Wat veel superleuke reacties zeg! Dat wordt weer een mooi volgtopic volgend jaar als alles lukt 
xoranlover schreef:Ohhh tof!!! Arabische hengst toch?
Hij heeft 87,5% arabisch bloed inderdaad. Kharamel is zelf van het ZSAA stamboek, een soort NRPS, maar dan Duits.
Dido2316 schreef:Heb je een foto van hem? Ik ben echt benieuwd waar je voor gekozen hebt namelijk!
Hoe is met Keesje?
Als je op deze link klikt, komje veel foto's van hem tegen.
https://www.google.nl/search?q=kharamel ... LAodMxcOgQ

Keesje doet het goed! Sinds vorige week zijn we weer aan het opbouwen met vier keer per week 20 minuutjes stappen en dat lijkt goed te gaan 
turtlelito schreef:
Ik ook hoor
Normaal ben ik er heel simpel in en gaat ze het laatste weekend van oktober weer naar stal. Nu twijfel ik heel erg: Op de wei laten zodat ze lekker kan lopen zo veel als ze wil en niet zo snel stijf wordt, of naar binnen omdat het op stal met een dun dekentje warmer is voor haar lijfje dan op de wei nu. Ik weet het echt niet. Ik kijk het maar per week aan. Vannacht was het ook behoorlijk koud, maar als ik nu naar buiten kijk, zou ik het zielig vinden als ze binnen zou staan. En ze vermaakt zich nog prima. ik merk het altijd wel aan haar als ze naar binnen wil, dan staat ze voor het hek naar me te kijken, zo van: 'Wat denk je ervan, Baas?' We gaan! Maar dat doet ze nu nog niet.
Sammyoo schreef:Jee, leuk zeg! Ik dacht dat Kharamel naar het buitenland verkocht was??
Waarom heb je, behalve voor de kleur, voor Kharamel gekozen? Ben echt benieuwd wat er uit deze combi komt.
Hij is inderdaad naar China verkocht.
Begin van het seizoen had ik Faline al een pb gestuurd en toen was alles in principe op, dus hadden we afgesproken dat ik haar aan het eind van het seizoen nog een keer een pb zou sturen en ik had geluk! 
Ik ben ook heel benieuwd! Straks komt er een merrie met champie- én crèmegen uit!
Naast het kleurtje vind ik zijn bouw ook mooi aansluiten bij de bouw van Fiore en zijn nakomelingen vind ik ook heel goed gelukt!
Kelly_J schreef:Oh, wat leuk! Fi en Kharamel! Vraag me af wat de kleurkansen dan zijn..?
Ik weet nog niet of Kharamel homo- of heterozygoot is voor agouti en of hij vos draagt en Fiore laat ik komend voorjaar testen op homo- of heterozygoot agouti. Als ik die drie op 'onbekend' zet, zijn dit de kansen:
20.51% -Amber Champagne
20.51% -Bay
20.51% -Amber Cream Champagne
20.51% -Buckskin
3.13% -Red (Chestnut/Sorrel)
3.13% -Gold Cream Champagne
3.13% -Palomino
3.13% -Gold Champagne
1.37% -Smoky Black
1.37% -Classic Champagne
1.37% -Black
1.37% -Classic Cream Champagne
Als ik meer duidelijkheid heb, worden de percentages natuurlijk anders. Ergens hoop ik dat Fi of Kharamel hetrozygoot is voor agouti, want een Classic Champagne
Bij Fiore is die kans redelijk aanwezig, want haar beide ouders zijn heterozygoot.
Vandaag chillen op zondag met Fiore: