Bedankt! Knapperd he
keona schreef:Ik heb het op het kleuren topic op bokt geplaatst eens kijken wat de bokkers zeggen
Ik ben benieuwd!! Ze heeft wel een grote dikke zwarte streep op de rug nu, wel onderbroken doordat er ook een appaloosa patroon zit op de billen. Heel vreemd dat die streep niet te zien was op die eerste rugfoto toen ze net geboren was en nu ineens wel, maar ik heb er nog geen super duidelijke foto van, die maak ik maandag wel!
Er is nog iemand die er heilig van overtuigd is dat ze wildkleur is haha, dus ben benieuwd naar de testuitslag als ze die gaan doen.
Deze foto heb ik op die groep neergezet samen met die andere foto's die hier ook staan, ik had die foto pas later binnen gekregen en had echt zoiets van huh hoe kan dat ineens haha, op die eerste rugfoto zie je niks ervan en ineens zo'n dikke streep:

Maar ze zeggen op de equine color genetics groep dat de streep niet strak genoeg is ofzo, dus dat het counter shading is. En ze heeft geen streepjes op de benen wat typerend is bij wildkleur. Wel een grote donkere verkleuring rond de schouder en van de nek naar boven, maar daarvan zeggen ze dit: "Brown often, maybe even usually, causes the dark area on the shoulders. Smokey brown is seal brown + cream"
Even gauw nog wat andere reacties:
I am thinking buckskin with counter shading where she doesn't have striping on her legs. Cute by the way!
Looks Smokey Brown (or maybe buckskin) with foal counter shading.
Smokey brown. Not dun. The dorsal isn't crisp enough and doesn't continue down the tail
Smokey brown als kleur noemen kende ik trouwens nog niet, dat is toch gewoon valk
maar kennelijk noemen ze in engeland/ Amerika smokey brown een bepaalde kleurtint van bruin met creme?