Mijn pony is drachtig! :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:07

Inteelt word ook vaak genoeg bewust gedaan, de risico's zijn nog best te overzien hoor. Ik hoop voor je dat er een gezond veulen uit komt ts.

kayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:29

xNoaFredje schreef:
kayalover:

Gelukkig heeft ze geen last van de onderbeet, ze kan er gewoon goed mee eten etc.

Mijn ouders willen de dierenartskosten niet betalen :( ze vinden dat de eigenaar dat zelf moet betalen. De eigenaar zegt echt alleen mar: we zien het wel, is vast een leuke verrassing.

Rambo's Dilan vind ik heel leuk!
en Rambo's Dinky ook! dankjewel :)

Gelukkig, hopelijk krijgt het veulen dat misschien komt er ook geen last van dan!

Eigenlijk bedoelde ik dat je misschien met je ouders een afspraak kunt maken en dat je tegen de eigenaar zegt dat je graag wilt dat er een dierenarts komt en daarom al een afspraak hebt gemaakt? Betalen was ook mijn idee niet en ik heb ook geen idee hoeveel zoiets kost.. Of je zegt alleen dat je een afspraak hebt gemaakt en dan kijken wat de reactie is van de eigenaar (nu ik dit typ, denk ik dat het niet heel handig is om te liegen?). Of misschien je ouders laten praten met de eigenaar? Ik heb weleens meegemaakt dat volwassenen veel handiger in dit soort dingen zijn, vanwege dat het volwassenen onder elkaar zijn.. :j

Succes in ieder geval, ik blijf het volgen!
Echt jammer dat de eigenaar er niets van wil weten of een dierenarts er naar laten kijken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:54

xNoaFredje schreef:
Calanddra schreef:
We zien t wel, is vast een leuke verrassing??

Weet deze man ook al dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand is? Lees mijn berichten nog eens door, ook met 4/5 maanden hoor je nog niks te voelen, hoort te nog niet gevoelig te zijn op de buik en hoort de buik nog niet strak te staan.

Ja hoor leuke verrassing als ze straks doodziek.is...

Ik blijf t nog steeds jammer vinden.dat mijn berichten genegeerd worden

ik negeer je berichten niet? ik kan er níks aan doen dat de eigenaar géén dierenarts wil bellen, hij luisterd níet naar mij. Dus wat kan ik er dan nog aan doen? net zolang doordrammen totdat hij uiteindelijk zegt dat ik niet meer mag verzorgen?

uiteraart kun jij er niks aan doen dat hij geen DA wilt bellen,
maar je negeerde tot vandaag berichten dat je het in 3 maanden nog niet kan voelen, en ook bij 4, 5 maanden niet. :n
je ouders hebben gelijk is niet hun paardje, dat is ook niet hun taak in mijn ogen.

ik zou overiggens wel door dramen, of zelfs zelf al gestopt zijn, omdat ik de eigenaar nalatig vind.
maar dat is ieder voor zich

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:46

Mijn geitje is ook een product van moeder x zoon.Maar supergezond ze is al 15.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:12

Dat het in veel gevallen goed is gegaan wil nog niet zeggen dat het altijd goed gaat.
Zorg dat je aan het geld voor de dierenarts komt, TS, en bel hem als de bliksem.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:15

Wat een gedoe hier, het lijkt me toch al te laat om het af te laten komen, en in stamboeken word bewust inteelt gedaan om bepaalde eigenschappen te versterken. Het is niet tof en ik ben zeker niet voor, maar de dierenarts gaat er nu echt niets meer aan kunnen doen.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:30

Als ik naar de foto's kijk denk ik niet dat ze drachtig is, bij 5 maanden zie je echt al wel dat ze drachtig zijn, ik denk dat deze shet gewoon een dik buikje heeft :+ Kan je niet aan de eigenaar vragen of je de dierenarts op jouw kosten mag laten komen? Scannen is niet heel duur nl en dan weet je het zeker! Vanaf de buitenkant kan je nooit met 100% zekerheid zeggen of ze drachtig zijn, zeker niet in zo'n vroeg stadium.

