Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 23:36

Hij is sowieso een fewspot daarom is hij eigenlijk helemaal wit, alleen aan de dekharen op zijn hals en hoofd kan je nu nog de kleur goed afleiden (tenminste normaal gesproken hihi). Twijfel is tussen bruin, donkere valk, misschien toch zwart of smokey?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 06:21

Pff het few spot maakt het wel lastig inderdaad. Ik neig ook naar bruin/valk, maar smoky kan ook gekke dingen doen met veulen vacht natuurlijk.

Op de foto van de zijkant lijkt hij wenkbrauwen te hebben, maar dat zal nog wel wegtrekken denk ik? De moeder heeft er wel een flinke stempel op gedrukt of niet, ik vind hem tenminste minder typisch pjotr dan de andere veulens.

CarinaR

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:26

Zow, Ik stap nog net op tijd binnen om je eigen veulens te volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:18

Ik vind hem er echt uitzien als sooty buckskin :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 13:01

Denk dat ze echt moeten testen om het zeker te weten en denk niet dat ze dat gaan doen.. ik denk ook meer in de richting van valk nu :-)

Ben benieuwd hoe dit veulen gaat uitgroeien, hij loopt al goed maar moet natuurlijk nog wat uitvouwen en niet iedereen kan een mini Pjotr krijgen hihi

Ik heb het idee dat Mellow wel eens haast zou kunnen maken, ben benieuwd hoe straks de uier en melktest is!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:09

Ik zie dat ik nog net op tijd ben om te volgen :D

Prachtige combinatie's !
Die valkmerrie is echt mijn droompony! En dan nog niet eens over de hengsten gesproken :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:06

Haha nee iedereen een mini Pjotr zou ook een beetje saai worden. Dan gaat het speciale er ook vanaf, dat is zonde. Ik ben heel benieuwd wat Mellow dit jaar heeft gebakken, de verwachtingen liggen natuurlijk hoog na Emma vorig jaar haha.

De Nimroos baby's blijven nog lekker in hun subtropisch zwembad chillen of niet? Was hij ook later in het seizoen begonnen met dekken of wordt je geduld gewoon op de proef gesteld?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:16

Geduld wordt op de proef gesteld.... mijn ene merrie die drachtig is van Nimroos was vorige week donderdag uitgerekend en begint nu wat te veranderen. De andere is zaterdag a.s. uitgerekend en kegelt al anderhalve week....

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 00:18

Mellow nog steeds niet veel tekenen dat het gauw gaat komen, ze is nu bijna 330 dagen, dus ook niet overtijd ofzo maar toch ongeduldig hihi

Een ramp is de merrie die drachtig is van Clever (mijn hengstje die ik vorig jaar naar Rusland verkocht heb), dit wordt zijn laatste veulen in Nederland uit een vol zusje van Nimroos en deze merrie is serieus al dik drie weken overtijd -O-

Nimroos zijn eerste veulens horen eigenlijk nu ook te komen, een merrie is ook al over datum zelfs :D, die was eind april uitgerekend en de tweede begin mei maar die lopen gelijk op, ik kan echt niet meer wachten hihi, het is echt voor elk moment ook want de melktesten zakken, hier is het topic van ze: [KS-MK] 4 veulentjes verwacht in 2016

Nimroos heeft begin seizoen eerst bij mijn vriendin gedekt (Donja van de link hierboven) en daarna pas bij mij dus met Mabelle en de twee shetjes zijn we inderdaad wat later in het seizoen mee gestart.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 23:19

En er zijn er twee geboren van bovenstaande post, gezonde, correcte en mooie veulentjes *\o/* *\o/*
Met Clever als vader een palomino panterbont hengstveulentje bij de volle zus van Nimroos!
Met Nimroos als vader een bruin fewspot merrieveulentje bij een mini maat nas merrietje!
De andere merrie die van Nimroos nu bijna uitgerekend is maakt het ook heel spannend met een lage melktest dus ben echt heel benieuwd naar het volgende veulentje!

Mellow haar melktest was vanavond rond de 7,0. Vorig jaar had ze de dag voor de bevalling nog 7,7 en amper een halve dag later al rond de 6,4 en beviel ze paar uur later. Dus het zou wel weer eens heel snel kunnen gaan als het eenmaal daalt, ik weet het niet maar heb haar wel alvast het alarm om gedaan!

Helaas vergeten op slaapstand te zetten en mevrouw slaapt de hele nacht plat dus hoop echt dat het lukt vanaf thuis de slaapstand erop te zetten anders wordt het een hele zware nacht -O-

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 07:13

Niks gebeurd vannacht. Een keer alarm maar toen gelukkig op slaapstand kunnen zetten. Mevrouw houdt van languit slapen :D

Afbeelding

Straks weer even de melktest doen. Heb zo'n idee dat het met het weekend wel eens er kan zijn. Natuurlijk moet ik morgen en overmorgen precies werken dus hoop eigenlijk voor vandaag of vannacht of zondag hihi

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:44

Ah wat jammer dat veulentje vannacht niet is gekomen! Balen dat je moet werken.
Lekker een luie foto van haar hihi. Hoop dat ze rekening houdt met jouw werktijden ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 10:43

Melk nu 6,7, als het zo doorgaat is het voor vannacht (hoop houden hihi)

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:24

Oeh word spannend!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:41

Spannend!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:43

Wat maakt ze het spannend! Ik hoop dat ze een gezond veulen krijgt

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:51

Oweee zo spannend!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 15:16

Ik ben echt benieuwd wat vanavond de melktest zal zijn, ze moet vannacht bevallen namelijk :')

Ik heb wel alvast foto's van de twee prachtige (en hele wollige hihi) veulentjes die gisteren geboren zijn <3 <3

Een bruin fewspot merrieveulen uit een NAS ster/keur mini maat merrie x Nimroos (van Donja op bokt)

Afbeelding

En een palomino panterbont hengstveulen uit het volle zusje van Nimroos x Clever (hengst die ik vorig jaar naar Rusland heb verkocht, net op de valreep deze merrie gedekt)

Afbeelding

Twee prachtige gezonde veulentjes, zo blij mee, ik vind de veulens van mijn hengsten die bij anderen verwacht worden altijd net zo spannend als bij mijn eigen merrie's hihi
Ik hoop zondag op kraambezoek te gaan bij de veulens van Nimroos dus de tweede moet ook echt voor die tijd komen!

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:23

Beide prachtige veulens! Die palomino panterbonte is echt om verliefd op te worden <3

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 16:11

Jeetje wat een gave veulentjes allemaal uit jou hengstjes zeg! Echt stuk voor stuk plaatjes. Nu je eigen merries nog even gezonde veulens op de wereld zetten :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 19:16

6,4 *\o/* *\o/*

Afbeelding

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:29

Kan niet lang meer duren! Het is nu wel prachtig weer perfect voor veulentjes, hihi.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:06

Spannend *\%/* *\%/*

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 20:33

Vorige keer beviel ze een paar uur na deze melkwaarde dus hoop het!!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:44

Kijk nu wordt het echt spannend, zou toch mooi zijn als ze vannacht nog laat zien wat voor moois ze dit jaar heeft gemaakt met Pjotr :D