Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:06

Dat zeg ik niet hoor, probeer heus niet de belgen te beledigen. Maar misschien wordt de term Arabier daar anders gebruikt, bedoelde ik. Niet zo boos doen.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 00:07

Kan inderdaad verschil tussen België/ Nederland zijn. Hier hebben we ook geen NRPS. Arabier is arabier. Halfbloeden krijgen zelfde stamboek als volbloeden (BAPS), enkel komt er vermelding op dat het halfbloed is.
Ik zie t probleem echt niet :). Heb hier 1 volbloed en 2 halfbloeden (binnenkort 3 met Nillie haar veulen erbij) en allles noem ik hier gewoon arabier hoor :D

Set_Elkol

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:08

Kan hoor Maaike :j Maar het maakt ook niks uit joh, gewoon lekker genieten nu van je mooie kudde.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:11

Hm, ja, ik zou inderdaad ook alleen arabier gebruiken als het om een volbloed gaat, maar ik hoor anderen het weer toepassen ook bij NRPSen enzo die maar partbred zijn, dus ik denk dat het echt om een verschil in gebruik van termen gaat :) Maakt ook niet uit toch. Het wordt hoe dan ook een prachtig paardje, daar ben ik zeker van :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:18

Ok. Check. Check. Dubbelcheck. Nee, ik kan niet anders dan concluderen dan BOKT.NL een NEDERLANDSE site is en er in mijn ogen na alle overwegingen toch absoluut geen andere conclusie mogelijk is dan dat Bokt.nl een NEDERLANDSE site is. En ik heb genoeg ervaring met onze BELGISCHE ZUIDERBUREN om te kunnen oordelen dat een BWP niet als KWPN gepromoot gaat worden, een ARABIER niet als SHETLANDER en een KRUISING niet als VOLBLOED ARABIER.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:23

Jeetje Cassidy, wat is nou werkelijk het probleem?

Valkarios

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:24

Ik ben helemaal niet boos, sorry als'k zo over kwam...
Maar men zegt het zelf: partbred of purebred Arabian (halfbloed of volbloed Arabier), dat is dan toch Arabian en Arabian is toch Arabier? :D Partbred kan ook over welsh gaan, daar wordt die benaming toch ook gebruikt? En dan de "pinto Arabier" is ook een Arabier die geen volbloed is en toch Arabier heet...
Dan vind ik het veel logischer dat er in de titel "arabiertje" staat want warmbloed mag ook niet want ze heeft Arabisch bloed en is dan ook niet 100% warmbloed...

Veulen wordt een prachtje, ben'k zeker van... al noem je het een Abariertje :p

PS Niemand zei VOLBLOED ARABIER tegen een halfbloed Arabier... Belgisch WP en K Nederlands PN zijn idd niet dezelfden zoals een volbloed en een halfbloed ook niet dezelfden zijn...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:27

Aleeneh schreef:

Wat het probleem is, is dat er een sticker wordt geplakt op iets wat die sticker niet verdient.
Als ik een Fiat 500 aanbiedt is dat geen Ferrari.
Als ik een Samsung telefoon aanbiedt, is dat geen merkloze kopie.
Als ik een Arabier aanbiedt, is dat geen kruising.

Je kunt je schouders ophalen en roepen: wat is het probleem, maar ik vindt het voorspiegelen van verkeerde feiten. En als iemand geen ervaring heeft en geen kennis van zaken, zou hij/zij er zomaar in kunnen tuinen.
In dit geval is het veulen (nog) niet te koop. Zou zomaar in de toekomst anders kunnen uitpakken. |
Benoem dingen bij hun naam. Wees daar eerlijk in. Ga geen merk/ras plakken op iets wat niet aan de eisen voldoet.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 10-11-14 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Valkarios

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:29

Bedoel je dan een halfbloed of een volbloed Arabier?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:30

Valkarios schreef:
Bedoel je dan een halfbloed of een volbloed Arabier?

Een verdunning op een Arabier is per definitie een kruising omdat het creme gen niet bij Volbloed Arabieren voorkomt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:31

Ze leggen toch heel duidelijk uit dat het geen Arabisch Volbloed is? Ze liegen er toch niet over? Het is niet alsof ze mensen verkeerde feiten voorspiegelen, het is overduidelijk gewoon een ander gebruik van de term Arabier. Ook anders dan ik hem zou gebruiken, maar om je er nou over op te gaan lopen winden lijkt me volstrekt onnodig.

Valkarios

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:32

Amen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:33

Valkarios schreef:
PS Niemand zei VOLBLOED ARABIER tegen een halfbloed Arabier... Belgisch WP en K Nederlands PN zijn idd niet dezelfden zoals een volbloed en een halfbloed ook niet dezelfden zijn...

De laatste keer dat ik heb gekeken was Bokt.nl een Nederlandse website en geen Belgische website.
Dus helaas, als je als Belg op een Nederlandse website gaat plaatsen, hou je dan aan de Nederlandse regels (niet dat de Nederlanders zich er veel van aantrekken maar daar zijn het Nederlanders voor).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:34

Aleeneh schreef:
Ze leggen toch heel duidelijk uit dat het geen Arabisch Volbloed is? Ze liegen er toch niet over? Het is niet alsof ze mensen verkeerde feiten voorspiegelen, het is overduidelijk gewoon een ander gebruik van de term Arabier. Ook anders dan ik hem zou gebruiken, maar om je er nou over op te gaan lopen winden lijkt me volstrekt onnodig.

