Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

janflicka schreef:Wauw,wat een discussie..en dat alleen maar omdat ik niet in paniek raak en 1 en 1 bij elkaar kan optellen?!
Diverse kansen voor dracht...maar er word nu de nadruk gelegd op schijndracht.....Beste mensen...er was van de week nog een dierenarts die echt niet in paniek raakte zoals sommige van jullie
Scannen of afwachten was het advies...ik kies voor afwachten
Volg dit topic...of verwijder jezelf als je je stoort eraan en mijn omgang met Chica in twijfel trekt
als er wat in zit is het al helemaal een verassing wat eruit komt, je had het over meerdere hengstjes toch die evt de papa kunnen zijn? 
ldeGraaff schreef:Schijndracht: Als ongeveer na de 16e dag het embryo verloren gaat, blijft het corpus luteum nog een tijdje voortbestaan. Afhankelijk van het tijdstip van embryonale sterfte kan het corpus luteum behouden blijven tot 35-90 dagen na de bevruchting. In deze periode is de merrie schijndrachtig. Met een hormooninjectie (PGF2a) kunnen deze merries in oestrus worden gebracht.

ldeGraaff schreef:Schijndracht: Als ongeveer na de 16e dag het embryo verloren gaat, blijft het corpus luteum nog een tijdje voortbestaan. Afhankelijk van het tijdstip van embryonale sterfte kan het corpus luteum behouden blijven tot 35-90 dagen na de bevruchting. In deze periode is de merrie schijndrachtig. Met een hormooninjectie (PGF2a) kunnen deze merries in oestrus worden gebracht.