Als ze zo blijft vorderen dan zet ik in op woensdag of donderdag haha... Zou het zo kunnen zijn dat omdat ze van een mini drachtig is het veulen ook iets eerder af zou kunnen zijn? Of is dat gewoon een fabeltje? Hier standaard met de new forset veulens vaak 335 dagen en de paarden veulens 340 tot 350 dagen de shetten waren vaak al 315 tot 320 dus hoe kleiner ze hier waren hoe eerder ze kwamen zeg maar... hier en daar wel een uitzondering op de regel maar dan was de dekdatum geschat omdat ze drachtig aangekocht waren... Maar omdat dit een paard met een mini betreft zou het dan zo kunnen zijn dus dat het veulen eerder klaar zou kunnen zijn? Ze maakt het in ieder geval wel spannend!
Kappiegirl: Ik durf het niet te zeggen, normaal gezien past het veulen zich aan naar de ruimte in de baarmoeder en zal het niet zo snel groeien als een vol kwpn veulen als het er eenmaal uit is. Het veulen zal denk ik wel iets kleiner zijn dan haar kwpn veulens, maar zeker weten doen we pas als ze besluit het uit te poepen
Ik hoop dat ze zo flink blijft door vorderen en het liefst voor de HK een veulen dan zit ik daar niet met stress
Dit is al vaker gevragen paardjes123. Het veulen past zich aan, naar de baarmoeder dus zal ongeveer dezelfde grote hebben bij de geboorte van een normaal veulen. Dit is theorie, praktijk zal het uitwijzen binnenkort.
Oke ja soms heb je weleens zo'n vraag waar het antwoord eigenlijk nog niet op gegeven kan worden omdat alles per paard/veulen/dracht anders is. Maar toch bedankt voor je antwoord. Dat het zich aanpast in de baarmoeder dat wist ik wel maar dacht omdat het een wat kleinere papa is misschien dat het dan wat minder groot is bij geboorte en misschien daardoor wat sneller klaar is voor geboorte als een KWPNxKWPN zeg maar... Maar dat is inderdaad zo'n vraag die pas op het moment van geboorte beantwoord worden. Ben benieuwd. Je hebt niet toevallig een cam online staan zeker hé
Nee helaas.. Er is een camera op de weide die ik huur en die zou al 1,5 jaar via internet gaan werken, maar helaas nog steeds niet was voor mezelf ook makkelijker geweest
Ohh haha dan was het een domme vraag Nee, vroeg het me echt af.. Denk misschien komt het doordat (is het de of het uier?) haar uier groter word/ uitrekt maar dat is blijkbaar een rare gedachte xD
Annet: ik durf het niet te zeggen met deze dracht.. Ze loopt nog achter op schema van 2012, maar ze gaat wel hard en door de combi met een mini durf ik geen uitspraken te doen.. Als dinsdag de testen binnen zijn zal ik eens voor de grap testen waar we ergens zitten, maar verwacht wel dat ze echt naar de 335 dagen zal gaan bevallen..