Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benice

Re: Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:38

Aaaah een cliffhanger! Zat er net zo lekker in! :))

Heel interessant om te lezen hoe je dit allemaal aanpakt! Ben benieuwd hoe het verder gaat met de stier...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 17:26

Deel 4#

De stier... Ja, wat was het nu met die stier. We liepen met de paarden over de weg, wat eigenlijk bijzonder goed ging. We waren zelf heel rustig om maar zo weinig mogelijk spanning af te geven.

Op een gegeven moment liepen er in een weiland wat pinken met daarbij een jonge stier in. Het moment dat wij aankwamen lopen kwamen die in een noodgang op ons afgerend. Op dat moment ontstond spanning bij beide paarden. Want ze schrokken overduidelijk van deze actie. Het was een split second of Una deinsde achteruit en zette het op een lopen, ik deed nog verwoedde pogingen de hals te buigen om de vaart eruit te halen, maar het was al te laat. In rengalop ging ze over de weg en ik kon niet anders dan loslaten. Er was echt geen houden aan. Het paard van mijn vriendin was redelijk snel onder controle en dan ga je nadenken. Wat te doen? Te paard erachteraan?

Dat laatste leek mij geen goed idee. Una lag al op snelheid, dus dat zou enkel voor nog meer nare situaties zorgen. Het enige wat we konden doen, was hopen dat ze zou afremmen op de bocht die even verder in de weg zat. Daarnaast was het een lange weg en zou ze op een gegeven moment omhoog moeten lopen, dus ik had de stille hoop dat ze daar uiteindelijk, mits er geen grote vrachtverkeer aan zou komen, wel zou afremmen en tot rust zou komen. Zeker gezien het feit er een paard was achter gebleven. Op zo'n moment baal je als een stekker dat je geen paard paraat had, waar ze meer binding mee had en die in die situatie haar tot bedaren had kunnen brengen. In dit geval was het Una voor zichzelf...

Oke, lichte paniek bij ons. Want enerzijds ben je als de dood dat er iets verkeerd gaat, anderzijds de grote vraag of je dat paard ooit nog te pakken krijgt. Want ze kon nu werkelijk waar alle kanten uit. Van Amsterdam tot Groningen :x

We zijn er maar rustig achteraan gegaan, rennen had geen zin los van het feit dat je haar niet inhaalt, hooguit meer stress bezorgd en je ook niet buiten adem wilt raken, niet wetende wat je verder nog te wachten staat. Het enige wat ik op dat moment dacht was: "Blijf positief, blijf in vredesnaam positief. Ze stopt vast wel een keer met rennen', terwijl je in de tussentijd het stipje paard steeds kleiner zag worden %)

Net op het moment dat ik naar huis wilde bellen (het lijkt uren, maar we spreken hier over luttele minuten), zien we in de verte een meisje aankomen rijden met de auto, die bij mijn vriendin in pension staat. We stonden nog te zwaaien (maar geloof dat ze zelf ook wel doorhad dat er iets niet goed ging, aangezien er een paard op haar af kwam galopperen :') ) en op dat moment stopte zij haar auto met beide deuren wagenwijd open en sprong er zelf ook uit.

ONZE REDDING!!! Nog steeds kippenvel als ik daar aan terug denk! Una ging volledig in de ankers en stopte met doorrennen.

Maar goed, het verhaal stopt hier nog niet... Toeval wilt ook dat het toegangshek naar een zeer groot weideperceel open stond. Een grote open vlakte van tot aan de snelweg en uiteraard rende Una daar in. Ze had geen groter stuk grond kunnen uitkiezen, we spreken hier over meerdere hectares.

Het meisje vroeg aan mij of we haar nu nog wel te pakken zouden krijgen. Zij kende natuurlijk ook het verhaal omtrent deze merrie. Laconiek reageerde ik nog: "Ja hoor, die krijgen we wel weer te pakken", maar in mijn hoofd dacht ik: "De grote vraag is alleen wanneer :x "...

