Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 08:47

Wat een verschrikkelijk verdrietige wending heeft dit topic gekregen ;( heel veel sterkte :knuffel:

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:04

Ik wil je ook veel sterkte wensen met dit grote plotselinge verlies.

In plaats van een vrolijk huppelend veulen in de wei een groot gapend gat van een lege stal...

Wat een verdriet!

Al begrijp ik dat je dat niet zo voelt, maar je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Ongelukken gebeuren, dat is heel heel erg pech en heel erg verdrietig, maar niet jouw schuld.

Heel veel sterkte.

:knuffel:

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:34

Ach, wat verschrikkelijk erg. Heel veel sterkte gewenst.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:41

Wat afgrijselijk, veel sterkte gewenst!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:55

Muronia: ik begrijp dat het veulen dus erg groot was? Of lag het verkeerd? Of was er al iets mis met de perskracht/weeen van de moeder?
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Zulke dingen kunnen gebeuren. Het is verschrikkelijk, maar met fokken is dit risico er altijd.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:39

Tranen rollen over mijn wangen na het lezen van je laatste bericht. Wat vind ik het erg voor jou :(:)

Nogmaals heel veel sterkte!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:04

Lanoca schreef:
Heel veel sterkte Muronia. Ik ben zoals velen hier een stille meelezer. Wat een emoties komen er bij iedereen en ook bij mij los.

Ik heb je genomineerd voor een bloemetje. Ik hoop dat veel lezers dat ook zullen doen.

Hoe doe je dat iemand nomineren voor een bloemetje?

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:17

Ik heb dat via dat uitroep teken gedaan en in de tekstbox geschreven, dat ik via die weg een nominatie wilde voorstellen. Of dat de enige manier is weet ik niet.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:18

Ik had het opgezocht bokker banjer kan je nomniaties sturen via pb

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:36

Alikesflame schreef:
Ik had het opgezocht bokker banjer kan je nomniaties sturen via pb

Dank je ga ik dat doen

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:53

Voel je ajb niet schuldig. Ik weet het, heel makkelijk gezegd en ik denk dat ik het zelf ook zou hebben. Maar dit soort dingen gebeuren, hoe onvoorstelbaar verdrietig ook.
Hele dikke knuffel!

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:27

Ach Muronia, wat verschrikkelijk ;( Wat een nachtmerrie en helaas het risico van fokken. Geef jezelf ajb niet de schuld, je hebt er alles aan gedaan :(:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:43

Ach nee wat een verschrikkelijk bericht. Het blijft altijd een risico natuurlijk, maar je gaat er toch niet vanuit dat het jou zelf overkomt. Er valt je niets te verwijten, maar ik snap de gedachte natuurlijk wel heel goed.
Heel erg veel sterkte de komende tijd.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:31

Ach nee, wat een nachtmerrie zijn jullie toch in beland |( Heel erg veel sterkte gewenst met dit grote verlies :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:19

Hoe gaat het nu met je Muronia? :(:)

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:15

De wereld staat even stil bij het lezen van jouw berichten. Woorden schieten te kort, wat een verschrikkelijk verlies.

Je hebt er alles aan gedaan wat je kon doen. Ga vooral jezelf geen schuld toekennen, fokken houdt altijd risico in en dit kon niemand voorzien :n

Héél erg veel sterkte gewenst en geef jezelf vooral de tijd om dit een plaats te geven.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:31

Ik denk ook zeker dat het tijd nodig heeft dit een plek te geven. En daar zit ook geen limiet aan. Hetgeen nu heel recent gebeurt is zal een blijvend onderdeel zijn en blijven van je persoonlijke en fokkerij geschiedenis.
En een veulen dat het niet redt is 1 ding, maar je merrie.. daarmee valt ook gelijk een hele generatie weg. Ik vind het heel dapper dat je gelijk weer naar stal wilde en ging poetsen.. maar als ik dan de opsomming zie van alles waarmee je dan geconfronteerd wordt na deze totaal onverwachte verandering, dan denk ik…. neem hier de tijd voor.
:knuffel:
Ik wens je alle sterkte toe. En ook voor de andere paarden die ineens Elonia missen.

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:35

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Dit is de grote angst van iedere fokker. Iedereen weet dat er altijd een risico aan zit, maar ook dat het bijna altijd goed gaat. En heel soms valt het toeval helemaal de verkeerde kant op en verlies je zowel het kind als de moeder. Dit is vreselijk moeilijk te verwerken. En ja, dan komt de schuldvraag ook op.

Maar er is geen schuld, zolang je alles zo goed mogelijk regelt ( en dat was bij jullie zo!) kun je jezelf gewoon morgen in de spiegel aankijken en weten dat dit helaas een onderdeel is van de natuur.

Ik herken het gevoel van willen stoppen, dit nooit meer willen meemaken. Ik fok honden en ben voor iedere bevalling weer nerveus. Ik weet dat er fokkers stoppen, niet eens omdat ze het meegemaakt hebben, maar om de angst voor het verlies. Helaas hebben we nog steeds geen controle over leven en dood. We kunnen tegenwoordig zoveel, maar uiteindelijk moeten we accepteren dat de natuur nog altijd sterker is.

Ik hoop dat je in de toekomst toch de moed kan vinden om weer te gaan fokken. Het is zo mooi om nieuw leven geboren te zien worden en zien opgroeien.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:42

Jeetje wat enorm verdrietig.
Heel veel sterkte :knuffel:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 00:01

Ik blijf echt overdonderd van al die lieve berichten van jullie. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Vandaag was het definitieve afscheid want ze is/zijn nu echt weg. En hoe dat is gegaan? Manmanman... ik ben heel blij dat ik het niet heb gezien maar wat die man in vredesnaam heeft gedaan?? Het hele zeil was verscheurd en alles zat onder het bloed. Niet een beetje maar echt heel erg veel. Dat is er niet vriendelijk aan toe gegaan. We hebben al kokhalzend het zeil meegenomen en in de container gepropt (die morgen gelukkig wordt leeggehaald). Maar hier draaide je maag gewoon van om. Wie doet nou zoiets? ;(

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 00:14

Wat erg dat dat zo gegaan is! Dat hoeft toch niet zo? Wat oliebol voor je. :(:)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 01:21

Sjonge jonge ook dat nog… :( pas op jezelf , en wij zijn er allemaal voor je als je ff je hart wil luchten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 02:01

Dat is niet fijn! En ook wel raar dat er zoveel bloed lag. Bij Formidable was er uiteindelijk bloed uit zijn neus gelopen, maar geen plas. Degene die hier toen kwam ophalen was heel vriendelijk. Heel fijn als je er bent als ze komen ophalen, Not. Ik hoef dat echt niet te zien. Maar het was zo netjes gegaan dat ik zelfs niks heb gehoord. Het kan dus wel echt anders. Maar waarschijnlijk dus precies de verkeerde getroffen. Dat geeft wel een hele nare nasmaak!

Ik hoop dat je ondanks alle ellende, alles een beetje kan gaan loslaten. Het heeft tijd nodig, maar denk ook aan jezelf en wat je nog wel hebt. :knuffel:

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 06:56

Een hele dikke dikke knuffel voor jou! :knuffel: heel veel sterkte de komende tijd

meijboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 07:21

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie merrie en der zoon