Mini's dragen toch korter dan grotere paarden? Heb je daarom niet een grotere kans op een korte dracht? Hoe is het overigens met de uiers, wordt het al wat?
maar als ik het goed begrijp is de moeder is toch geen mini dus zal het een normale drachttijd worden en zal het niet korter duren omdat alleen de pa een mini is en ligt de drachttijd aan de moeder.
is dat zo, dat gapen op gerommel in de buik wijst? Dat drachtige monster van mij hield ook een hele gaapsessie!
Jep gapen wijst op de spijsvertering, paarden met koliek lopen ook te gapen, en drachtige merries doen dit dus ook vaak als het veulen draait of schopt tegen de darmen. Eens opletten in filmpje, juist voor ze moeten veulen lopen ze ook vaak te gapen.
Fotsy
Geplaatst: 10-03-14 22:48
Sammyoo schreef:
Mini's dragen toch korter dan grotere paarden? Heb je daarom niet een grotere kans op een korte dracht? Hoe is het overigens met de uiers, wordt het al wat?
Volgens mij hoe kleiner het paard, hoe kleiner de draagtijd, hoe groter het paard, hoe langer de draagtijd.
idje
Geplaatst: 10-03-14 23:48
Fotsy schreef:
Volgens mij hoe kleiner het paard, hoe kleiner de draagtijd, hoe groter het paard, hoe langer de draagtijd.
Geen idee of dat in het algemeen waar is, maar ik heb een merrietje van 1m30 dat vrolijk zes weken over tijd droeg. Geen mini nee, maar nou ook niet bepaald een reus.
Een mini kan inderdaad al vanaf 300 dagen bevallen, maar dat gaat fab niet doen geloof ik zo haha. Haar uier is nog weinig, maar ze staat ook buiten dus als ze straks vullen dan loopt ze hem ook niet leeg
Fabbie gisteren in het zonnetje. Ze staat nu al een paar dagen zonder deken en toen ik gisteren keek leken de spenen gevulder te zijn en toen ik erin kneep kwam er al hars uit dus we zijn op de goede weg!