Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:14

Proficiat *\o/* wat een schatje :D ben benieuwd naar droogfoto's!

En alle stress voor niks, prima gegaan dus en alles goed, wat fijn!

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:54

Natuuurlijk is het een merrie! Dat is het enige wat van het begin al vaststond :D

Ts, van harte gefeliciteerd met je prachtige dame!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:57

Gefeliciteerd met je nachtmerrie :j

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:02

Gefeliciteerd *\o/*
Wat een knap kind, ben ook erg benieuwd naar meer foto's hihi.

gerlindie

Berichten: 4667
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:22

Gefeliciteerd! :D

Reusje_xx

Berichten: 932
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:26

Gefeliciteerd! <3

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 07:36

Ten eerste, ontzettend bedankt voor alle felicitaties en de betrokkenheid van iedereen <3 Nadat de eerste spanning een beetje weg was, heb ik heerlijk rustig alle reacties gelezen. Dan is het nu tijd voor het verslag denk ik.
Nou komt ie hoor, Vu en Kirs staan al lekker buiten en ik heb op de één of andere manier wifi verbinding met mijn laptop midden in de wei dus ik ga eens aan het typen met een mooi duo als uitzicht. De eerste drafpassen worden al gedaan en deze kleurfanaat heeft gisteren wat over het hoofd gezien, maar dat is stof voor verslag 2. Eerst nog maar eens terugblikken op vannacht.

Na het berichtje van het kegelen heb ik Kirsten dus apart gezet, waardoor ze eerst wat boos was maar al snel ging ze eten. Toen het rond half tien begon te schemeren begon ze echter de marathon te lopen langs de draad, maar we veronderstelden dat het ook kon zijn omdat ze in het donker liever bij de groep was. Om tien uur hebben we haar binnen gehaald met de rest en ik had al zo'n gevoel dat het niet lang zou duren. Dus ik ben al aangekleed met met de schoenen nog aan achter de laptop gaan zitten.
Het duurde dan ook niet lang, ze probeerde de weeën een tijdje weg te eten (typisch :Y) ) maar tussen de happen hooi door was ze toch erg onrustig. Om 22:47 lag ze net deels uit beeld, maar zag ik dat het echt begon dus toen ben ik naar de stal gelopen. Daar aangekomen stak het eerste beentje er al uit, mijn hart maakte een sprongetje want het was wit *\o/* .
Wat een eeuwigheid leek te duren terwijl je staat te kijken, maar eigenlijk best vlot ging, kwam het tweede beentje ook en weer een wit voetje *\o/* . Er waren geen grote fouten in ligging te zien, maar ik twijfelde toch even of het tweede beentje het hoofdje niet zou blokkeren met hoe het lag, dus even kort gevoeld maar het leek ok. En ja hoor, daar kwam ook het neusje tevoorschijn, EEN ROZE NEUSJE! riep ik al enthousiast naar de stalbaas die toekeek buiten de stal.
Met het hoofdje had Kirs het toch wel zwaar, ze begon tijdens het persen te piepen dus toen heb ik besloten even iets mee te helpen. Dus zodra ze er goed voor lag heb ik rustig de beentjes gepakt en heb ik zachtjes met de weeën meegetrokken tot de schouder voorbij het moeilijke punt was.
Daar was het dan, precies naar bestelling: witte beentjes rondom en een prachtige bles. Zelfde kleur als mams. Dat wordt een prachtig tweespan!
Afbeelding

Kirsten was er echt gelijk super wijs mee, ze stond binnen no time en was al druk in de weer met het schoonlikken. Dus eerst maar even lekker de gang laten gaan tot ik mijn nieuwsgierigheid niet meer in bedwang kon houden. Even spieken wat het nu was: staartje omhoog en nog voor ik het zelf kon zien riep de stalbaas: een merrie! :):) Hadden de stalbaas, Kirs en ik het maar mooi mis met onze hengstengokjes! Nu was het hele wensenlijstje afgevinkt.
Kirs was de baby mooi schoon aan het likken en aan het stimuleren om op te staan
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks de combinatie van houtkrullen en een laag stro werden de onderliggende rubbermatten toch wel erg glad, Vu had dus best wat moeite om omhoog te komen en was ook niet super enthousiast om er te veel moeite voor te doen. Eerst hebben we wat nieuwe droge stalbedekking toegevoegd voor grip. Vu oefende ondertussen de split en kikkerhouding
Afbeelding

Omdat ze het na een paar pogingen op leek te geven en Kirs zich vooral focuste op het hoofd met drooglikken (veulenoren zijn echt heerlijk volgens Kirsten <<) ), besloot ik even te helpen met het drogen van het lichaam in de hoop haar ook te stimuleren om toch weer te gaan proberen te staan. Ik hou er niet van om op de foto te staan, maar deze is toch wel speciaal:
Afbeelding

Uiteindelijk deed ze wel goede pogingen maar koste het heel veel energie zonder echt resultaat, dus hebben we haar even in de benen geholpen zodat ze even kon drinken.
Afbeelding

Dat 'even' drinken was nog wel een dingetje, want ondanks dat ze een goede zuigkracht had en alles wat ze tegen kwam af lebberde kwam ze de melkbar maar niet tegen. Kirs vond het natuurlijk ook een beetje spannend en ondanks dat ze zich super stoer voordeed had ze flinke naweeën. Dus die bleef ook een beetje gillen en wegdraaien. Dus eerst Kirs even aan het halster zodat ze er een beetje aan kon wennen en in de hoop dat Vu dan de melkbar zou vinden, dat eerste was redelijk snel voor elkaar maar het tweede was nog even wat werk. Voor de twee uur om waren had ze met hulp gelukkig wel 2 keer gedronken, maar ik was toch wel een beetje gespannen of ze het ook uit zichzelf voor elkaar kreeg. Gelukkig heeft Kirs het toen super opgepakt, die parkeerde zichzelf gewoon in de hoek zodat Vu niet te ver door kon lopen naar achter en begeleide haar dan mooi met haar hoofd naar de uier toe. Niet altijd met succes en Vu denkt soms nog steeds dat ze een olifantje is en dus bij de voorbenen moet drinken maar het gaat nu naar tevredenheid!