In mijn ogen is de benaming "Arabiertje" in de titel misleidend. Arabier is in mijn ogen Volbloed Arabier. Al het andere zijn kruisingen.

Valkarios

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:36

Ik verbreek geen regels... was vrije meningsuiting in NL ook nog niet mogelijk? Oeps, sorry..

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 00:36

Cassidy schreef:
Aleeneh schreef:

Wat het probleem is, is dat er een sticker wordt geplakt op iets wat die sticker niet verdient.
Als ik een Fiat 500 aanbiedt is dat geen Ferrari.
Als ik een Samsung telefoon aanbiedt, is dat geen merkloze kopie.
Als ik een Arabier aanbiedt, is dat geen kruising.

Je kunt je schouders ophalen en roepen: wat is het probleem, maar ik vindt het voorspiegelen van verkeerde feiten. En als iemand geen ervaring heeft en geen kennis van zaken, zou hij/zij er zomaar in kunnen tuinen.
In dit geval is het veulen (nog) niet te koop. Zou zomaar in de toekomst anders kunnen uitpakken. |
Benoem dingen bij hun naam. Wees daar eerlijk in. Ga geen merk/ras plakken op iets wat niet aan de eisen voldoet.

Nou probleem opgelost dan :D
Ik bied hier namelijk geen ARABIER te koop aan :), ik open hier een opvolgtopic over een partbred ARABIER, geen verkoopstopic. Daarvoor is de boktmarkt nog altijd ;)
En weetje, het veulen krijgt net dezelfde papieren als een volbloed Cassidy :D, shocking he ^^, enkel komt er bij te staan dat het een halfbloed is :). Maar qua buitenkant en stamboek, net HETZELFDE :)

En dan sluit ik hierbij graag deze discussie :). Indien je de onhoudbare drang hebt om er toch nog iets over te zeggen, stuur me dan gerust PB, of nog beter, open je eigen topic er over ;)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 00:38

Cassidy schreef:
Valkarios schreef:

De laatste keer dat ik heb gekeken was Bokt.nl een Nederlandse website en geen Belgische website.
Dus helaas, als je als Belg op een Nederlandse website gaat plaatsen, hou je dan aan de Nederlandse regels (niet dat de Nederlanders zich er veel van aantrekken maar daar zijn het Nederlanders voor).

En waar heb ik de regels verbroken :')?
Nou goed hoor, als Belgen niet welkom zijn op dit forum vertrek ik wel ;) :evaw: :evaw:
Degene die een HALFBLOEDveulen wel de moeite vinden om te volgen, kunnen updates op mijn of Shatan zijn FB zien ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:41

Zo hee wat kunnen mensen doorzeiken over totaal nutteloze dingen! Zoek werk ofzo als je zoveel tijd over hebt haha.

Prachtig arabiertje opkomst! Ben erg benieuwd naar veulentje :D

Sadira

Niet vertrekken hoor Maaike, niet vanwege 1 persoon.

Begrijp ik goed trouwens dat partbreds ook bij het BAPS ingeschreven kunnen worden? Ik snap dan al een stuk beter waarom je eerder geneigd zou zijn om een halfbloed ook een arabier te noemen :)

Valkarios

Halfbloed Arabier is kruising arabier dus Arabier... heb nergens gezegd dat het volbloed Arabier is en TS ook niet. Vader is volbloed Arabier, moeder is halfbloed Arabier en denk dat 70% Arabier genoeg Arabier is om Arabier genoemd te worden doch is het géén volbloed Arabier en zal dus ook nooit volbloed Arabier genoemd worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:44

Ik weet niet of het mogelijk is om de titel nog aan te passen...Arabiertje hoort daar dan iig niet te staan.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 00:49

Aleeneh schreef:
Niet vertrekken hoor Maaike, niet vanwege 1 persoon.

Begrijp ik goed trouwens dat partbreds ook bij het BAPS ingeschreven kunnen worden? Ik snap dan al een stuk beter waarom je eerder geneigd zou zijn om een halfbloed ook een arabier te noemen :)

Klopt
http://baps-sbca.be/wp-content/uploads/ ... PS-vzw.pdf
Hier kan je zien dat deze paarden allemaals BAPS stamboek krijgen :) :
Arabisch Volbloed
Anglo-Arabisch volbloedpaard
Anglo-Arabisch sportpaard
Belgian Pinto Arabian Horse
Arabisch Halfbloed

Ik zie geen reden om titel te veranderen en dat is het laatste wat ik er van zeg.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:56

*kruipt onder meeleessteen vandaab* cassidy wanneer ga je nu eens eindelijk je mond houden? Dit is al het 2e topic wat ik vandaag voorbij zie komen waarin jij loopt te zeiken.
Een halfbloed ARABIER is ook een arabier :') anders noemde we het wel een volbloed! Arabier is verzamelterm, de pint, halfbloed, volbloed zijn hier verdelingen van. Maar een Arabier is een arabier!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:36

De kruistochten en heksenverbrandingen zijn al even voorbij, Cassidy. Get over it. Wat een gezeik.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:51

Wat een mooie combinatie! Ik ben erg benieuwd wat voor veulen hieruit gaat komen, leuk, zoveel Arabisch bloed :)

Ik volg!