Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stalmilagro schreef:ben wel benieuwd, alleen het veulen gaat wel dik uit de maat groeien van het nmprs?
Toydoll schreef:Ik ben het met Cayenne eens, kans op een totaal uit verhouding veulen is natuurlijk aanwezig.
Korte pootjes, lang lichaam, groot hoofd etc. Had zelf zo'n risico nooit genomen,
Dustinlover schreef:Nog een keer dan
Hengst of merrie krijgen beide volledig NMPRS papier, zal vast en zeker uit de maat groeien, maar kan gewoon veterinear gekeurd worden voor NMPRS normen. Mocht het dan dus zo zijn(onmogelijk maar goed) dat het een hengst is dan kan deze gewoon meedoen aan de HK.
Mocht het dus een merrieveulen worden en ik zou deze weer kruisen met een mini en die blijft wel onder de 1.06 dan kan dat veulen dus gewoon voor premies gekeurd worden enzovoorts..
Hopelijk is het een beetje duidelijk
EvaC schreef:Dustinlover schreef:Nog een keer dan
Hengst of merrie krijgen beide volledig NMPRS papier, zal vast en zeker uit de maat groeien, maar kan gewoon veterinear gekeurd worden voor NMPRS normen. Mocht het dan dus zo zijn(onmogelijk maar goed) dat het een hengst is dan kan deze gewoon meedoen aan de HK.
Mocht het dus een merrieveulen worden en ik zou deze weer kruisen met een mini en die blijft wel onder de 1.06 dan kan dat veulen dus gewoon voor premies gekeurd worden enzovoorts..
Hopelijk is het een beetje duidelijk
Zoals ik dit stukje lees geef je aan dat het onmogelijk een hengst kan worden. Hoe weet je dit? Of gebruiken ze bij paarden tegenwoordig ook gesekst sperma?
Femke_L schreef:EvaC schreef:
Zoals ik dit stukje lees geef je aan dat het onmogelijk een hengst kan worden. Hoe weet je dit? Of gebruiken ze bij paarden tegenwoordig ook gesekst sperma?
Ik denk dat ze eerder bedoelt dat hij onmogelijk binnen de normen van het NMPRS gekeurd kan worden (op de hengstenkeuring zeg maar)..
Nee ze kan echt niet seksebepaling doen bij een natuurlijke dekking..