Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 16:08

Ja idd, Katja, groei staat nu weer even on hold ;)

Yolande haar toekomstige rijpony's groeien gewoon rustig door inderdaad. Nog maar een paar maandjes voor ze er uit rollen (hopelijk).

Laura, ik wacht geduldig af. Ze zijn wel allebei wat bitchyer. Gaan dus afwachten wat er uit komt.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 22:14

Leuke-foto-update:
Afbeelding
Onze dikke-buiken-club lekker aan het soezen in het voorjaarszonnetje (Shiva doet hard haar best om mijn dames bij te houden, al loopt ze lichte achterstand op ondertussen :P)

Afbeelding
Lies en Roos zijn alleen ook een stukkie breder van voren ;)

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:55

Mooie foto die laatste, van je 2 dames :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:23

ponyparadijs schreef:
Duidelijk 2 verschillende buiken
Dus de ene krijgt een hengst een ander een merrie.
Ik ga voor Roos een hengst
Lies een merrie

hier ga ik.helemaal in mee.
denk bij me eigen merrie een merrieveulen en die heeft dezelfde buik als lies. :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:17

Zien er al goed uit!

Roos lijkt een klein beetje, zover in kan zien, op Dylan. Was/Is ook van DGR Now or Never :)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:25

Wauw! <3 Welk grappig, de hengst is een halfbroertje van mijn pony :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 22:33

Katja, ja ik vind hem ook erg mooi. Ze zijn zo leuk samen.
Lies was vrijdag verdoofd voor de gebitscontrole, hadden we even als enige in de stal gelaten om wat bij te komen. Komen we weer buiten, is Roos onder een draadje door gegaan om er bij te kunnen staan :+

EF, nou, dat vind ik een mooie uitkomst. Dus ga ik mee akkoord. Ik ga voor het "gemak" nog maar gewoon uit van twee hengstveulens :P

KittyDylan, zie geen foto in je profiel, maar kan heel goed. Vind de meeste Now Or Never's wel wat van elkaar weghebben :j Heitrak's Marvin (vader van Lies) is er ook eentje en dat zie je ook in zijn nakomelingen veel wel weer.

Welshponyfan, leuk hoor! Ook een Boginov dan, neem ik aan?

Afbeelding
In ieder geval wil ik iedereen die hier meeleest alvast fijne feestdagen wensen! En op naar een kerstkaartje met mooie veulenfoto's er op! ;)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:44

AniekR schreef:
Katja, ja ik vind hem ook erg mooi. Ze zijn zo leuk samen.
Lies was vrijdag verdoofd voor de gebitscontrole, hadden we even als enige in de stal gelaten om wat bij te komen. Komen we weer buiten, is Roos onder een draadje door gegaan om er bij te kunnen staan :+

EF, nou, dat vind ik een mooie uitkomst. Dus ga ik mee akkoord. Ik ga voor het "gemak" nog maar gewoon uit van twee hengstveulens :P

KittyDylan, zie geen foto in je profiel, maar kan heel goed. Vind de meeste Now Or Never's wel wat van elkaar weghebben :j Heitrak's Marvin (vader van Lies) is er ook eentje en dat zie je ook in zijn nakomelingen veel wel weer.

Welshponyfan, leuk hoor! Ook een Boginov dan, neem ik aan?

[ [url=m/q4JuAN.jpg]Afbeelding[/url] ]
In ieder geval wil ik iedereen die hier meeleest alvast fijne feestdagen wensen! En op naar een kerstkaartje met mooie veulenfoto's er op! ;)

Jij ook fijne kerst/feest dagen gewenst!

Mijn pony haar vader is Orchard D'avranches :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 11:41

In het nieuwe jaar kunnen we echt gaan aftellen. Lies is onder de 100 dagen te gaan gedoken :):)

Afbeelding

Fijne jaarwisseling allemaal! Van het weekend ga ik proberen weer nieuwe buikfoto's te verzorgen, de eersten van het nieuwe jaar!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:04

Jij ook nog een gelukkig 2016 gewenst :)
Hoop dat de drachtige dames een fijne jaarwisseling hebben gehad! Onze bolero was lekker relaxed! Hij doet het zo goed hij gaat in februari mee op concours! Januari heeft mijn zusje nog Gelderse met de andere pony dus daarna mag de jonge pony mee! Ben benieuwd hoe die het gaat doen!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 00:35

De jaarwisseling in het pittoreske Tjuchem schijnt gelukkig vrij rustig te zijn geweest. Wel wat vuurwerk in de omliggende dorpen, maar viel gelukkig mee.
Fijn dat jullie Bolero het zo goed doet! Ben benieuwd hoe hij het straks op concours gaat doen!

Oef 2016 voelt het wel ineens een stuk dichterbij. De veulens worden nu opeens dít jaar geboren! ^_^

Zo stonden de dotjes dit weekend toe te kijken terwijl ik de stal aan het mesten was :+:
Afbeelding

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:36

Fijn dat O&N goed gegaan is, hier gelukkig ook lekker rustig!