AnneBoogie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:19

maar als ze iets met de darmen of iets heeft wat veel van jullie zeggen, dan moet ze er toch ook ziek eruit zien of zich anders gedragen en niet alleen met rijden soms bokjes? Ze is haar hele leven al gezond (op die onderbeet na ), als het enige waar ze last van is dat haar buik strakker staat dan normaal en in een best korte tijd steeds een beetje dikker werd. Met rijden geeft ze heel soms een bokje en ze komt iets moeizamer over de sprong.
Maar ze heeft haar oortjes nog altijd naar voren, heeft nog plezier, geen snotneus, glanzende vacht en super mooie glanzende ogen, dus ze lijkt gezond op haar buik na...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:26

Dat zegt soms.helemaal niks :) je kan niet aan de binnenkant kijken. Een dier kan nog zo gezond lijken, maar dat betekent niet hij ook gezond is.

AnneBoogie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:04

weet iemand dan wat ze heeft? de symptonen staan dus in mijn reactie en/of in de topic... ik kan echt niet bedenken wat ze anders heeft.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:07

Daar gaat bokt weer zes pagina's lang miepen over inteelt en da.
Jeej toppie bokt, een dikke duim.

Even weer ontopic.
Zolang de merrie voor de rest gezond uitziet, glimt als een spiegeltje, goed eet en drinkt, goed poept en plast. Geen verhoging heeft.
Hoef je echt geen da bij te halen.
Zodra één van deze dingen veranderen is het wel verstandig, maar aangezien zoals ik het lees niet het geval.

Bij de ene merrie zie je en merk je gelijk verandering bij dracht en bij andere merries pas aan het eind. Zo'n merrie heb ik dus, wist niet eens dat ze drachtig was.
Pas vier weken voor uitgerekende datum kwam ik er per toeval erachter.

Zoek anders even op mijn topic hellup, krijg onverwachts een cadeautje van amber ( let ook niet niet op de betweterige bokkers, zij waren heilig overtuigd dat ze koliek had. Later heb ik een vervolg topic geopend hellup koliekje is geboren) en kijk in mijn profiel.

Ook bij mij was de situatie moeder en zoon, nou er is een kerngezond veulen uitgekomen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:48

Elegance_ schreef:
Als ik naar de foto's kijk denk ik niet dat ze drachtig is, bij 5 maanden zie je echt al wel dat ze drachtig zijn, ik denk dat deze shet gewoon een dik buikje heeft :+ Kan je niet aan de eigenaar vragen of je de dierenarts op jouw kosten mag laten komen? Scannen is niet heel duur nl en dan weet je het zeker! Vanaf de buitenkant kan je nooit met 100% zekerheid zeggen of ze drachtig zijn, zeker niet in zo'n vroeg stadium.

Euh, bij 5 maanden? De meeste merries showen nog niet zo erg hoor, als ze op 5 maand zitten. Dan is de foetus nog hartstikke klein.
Laatst bijgewerkt door princequillo op 28-01-14 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:51

myk_en_shant schreef:

Even weer ontopic.
Zolang de merrie voor de rest gezond uitziet, glimt als een spiegeltje, goed eet en drinkt, goed poept en plast. Geen verhoging heeft.
Zodra één van deze dingen veranderen is het wel verstandig, maar aangezien zoals ik het lees niet het geval.

Bij de ene merrie zie je en merk je gelijk verandering bij dracht en bij andere merries pas aan het eind. Zo'n merrie heb ik dus, wist niet eens dat ze drachtig was.

Zoek anders even op mijn topic hellup, krijg onverwachts een cadeautje van amber ( let ook niet niet op de betweterige bokkers, zij waren heilig overtuigd dat ze koliek had. Later heb ik een vervolg topic geopend hellup koliekje is geboren) en kijk in mijn profiel.

Ook bij mij was de situatie moeder en zoon, nou er is een kerngezond veulen uitgekomen.

precies +:)+

Rambo's Suprise
Rambo's Present
Diva's amore
Diva's future

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:57

Shona schreef:
Elegance_ schreef:

Euh, bij 5 maanden? De meeste merries showen nog niet zo erg hoor, als ze op 5 maand zitten. Dan is de foetus nog hartstikke klein.