Op zo'n moment gaat er van alles door je hoofd... 'De boer zal niet blij zijn met een wild paard op zijn grasland', 'Dit gaat weken duren voordat we die weer te pakken krijgen, als het uberhaupt al lukt', 'Misschien met een groep paarden maar de wei uitdrijven en dan los mee nemen, zoals we vroeger ook de koeien over de weg reden', ik denk dat er in een paar minuten tientallen dingen door mijn hoofd zijn geschoten en terwijl ik daar aan het peinzen en piekeren was, galoppeerde Una vooral heel hard naar achteren in het land. Een grote open weide, alleen omsloten met slootjes.

Nou ja... Het eerste probleem was in ieder geval opgelost, we hebben het toegangshek gesloten.

Ze was veilig...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:35

Jeetje wow... Dit zal echt verfilmd kunnen worden. Sowieso kan je een boek schrijven.

Jij schrijft zo prachtig & ik wordt echt in de gebeurtenis getrokken... Jeetje wat een spanning is er op dit stuk. Elke keer als er hier gereageerd is, hoop ik gewoon dat jij het bent voor verder verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:38

Net of ik de penny lees :') , heerlijk ga een boek schrijven ofzo je schrijft lekker

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:38

Ahh vind dit zo mooi en spannend!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:41

:D ademloos gelezen....ik ga je volgen :j

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:46

wat kan jij schrijven zeg _/-\o_ elke zin die ik lees zie ik het voor me.... schrijf maar gauw verder!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:52

Ik zit er helemaal in, vervolg AJB!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:53

Aaargh, en alweer een cliffhanger.

Je moet schrijver worden!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:53

wat een top paard heb je en wat schrijf je het goed

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:02

Haha wat een heerlijk kraamstal topic, niet echt zoals normaal, maar heel leuk om te volgen!

Ik ben stiekem héél benieuwd naar welke combinatie jullie gekozen hebben, dus ik lees mee met de verhalen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:20

En toen bleek er een hengst in de wei daarnaast te staan die de knappe dame niet kon weerstaan. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:21

Iris: Hoop van niet, anders is ze al 3 jaar drachtig :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:22

Oh shoot. :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:22

Een olifant dan. :+

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:01

Ohhh ik wou dat ik dit topic pas over een week/maand had ontdekt, had ik het tenminste in 1 ruk uit kunnen lezen :+
Je schrijft ontzettend beeldend en de spanning zit er goed in! Ik kijk al uit naar meer :D

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:17

Zo in spanning aan het lezen dat niemand mij mag storen... :o

Ga dooooooor! _/-\o_

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:27

Schitterende schrijfstijl en wat een geweldig verhaal over die speciale band tussen mens en dier <3
Ik wacht vol spanning op het vervolg... :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:29

Wat een bijzonder verhaal, kun je nagaan als una die dag die vangkooi niet in was gelopen..

Wat een intelligente dame als ik dat zo, lees en wat het je het levendig omschreven! Wacht ook met smart op het vervolg. Hopend op een happy (penny) einde

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:40

Wat een verhaal. Had even in je profiel gespiekt en zag dat je ook nog bij Annemarie Sanders-Keizer rijdt. Wat leuk, een naam uit het verleden lang voor Anky bekend werd.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:55

Oh het lijkt wel een sprookje, wat een band hebben jullie al op die foto's!

Ben erg benieuwd naar het vervolg :D

cmaenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:15

Jeetje wat een verhaal!!
Je zou zo een boek er van kunnen schrijven zo spannend.
Ik ga dit zeker volgen. Ben benieuwd hoe het afloopt!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:15

Meer meer meer meer meer :D

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:29

Oooohh meeeeer! Wat schrijf jij ontzettend goed. :D

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:32

Je houdt de spanning er wel mooi in !