Stille meelezer meldt zich: Als je dan toch via KI wilt dekken, is het dan niet handiger om het sperma van Gio via een koerier te laten komen en dan je merrie op een hengstenstation bij jou in de buurt te stallen of via je eigen dierenarts te laten insemineren? Dat scheelt je flink wat heen en weer reizen. En de merrie staat toch tussen de hengsten wat de hengstigheid bevorderd.
Zo heb ik het bij mijn merrie ook gedaan. Omdat ze niet goed hengstig wilde worden (beetje zelfde verhaal als jouw merrie) heb ik haar op een haflingerhengstenstation hier in de buurt gezet. Toen ze hengstig was is het sperma (vers) via de koerier gekomen en is ze daarmee bevrucht. Dit is een stuk makkelijker en als je het toch via KI doet, maakt dat toch niet uit?
xApple
Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-15 15:56
Nouja ik heb dit nu al zo met de Hengstenhouder afgesproken dus dan doe ik het nu even op deze manier. De hh zei dat hij niet zo goed weet of Gio goed zal springen dus het is even afwachten of het lukt. Mocht dat nou totaal mislukken kan ze nog aan de hand gedekt worden.
Maar bedankt voor je tip hoor.
agee
Geplaatst: 30-07-15 16:00
Ah, oké. Ik wist niet dat Gio geen ervaring had met springen op de bok. Ik dacht dat hij wel vaker voor verzendsperma gebruikt werd. Maar natuurlijk dekken is ook veel leuker voor hem Het was maar een tip. Voor mij werkte dat heel goed omdat de merrie in de buurt bleef en dus gewoon kon worden doorgetraind. Hoop voor je dat ze nu wel drachtig wordt. Succes!
xApple
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-15 10:36
Gister een pechdagje gehad.. Met een buitenrit liep Sim opeens kreupel.. Op een zachte ondergrond niets aan de hand maar op het asfalt was het echt niet goed. We moesten nog een heel stuk maar gelukkig kwam mijn vader ons met de trailer ophalen. Gelukkig liep ze er in langs de weg, ze is altijd zo braaf
Hopen dat het morgen bij het scannen wel mee zit !! Het zou zo fijn zijn als we morgen kunnen brengen met het mooie weer in aankomst. Dat werkt ook weer mee aan de vruchtbaarheid
xApple
Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-15 09:31
Vanmorgen vroeg weer naar de kliniek geweest. Weer 2 mooie eitjes maar nog niet groot genoeg (3,3cm). De dierenarts zag ook wat vocht in de baarmoeder Ze heeft daar nu een injectie voor gehad en na het insemineren moet ze gespoeld worden. Simra gaat vandaag dus nog niet naar Overijssel. Dinsdag gaan we terug om te scannen.
Duimen draaien nog steeds voor je en we missen je inderdaad in dbt 2016 Succes alvast met je prachtige merrie. Ps nooit gedacht er een quarter mee te kruisen?
xApple
Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-15 15:31
Hihi ik was mijn motivatie een beetje kwijt om daar te posten eerlijk gezegd omdat bijna alle merries al drachtig zijn
Maar ik heb nu weer goede moed
@Fotsy; ja daar heb ik even aan gedacht maar qua bouw/lichaam vond ik een fjord beter bij mijn merrie passen plus dat ik fjorden altijd te gek heb gevonden, heb er jaren 1 gehad. En toen Gio goedgekeurd werd als dekhengst was de keuze snel gemaakt
Wat een interessante kruising! Ik volg! Hopelijk lukt het de derde keer wel!
xApple
Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-15 19:31
Cynthia82 schreef:
Als jij niet naar het DBT komt, komt het DBT naar jou!
Haha dat is lief Ik ga morgen even bijlezen en reageren
meikepeters5
Geplaatst: 02-08-15 19:34
wat een leuke combi, dat word zeker een leuk veulen Ik ben nu al benieuwd en ga zeker volgen!
xApple
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-15 09:51
Vanmorgen weer naar de kliniek geweest en ze heeft 2 eitjes, 1tje van 3,3 cm en 1 van 4,3. Wel nog wat vocht in de baarmoeder, dus weer een injectie oxytocine gekregen. Die van zondag had wel al iets geholpen maar hij raadde toch aan om na de inseminatie te spoelen.
Spannend Zo meteen voor de laatste keer dit seizoen op naar Wanneperveen Ik hoop ZO erg dat het gaat lukken ik heb goede hoop
Gister hebben we Simra weer gebracht. In de stromende regen Het was niet echt vruchtbaar weer maar vandaag wel
Zo eentje wil ik ongeveer Simmie.. Het zou fijn zijn als jij daar even je best voor gaat doen deze week
Er liep een hengst (ik gok Timor) in de bak bij aankomst, die erg onder de indruk was en enorm liep te showen en te brullen. Dat was erg interessant natuurlijk.
Niet eens zo verkeerd om ff de aandacht te krijgen van een hengst natuurlijk! Misschien helpt het wel
Oja dat denk ik zeker. Thuis wordt ze nooit hengstig maar bij de hengst wel Ik denk dat het zeker uitmaakt.
xApple
Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-15 21:14
Ik krijg net een berichtje dat Simra hartstikke hengstig was en vanmiddag geïnsemineerd is !
Morgen gaat de HH met haar naar de dierenarts om te kijken of het ei weg is. Zo ja, dan wordt ze gespoeld en als het niet weg is wordt ze opnieuw geïnsemineerd.