Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:27

Heel veel sterkte met het verlies van beiden Y;(

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:30

Wat een verschrikkelijk einde van dit ontzettend liefdevolle verhaal rondom Elonia en haar zoon. Je had je zo verheugd, het leven is soms vreselijk oneerlijk. Heel veel sterkte :(:)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:39

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Wat intens verdrietig dat je ze allebei hebt verloren.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:48

Wat verschrikkelijk Muronia. Heel veel strekte. En ook wat geweldig dat er zo veel mensen zijn komen helpen je hebt alles geprobeerd helaas heeft het niet mogen baten! En voel je vooral niet schuldig, een veulen krijgen is het meest natuurlijke wat onze paarden tegenwoordig nog doen. En mocht alles goed zijn gegaan had ze er waarschijnlijk enorm van genoten, helaas heeft het niet zo mogen zijn, maar jij hebt alles gedaan wat in je mogelijkheden lag om haar te helpen. Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door DDDara op 17-03-25 12:02, in het totaal 4 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:51

Heel veel sterkte.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:56

Wat een nachtmerrie. Dit is nooit ons doel, maar eenieder van ons loopt dit risico. Heel veel sterkte met het verlies . Ik vond Elonia echt een prachtig en bijzonder paard om te zien. Ik hoop dat je dit alles, samen met alle lieve mensen om je heen, mettertijd een plekje kunt geven.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:02

Ik vind het zo erg voor je. Wat heb je een ontzettend dapper besluit voor je liefste Elonia genomen. Heel veel sterkte de komende periode. Neem de tijd voor jezelf om dit enorme verlies een plekje te geven. Neem het jezelf niet kwalijk, dit zijn dingen die niemand kon voorzien. Je hebt er alles aan gedaan.

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:21

Heel veel sterkte met dit verlies en het immense verdriet dat ermee gepaard gaat. Als stille meelezer van het DBT topic, zat ik - net als vele anderen - vol spanning mee op nieuws te wachten, maar viel de stilte van jouw kant op. Tot ik het bericht zag van je eigen topic. De tranen liepen over mn wangen bij het lezen van jouw berichten. Wat een horror is dit voor jullie...
Ik ben geen ervaren fokker, maar dit gewoon een rotstreek van de natuur is, is wel duidelijk. Hoe moeilijk het ook te geloven is, en hoe vaak het ook al gezegd is, ik zeg het nog eens... want het is enorm belangrijk om te beseffen: jou treft geen schuld! Het zijn nu vooral de emoties die deze gedachten sturen.
Neem nu de tijd om alles laten bezinken, en laat het verdriet aanwezig zijn. Het heeft tijd nodig om dit te boven te komen. Ik wens je veel sterkte en moed. Y;(

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:23

Jeetje.... Ik zit op het werk op een stoel.... Lees ik dit.... Een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Dit is echt verschrikkelijk.... Meer dan dat.... Intens veel sterkte gewenst.... Dit is echt onmenselijk....

Mocht er ergens meegeholpen kunnen worden in de kosten, help ik daar graag een stukje in mee.
Intens veel sterkte gewenst!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:46

Echt vreselijk. Wat ben je in een nachtmerrie terecht gekomen. Ontzettend veel sterkte

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:15

Ontzettend veel sterkte!!
Ik volgde stilletjes mee. Deze uitkomst is echt de grootste nachtmerrie van elke fokker en paardenvriend... Afschuwelijk! Maar geef jezelf niet de schuld. Paarden blijven levende wezens, er kan altijd iets mis gaan. Het is zo ontiegelijk oneerlijk, maar soms niet te voorkomen... Je hebt alles gedaan wat je kon. Neem de tijd om het een plekje te geven. Hopelijk krijg je genoeg steun van je naasten. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:40

Heel veel sterkte en kracht gewenst

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:41

Muronia schreef:
Ik weet niet wat ik moet zeggen, zoveel reacties. Zoveel mensen die meeleven zowel vandaag en vannacht hier thuis als op bokt. Ik ben echt sprakeloos.

Dit is zo'n slechte droom, niet te bevatten nog. Het veulen was zo prachtig. De zwarte hengst waarop ik had gehoopt. Maar hoe verdrietig dat ook is, ik voel me vooral vreselijk schuldig dat ik Eloon dit heb aangedaan. Waarom moest ik dat veulentje per sé fokken? Dit heb ik nooit gewild.