Maar je ziet vaak wel dat ze drachtig zijn, je ziet verschil tussen een dikke buik en drachtig, als ze drachtig zijn zijn ze op een "andere" plek dik als dat ze gewoon een dikke buik hebben.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:13

Eeeeuuuuhhhh, nee je ziet het niet altijd, zelfs niet aan het einde van de dracht, kijk maar eens naar de foto's in mijn profiel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:18

Elegance_ schreef:
Shona schreef:

Maar je ziet vaak wel dat ze drachtig zijn, je ziet verschil tussen een dikke buik en drachtig, als ze drachtig zijn zijn ze op een "andere" plek dik als dat ze gewoon een dikke buik hebben.

Bij 5 maanden dracht is het veulen (bij een paard!) zo groot als een konijn, bij een shet dus nog veel kleiner.
Daar kun je dus aan de buitenkant nog niets van zien.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:20

myk_en_shant schreef:
Eeeeuuuuhhhh, nee je ziet het niet altijd, zelfs niet aan het einde van de dracht, kijk maar eens naar de foto's in mijn profiel.

Wauw jouw verhaal met Amber! het bewijs dat bokt niet altijd gelijk heeft ookal denken ze het allemaal beter te weten.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:23

Idd, sommige denken alwetend te zijn en helaas krijgen ze soms lik op stuk.
Dus ts zorg ervoor dat je lekker nuchter blijft en laat je niet gek maken door bokt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:31

Ach, fokkers hebben bewust al een keer dochter x vader krusingen gedaan... Op m'n vorige stal zelfs nog. En dat was wel bewust. Kan nu toch niets meer aan gedaan worden.

Mijn quarab is momenteel ook hoogdrachtig van een tinker wat absoluut niet gepland was, ik wist het niet eens tot ze ineens op ploffen stond, slanke den begon ineens vorige maand uit te dijen.. Bleek dus drachtig. Zo'n dingen gebeuren, en sneller dan je denkt. De hengst had totaal geen hengst manieren, geen interesse in merries of niets en toch heeft hij vorige zomer ook al een merrie gedekt. We hadden een stroomlek en toen ik ging voeren merkte ik niets, even later liepen de paarden los. Merrie dragend, ja helaas... Mooi veulen geworden maar dat ter zijde. Vind dat TS niet zo aangevallen hoeft te worden, het is niet eens haar paard. En ze is nog jong he... Natuurlijk is ze enthousiast over een veulentje...

De volle zus van onze QH werd door haar eigen vader gedekt en dat was ook gewoon een gezond veulen. En hoe vaak komt het in het wild niet voor met dieren, inteelt? Uiteraard prijs ik het niet aan maar het kan net zo goed een gezond veulentje worden. Laten we dat in ieder geval hopen.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:50

myk_en_shant schreef:

Ik zeg ook niet altijd ik zeg meestal ;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:54

Hahaha, idd.
Tja laten we maar op houden dat ik een maflinger heb, die ervan houd baasje voor de gek te houden :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:51

Ts, weet je al meer?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:24

Ik heb het topic net helemaal doorgelezen en ben erg beniewt hoe het met Diva is.
Wat een superleuke pony in elk geval.

Ik weet wat het is, mijn verzorg shet was ook (geplant) gedekt.
Bij haar werd ook haar buuk en uier groter (of dat leek iig zo).
Maar de eigenaar haalde er ook geen.DA bij, en mn ouders gingen dat ook echt niet betalen. En ik was nog jonger dan jij bent.

Uiteindelijk.is er (jammer genoeg) niets uitgekomen, dus dat zo hier ook kunnen zijn.
Iig wens ik je heel veel succes!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:30

myk_en_shant schreef:

Even weer ontopic.

idd laat je niet opnaaien, wacht gewoon af, zolang paard oke is. niks aan de hand.

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:38

En hoe gaat het nu?