Nu wordt het inderdaad echt aftellen, dit jaar komen ze al! ;) Die van jou zitten ook al ver over de 200 dagen heen, de mijne zit volgende week pas op 200 dagen... Kan nu al niet meer wachten :P

Mijn bijna 3-jarige Bolero heb ik gister voor het eerst aan de longeerlijn gehad, ging echt super. Alsof ze het al jaren zo gewend is. Net als het hoofdstel en een singeltje, welke ik vorige week even op/om gehad heb. Hoop dat ze zo relaxed blijft, wat een verademing :) Bolero geeft wat dat betreft echt super karaktertjes!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:53

Onze bolero schijnt wel lastig geweest te zijn met longeren, nu lukt het wel met zweep erbij maar hij is wel een boefje aan de longeerlijn haha! Maar nooit gemeen :) onder het zadel is het echt een fijn meedenkende pony, leert super snel, nuchter karakter :) hopelijk worden jullie bolero's ook zo fijn!

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:54

Helemaal verliefd op Roos <3 En die perfect getekende aftekening op haar hoofd.. wauw

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:57

Ik ga ook volgen! Wat heb jij toch prachtige pony's!! :))

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 23:35

Fijn dat Faylinn het allemaal zo braaf doet, Katja! Gaat zij dit jaar ook mee naar de keuring? Ben erg benieuwd naar haar!
En elke jonge pony kan uiteraard wel een keer boefje zijn. Mag ook wel, maar in het algemeen schijnen de Bolero's wel erg braaf/lief te zijn, dat is ook één van de pluspunten voor mij. Ik vind wel dat het kinderpony's moeten blijven!

Fritser, ik ook nog steeds hoor! :+: Nou heeft Lies ook iets speciaals, maar Roos heeft echt een koppie waar je gewoon voor smelt. Ben 5,5 jaar geleden ook gewoon als een blok voor haar gevallen. Fokker had twee merrieveulens lopen en ik kwam eigenlijk voor het andere veulen (die kwam uit de volle zus van Roos), maar na één blik op Roos was ik verkocht. Of nou ja, zij dan verkocht eigenlijk :P

Larissa, leuk dat je ook gaat volgen en dankje! Zag ook jouw topic net omhoog komen. Ga ik ook volgen natuurlijk ;)

Verder hier een lange week, 6 dagen achter elkaar werken. Maar kreeg vandaag op het werk een foto gewhatsappt waar ik dan toch wel blij van word;
Afbeelding
Twee dikke buikjes sjouwen over de Noord-Groningse toendra's ^_^
Gezien de vorst mochten ze lekker de grote wei op (al schijnen ze met name toch de beschutting bij de stal op te zoeken) en waren ze daar weer vanuit huis te bezichtigen. Maar met die mooie buiken vond ik het wel erg mooi zo!
Dit weekend ga ik een nieuwe poging doen voor januari-buikfoto's O:)

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:00

Fijn dat ze weer even lekker het land op kunnen, dat is dan weer het voordeel van de vorst die jullie hebben!

Qua keuring ben ik er echt nog helemaaaal niet uit, lastig lastig lastig haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 16:36

Ja, toch nog een voordeel gevonden ;)

En gewoon doen joh! Kan ik haar iig in Kootwijk zien :p

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:46

Hahah, dat zou wel leuk zijn ja :P Laten we maar niet te voorbarig zijn..
Ik wil graag met het veulen naar de keuring, mocht het wat zijn natuurlijk. Daarnaast wil ik graag Faylinn zadelmak maken dit voorjaar. Verder twijfel ik heel erg over haar wel/niet dekken en óf ik naar de keuring ga met haar dit jaar of volgend jaar. En dan ook nog of ik haar zelf klaar maak(denk niet dat ik daar genoeg tijd voor heb met mijn studie), dus dan zal ik haar weg moeten brengen. Als ik haar ook nog wil laten dekken, zal dat allemaal tegelijkertijd vallen.

Veel dilemma's dus! :+

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 16:38

Ja snap ik. En is ook maar één keuring in de buurt zeker?
Hier het plan om Roos dit jaar klaar te maken. Maar bereid me er wel vast op voor dat dat een stukkie lastiger kan zijn met veulen aan de voet dan dat het vorig jaar met Lies was.
Ook nog in dubio of ik haar die laatste weken ook toch weg zou brengen. Zelf doen is ook wel leuk, maar gaat inderdaad wel veel tijd in zitten en viel me lichamelijk vooral ook erg zwaar vorig jaar.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 22:03

Januari-buikfoto's!!!

Lies op 252 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Ze knipoogt net een beetje (heeft na het barre weer van afgelopen week een beetje ontstoken oogjes), maar haar buik was het duidelijkste op deze foto ;)

Roos vandaag op 241 dagen dracht:
Afbeelding
Afbeelding
Roos is wat meer skippybal-rond.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:11

mooie buikjes Aniek

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:54

Ze zien er goed uit! Zijn ook al aardig rond zeg!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:09

Dankjullie! Na de zomerperiode gingen die grasbuikjes er een beetje af eerst, maar nu allebei omstreeks de 8 maanden beginnen ze gelukkig wel weer mooi te groeien ^_^

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:14

Ik blijf het koppie van Roos mooi vinden! :) Heeft wel wat van de mijne weg, die heeft alleen geen wit haha