Ze toont op foto's heel groot en volwassen, en van een afstand ook, maar als je er dichtbij staat dan zie je wel dat ze nog jong is. Ik kan me er dan ook niks bij voorstellen dat ze in USA soms Quarters op deze leeftijd al in gaan rijden. Dan zijn het nog echt babies.
Heb ik nou wel eens in dit topic gelezen hoe donkerder het champie-veulen is bij de geboorte hoe lichter het uiteindelijk wordt? Of heb ik het helemaal mis?
Een Champie veulen wordt geboren met de oorspronkelijke kleur, het champagne gen is namelijk een verdunning. Een Classic Champagne zoals Jaycee is op basis van zwart, dus wordt zwart geboren, en die kleur wordt inderdaad steeds lichter naarmate ze ouder wordt. Maar het is niet zo hoe donkerder geboren, hoe lichter ze worden. Je hebt ook nog verschillende tinten, je hebt donkere classics en lichtere. De lichtere classics zijn worden ook wat lichter geboren. Dan zijn er ook nog andere verdunningsfactoren zoals creme en dun, zitten deze erbij dan wordt verdunt dit de oorspronkelijke kleur nog meer dus wordt het paard lichter.