King groeit echt hard, niet normaal. Hem vanavond gemeten, zaterdag is meneertje 12 weken en nu al 1.28
Ook vanavond voor het eerst een stukje langs de weg gewandeld. Zo trots op dit kereltje. Zo braaf. Nu was het wel gelukkig erg rustig en kwamen maar 1 auto tegen welke gelijk aan de kant ging. De dame bedankt voor de goede ervaring voor hem. Ook Bo genoot er enorm van En zijn echt nog geen 10 minuutjes weg geweest, maar was ook echt meer dan voldoende. Daarna weer even lekker terug in de bak en weide, even de spanning eruit rennen. Haha beide enorm uit hun stekker haha.
Ik hoop dat het snel weer knapper weer word (helaas ziet het er voorlopig niet naar uit) maar wil mijn camera mee naar stal en weer foto's maken van ze
Am, bizar wat een energie hij heeft. Maar gelukkig kan hij ook gewoon zelf lekker rennen zonder steeds Bo lastig te vallen
King deed het vanmorgen zo braaf de trailer op. Geen handje meer nodig op zijn billen. Ook op de kliniek braaf. Toen we weg gingen vond hij een groot paard wat de trailer af kwam wel spannend. Hij dacht, oh kijk trailer daar moet ik in. Grappig om te zien. Met Bo ook positief bericht. Waarschijnlijk is dit de laatste keer verband. Enkel 1 mini puntje waar het stukje kroonrand was weggehaald moest nog wat uitharden. Maandag komt de hoefsmid toch ( deze is tevens ook werkzaam op de kliniek en bij het proces betrokken geweest) zelf met de smid het verband eraf halen. Als het laatste stukje ook hard is hoeft er geen verband meer op. Dan wel nog oppassen met echte nattigheid (ivm weer week worden) maar mag ze weer lekker gewoon naar buiten.
Volgend doel, lekker met ze naar het bos om te wandelen
Wat net verjaardag word idd eennstuk donkerder maar op sommige plekken ook wel weer lichter.
Haha sorry we houden hem idd zelf. Maar wel veel vragen om hem gehad. Ook of we voor iemand dezelfde combi nog een keer willen doen. Maar nee voor Bo geen veulentjes meer
Gelukkig na veel regen weer droog, dus lekker langer naar buiten.
Vanmorgen was King lui, stond al in de box met voer en meneertje lag nog lekker. Eerst even uitrekken voordat hij opstond.
Blij kereltje
Ook nog even de buurvrouw begroeten
Einde van de middag komt de hoefsmid het weer beoordelen. Duimen dat het verband eraf mag. Had ook het factuur al binnen van de kliniek, dat hiud wel in dat ze denken dat het klaar is. Wel een fijn idee. Moet wel over 3 weken foto's maken en opsturen. Maar zeg eerlijk, factuur viel me echt onwijs mee. Had het op minimaal het dubbele staan
Am, da van de kliniek die zelf ook fokt was ook heel erg gecharmeerd van hem.
Verband is eraf!! En ze mag ook weer rustig aan opgepakt worden. Wel enkel op het zachte voor de ondersteuning. Maar met name voor de doorbloeding en herstel. Wel zo veel mogelijk rechtuit en enkel grote wendingen.
Vandaag in ieder geval al se hele dag buiten gelopen. Vannacht stal open en het bestrate stuk erbij.
Ja dat heb je goed gezien AM, heel veel appeltjes. Ook op zijn borst een kleine bliksemschicht haha
kiki1976
Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-23 07:32
Haha hoe maak je een veulen net zo makkelijk als mama.
Even een situatie uitleg. We hadden bij de bak een tak wat laag hangen. Bo is wat kleiner dan het andere paardje en wij hadden er geen last van. Maar goed er moest wat gesnoeid worden. Stalgenootje komt met een takkenschaar de bak in en mijn dochter is aan het rijden. Maar goed ze kon er natuurlijk niet bij en zou een krukje halen. Dochter zegt, wel nee kom hier met die schaar King vond het toch wel wat spannend maar bleef wel staan. En Bo? Die denkt, zal wel