Om zes uur zijn ze naar buiten gegaan, Kirs was zo druk met Vu dat ze niet heel veel oog had voor het hooi. Gelukkig is het gras een stukje verleidelijker en staat ze nu dus weer lekker te smullen zolang ze niet achter haar avontuurlijke kind aan hoeft te zitten :=
Droogfoto's en nog wat meer info komen er nog aan. Ik zal even kijken of ik dat hier doe of in een veulentopic, want officieel moeten we nu verder op het andere subforum.

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:57

Gefeliciteerd *\o/*
Nog een Déjà-Vu! Ook vos met veel wit alleen in merrie vorm, wat grappig!
Fijn dat het zo goed gegaan is.
Nu lekker bijslapen en vooral genieten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:05

Stille meelezer meldt zich eventjes!
Gefeliciteerd met het prachtige veulen! Zie ik nou een wit plekje op haar elleboog/schoudertje re-voor?

Monique1963

Berichten: 8794
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:13

Dank voor het verslag en nog van harte gefeliciteerd met Vuutje! En dromen zijn bedrog dat zie je maar weer, mijn creme met 4 witte benen is het niet geworden. En dan nu buitenfoto's! Waar vinden we de vervolglink?

Myrsky

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:19

Gefeliciteerd met je knappe dame!

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:23

Gefeliciteerd wat een mooi veulentje!

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:28

Gefeliciteerd :) :) :) echt heel fijn dat het allemaal goed is gegaan!

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 08:40

Ja klopt Noisy! Ik heb er nog wel over getwijfeld voor ze geboren was of ik dat nog zou doen in het geval van een vos merrie met veel wit. Maar omdat we het idee al sinds februari hadden en Nederland groot genoeg is voor twee knappe Déjà Vu's toch gekozen de naam aan te houden. Bedankt verder voor het lieve berichtje :D

IMJ: Kijk jij bent een stuk scherper dan ik was! We hebben vanochtend inderdaad 3 witte vlekken gevonden (op de bil, schoft en in de lies) dus op de schouder zou ook goed kunnen. Zo eens even kijken of ik het in het echt ook zie op de schouder. Waarschijnlijk dus geen effen vos maar een toverbal.

Monique: Ik heb de droogfoto's net op de laptop gezet, ik zal ze even uitzoeken en dan zet ik het linkje van het vervolgtopic hier neer. Maar ik heb al wel een voorproefje. Kirs rent zich helemaal suf hier haha
Afbeelding

Marrie, Marije en piffgek Bedankt :D

Monique1963

Berichten: 8794
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:49

Prachtig koppie! Echt welsh! Dat wordt een mooi tweespan.

San_Ne_G
Berichten: 19
Geregistreerd: 19-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:52

Gefeliciteerd met je prachtige veulen! En uiteindelijk toch nog een nachtmerrie. En die droogfoto <3

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:54

Van harte gefeliciteerd met je veulen!

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:55

Wauwww <3 Daar is je avondmerrie dan!
Ik heb vannacht (zoals elke avond) gekeken voor het slapen gaan, maar toen lag/stond er al een veulen! nadat ik terug kwam van de cursus koetsiersbewijs.
Wat is dit een leuk duo samen! Fijn dat uiteindelijk alles goed is gegaan. Ook met drinken?
Haha dan kan Kirs haar buikje nu weer trainen. Zo te zien volgt ze haar dame al goed ;)
Zie ik nou ook die appaloosa randjes om de ogen en bij de neus???

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:55

Ze heeft de stippen zo groot gekleurd dat er geen wit over bleef -O-

Prachtig ding hoor, gefeliciteerd :)F

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:59

Wauw wat een knapperd! Gefeliciteerd!

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:03

Wat een ontzettend schattig smoeltje heeft Déjà Vu!

Koper

Berichten: 30571
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:06

Jaaaaa, wat een leuk verslag :D Vu is prachtig, en Kirsten is zo'n lieve moeder dat ik er ontroerd van word. Jeetje wat doet ze het goed, toppony +:)+ En die foto van jezelf met Vu had je toch niet willen missen, het is ook jóúw veulen hoor. Niet alleen van Kirsten. Hebben jullie het co-ouderschap goed vastgelegd? Lijkt me wel nodig met die opinionated pony van jou ;)

Veulentopic... kom maar door! We zouden de nachtmerrie, die een avondmerrie werd, de komende jaren gaan volgen, toch? :)

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:10

Had ik iig de datum goed gegokt :oo gefeliciteerd met het leuke meisje!

Avelienvd

Berichten: 7233
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:11

Is ze dan toch appie? Met die witte vlekjes die je noemt?

Van harte iig

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:17

Wat een leuk verslag en wat is het een poppetje :) geweldig!