Ach, meelezer hier. Ik vind het zo erg voor je! En kan helemaal begrijpen dat je je schuldig voelt. Ook al is wat gebeurd is jou niet persé aan te rekenen. Dit is écht de keerzijde van fokken. En hoe langer en meer je fokt, des te groter de kans dat je een keer aan de beurt komt om een nachtmerrie mee te maken. Het is echt vreselijk. Zowel veulen als moeder verliezen. Ik voel je verslagenheid. Geef het de tijd. Je bent heel goed voor je merrie geweest. Je hebt gewoon niet alles in de hand. Hoe bitter en verdrietig dat ook is. Heel veel sterkte!

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:26

Hier nog een stille volger. Wat een ontzettend verdrietig einde van wat een heel mooi verhaal had moeten worden. Ontzettend veel sterkte Muronia Y;(

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:52

Wat vreselijk. Veel sterkte

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:14

Hier ook stille meelezer.
Maar wat een vreselijke afloop…
Heel veel sterkte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:03

Wat een verschrikkelijk nieuws. Dit is de keerzijde van fokken, je weet dat het risico er altijd in zit. Maar dit is echt een nachtmerrie natuurlijk. Heel veel sterkte gewenst met het verlies. Een veulen verliezen is al verschrikkelijk maar de merrie ook nog. Wat een verdriet. Dikke knuf.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:44

Logisch dat je een schuldgevoel hebt. Maar laat dit trieste verlies je droom om deze mooie Groningerstam verder op te bouwen niet tegenhouden!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 20:27

Een stille meelezers hier... ik ben ontdaan door je verhaal, wat een verschrikkelijke nachtmerrie dit... ik wil je alle sterkte van de wereld wensen :(:)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 20:38

Ja, door het meelezen en alles wat je postte leefde ik ook echt mee met de dracht en alles. Ik heb vandaag meerdere keren aan je gedacht TS. Zoals Tancreda hierboven schrijft, ik ben ook een beetje ontdaan.

Nogmaals sterkte gewenst!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:22

Wat kan het leven toch ontzettend oneerlijk zijn. Heel veel sterkte lieve Muronia!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 22:28

Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik kan onmogelijk op iedereen persoonlijk reageren maar ik heb ze allemaal gelezen en het doet me echt goed.

Vandaag was echt als wakker worden na een zware nacht stappen. Overal spierpijn, een heel leeg gevoel en de film van gisteren nog enkele malen opnieuw afgespeeld in mijn hoofd. Afleiding zoeken in van alles en meerdere keren hard geconfronteerd worden met de werkelijkheid. Een paddock met maar 3 paarden die toch regelmatig stonden te hinniken omdat ze hun dochter/kleindochter/zus misten, een voerbak te veel in de voerkamer, de lege merriestal en de camera app op mijn telefoon, vol goede moed een borstel pakken om de paarden wat aandacht te geven en erachter komen dat die nog vol witte haren zit.je opeens bedenken dat je nooit zult weten hoe Eloon eruit zou zien als ze helemaal wit was geworden. Naar een foto van het veulen kijken en zien dat hij net zulke mooie grote pluis-oren had als zijn moeder. Stomme harde momenten die steeds een dreun geven.

Die zullen nog vaak langskomen. Ook de gedachte om te stoppen met fokken, maar aan de andere kant weten dat dat toch zo mijn passie is. Ik ga de komende weken dit laten bezinken en dan maar kijken hoe we verder gaan.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:33

Ik leef met je mee Claudia. Vreselijk al die besef momenten… en dan is dit ook nog eens onverwacht en snel gegaan. Dan is het helemaal
niet te bevatten.
Geef alles de tijd… wel of niet weer fokken dat komt allemaal op zijn tijd.
Helaas is dit ook het leven, snoeihard. Heel veel sterkte ook de aankomende tijd als je het allemaal meer gaat beseffen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:53

Ik lees dit allemaal nu pas..wat verschrikkelijk triest zeg. |(

Heel veel sterkte met dit verlies! :knuffel: Wat een nachtmerrie..

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 01:18

Heel veel sterkte Muronia. Ik ben zoals velen hier een stille meelezer. Wat een emoties komen er bij iedereen en ook bij mij los.

Ik heb je genomineerd voor een bloemetje. Ik hoop dat veel lezers dat ook zullen doen.