Ah wauw!! Mijn gokje is dus (zo goed als) uitgekomen! Ik hoop zo dat ik nog kans maak op de prijs. Heb mijn paard afgelopen 14 februari moeten laten inslapen en heb haar staart bewaard. Dit zou toch wel erg gaaf zijn..
van harte gefeliciteerd. Echt een pracht veulen en gelukkig doet ze het nu goed! Je mag trots zijn op je merrie!
Macho Polo is van een Onno S moeder, van de hengst Onno S is bekend dat hij de vosfactor draagt. Moeders moeder is Lucette van Charlotte ook drager van de vosfactor door haar moeder Hennie die vos was.
Het meest waarschijnlijk is dat de vosfactor bij Onno S wegkomt omdat lucette meerdere veulens van Onno S heeft gehad waarbij naar mijn weten geen vos geboren is.
De vader van Macho Polo, Gerlinus is bij mijn weten geen drager van de vosfactor.
Ik ga dit weekend even de goklijst bekijken om een winnaar bekend te maken hoor! Het gaat nu Super met moeder en dochter! Wainonia heeft het moedergevoel echt te pakken en hobbelt zich de hele middag suf achter haar kleine ontdekkingsreizigster aan, heerlijk weer en lekker buiten. We hebben denk ik zo'n 250 foto's gemaakt van het stel dus ik maak vanavond een fototopic van ons meisje, misschien wordt haar naam dan op wel bekend gemaakt!
Mijn vos had witte hoeven bij de geboorte, voor met gouden kroonrandjes, achter met wit. Haar voorhoeven zijn relatief donker geworden met hier en daar witte strepen.
Het kan dus nog alle kanten op.
Set_Elkol
Geplaatst: 10-04-15 18:55
op de foto's in het vlies lijken de voorbenen/hoeven inderdaad wit
Ik denk links voor wit, recht niet en achterbenen niet veel als er al wit aan zit. Op 1 foto lijkt er in de rechterlies een witte vlek en ik ben benieuwd welke vlekken er nog onder het veulenhaar vandaan komen.
sabino vlekken zou je ook met veulenhaar wel moeten kunnen zien. ik dacht ook een op de heup/lies maar wist het niet zeker aan de hand van de moeilijke foto's.
tiwi1969
Geplaatst: 10-04-15 20:33
Ik heb 2x een veulen gehad met verrassingen onder het veulen haar.
Het waren dan wel kleinere vlekken of strepen.
Coloured
Geplaatst: 10-04-15 20:48
Als je tussen de haartjes door naar de huid kijkt, kun je zien waar de witte aftekening zich bevinden. Je ziet dan roze huid in plaats van donker grijze huid.