuwd naar, ik hoop maar dat de merrie er gewoon weer wat moois van maakt , het is tot nu toe 2 x gelukt hihi. ook al was het niet mijn ''echte'' keus om gunner te kiezen, ik vind hem toch positief veranderen onder dana. ach we zien het wel, het wordt haar laatste veulen, dus ik ben er zeker meer dan blij mee, was ze leeg gebleven, had ik nu niks meer gekregen.

daarom lijkt het me ook leuk om de hengstenkeuring eens mee te maken. gewoon het traject. en al stopt het bij de eerste bezichtiging, wie weet krijg ik straks een merrie en dan heb ik het toch nog eens meegemaakt. of het moet natuurlijk straks blijken dat hij mega rot is van binnen :') en echt niet uit de voeten kan , maar daar ga ik niet van uit. we gaan het allemaal wel zien hoe hij verder uitgroeit etc.

Ik ben er blij mee :) al is een eigen gefokte toch altijd weer speciaal.

wbt de wynton, die loopt eigenlijk heel fijn thuis en is echt een lekker dier, maar ik heb het met werk een stukje drukker gekregen, dus dat is even kijken of en wanneer hij nog mee gaat, die staat me niks in de weg en ik beleef er zo op mijn manier ook onwijs veel plezier aan. en ja klopt, die had zeker ondertussen al zz zwaar/lichte tour kunnen lopen, maar ik heb met hem wel een hele speciale band, dus hem zomaar weg doen, omdat het ''sonde'' is omdat hij thuis blijft, nee daar beleef ik er zelf nog teveel plezier aan.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 19:19

Afbeelding

Afbeelding

Nog 7 weken te gaan!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 14:28

durven jullie een gokje te wagen wanneer het geboren wordt?

Ik hoop zelf allemaal nog in Juni, afgelopen 2 x heeft ze een goede week overgedragen....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:10

Daar durf ik niks over te zeggen..maar buikje valt nog mee, of lijkt dat zo?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 08:53

Afbeelding

Afbeelding

Cacharel kan inderdaad dikker zijn, maar vergeet niet ze is van ver gekomen . Toch vind ik haar zeker wel dragend om te zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:09

Daar ziet het er al heel anders uit, dik genoeg inderdaad! duidelijk dat dat niet lang meer gaat duren..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 09:22

Ja ik zie inderdaad dat foto's echt kunnen vertekenen. Maar ze kan veel dikker zijn, maar dan was ze ook al veel dikker in het begin van haar dracht. Maar ze ziet er echt weer super gezond uit. Van de week de laatste rhino enting gehad en heeft de dierenarts haar nog bekeken en die was ook echt blij haar zo te zien.

Ik ben heel benieuwd of ze nu weer eerst veel melk gaat verliezen. Dat was met de wynton niet. Maar met de sezuan is ze een maand lang aan het druppelen geweest. Maar goed iedere dracht is anders natuurlijk.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 10:13

het topic loopt nog niet zo hard.

nu nog maar 4 weken! maar dikke kans dat het er wel 5 worden :+ Cach kennende.

ben zo ontzettend benieuwd wat er uit gaat komen!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:25

Misschien kan een moderator de topic titel aanpassen, want nu lijkt het nog alsof je een hengst zoekt natuurlijk.
Ik lees stilletjes mee, ben benieuwd wat er uit komt. :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:25

Haha niet echt nee. Ik ben meer het meelees-type, dus vooral lekker blijven updaten ;) hoe gaat t nu met Cacharel? En met Kaboom?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 10:52

Yunomi schreef:
Misschien kan een moderator de topic titel aanpassen, want nu lijkt het nog alsof je een hengst zoekt natuurlijk.
Ik lees stilletjes mee, ben benieuwd wat er uit komt. :)

dat is een goeie! zal het eens vragen.

Met cacharel gaat het heel erg goed! staat lekker veel op de wei en zo nu en dan wat extra beweging.

ik zal deze week weer eens wat foto's van haar maken.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:36

Wel fijn dat ze zo goed gaat nu na die hele rollercoaster :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 15:54

nog 3 weekjes officieel!

uier blijft al stukje voller en ze geeft nog geen melk haha, met Kaboom was ze nu ongeveer al aan het druppelen. hopelijk blijft dit ook zo.

ze gaat eind van de week naar mijn andere stal waar ik de camera heb hangen.

en volgende week laat ik haar opzetten.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:26

Ik volg ook nog even mee! Vind het een hele aansprekende merrie en wat een leuke nakomelingen heeft ze al gegeven! Ben erg benieuwd naar dit Gunner veulen :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 10:47

Ik ga morgen lang weekend weg, maar goed nu moet dat nog makkelijk kunnen :P

Cacharel doet het goed, geniet lekker in de wei, eet goed, en ziet er gezond uit. Ik zal volgende week weer eens foto's plaatsen.

Ik heb trouwens ook al een hele tijd 2 namen in gedachte voor een hengst en merrie en heb ze tot nu toe nog niet op bokt of facebook voorbij zien komen *\o/*

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 17:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog 2 weken! Ik vind haar kont al echt aan het veranderen .

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 18:18

Dierenarts (andere zelfde praktijk) is net geweest om haar open te zetten. Hij vond haar er super uit zien. En al veel veranderd in haar lijf. En die gelooft niet dat ze veel over zal dragen. Mijn gevoel zegt ook dat het eerder of rond de tijd komt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:58

Superspannend! Jouw paarden zijn zoooo gaafffff! Hoe is het met je andere jonkies?