Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:38

Ik zou het echt zielig voor haar vinden als het veulen nog een maand bleef zitten... :(:)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:04

Ik volg al de hele tijd en vind het aardig spannend worden! Daarom ga ik toch ook een gokje plaatsen! Ik gok op een hengstje in de kleur Smokey black! Datum 9 maart!

Veulen mag al gaan komen! Super spannend!

Sicayes

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:24

Dat moet wel echt een heel heel mooi veulen worden als het zo lang moet worden gebakken!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:51

als je uitgaat van de laatste dekdatum en 340 dagen dracht is ze nog maar 348 dagen drachtig he Maaike, de DA kan ook geen 100% zeker zijn geweest dat ze van de eerste keer drachtig is? Dat zou wel verklaren dat het wat langer duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:00

Hier heb ik ook al aan gedacht :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:15

Nou ik had toch echt weleens wat verwacht, maar nog steeds niet.
Ze heeft wel al een mooi stel uiers, geheel tegen verwachtig in :P

angelawwijk schreef:
@anneliesdj je stond er bij en je keer er na omdat je niet wist wat het voor een risico's had. Daarbij is longeren altijd een verplichting met of zonder zweep een paard aan de longeer lijn weet dat er gewerkt moet worden of klik je de lijn er aan en is het ook prima als ze een kwartier stil staat? Ik heb niet voor niks mijn studies af gerond maar als je had geweten wat zo'n sprong voor gevolgen had kunnen hebben had je wel anders gereageerd dan "ik stond er bij en ik keek er naar". Verder ga ik er niet over in discussie hoor als mensen vinden dat ze risico's moeten nemen wat betreft de gezondheid van de merrie en uiteindelijk dan ook het veulen is dat ieder zijn eigen keus :).

Hoop dat vanille haar veulentje snel komt haha ze is het flink zat aan t worden of niet? Wel spannend! Ik blijf volgen!

Haha sorry hoor maar daar moet ik toch echt wel heel hard om lachen. :')
Een paard is niet van suiker, beetje ronddraven kan ook een hoogdrachtige merrie prima hebben, hoe zielig jij dat ook vind. Vrouwen binden we de laatste maand van hun zwangerschap ook niet vast op bed, 9 vd 10 zwangere vrouwen werken heel wat harder de dag voor ze bevallen dan de gemiddelde drachtige merrie. En ik zie hierboven dat ze nog vrolijk ligt te rollen, dat is een stuk belastender dan een beetje rondrennen.

En ik vind een sprong van 1,30 ook niet erg verantwoord in hoogdrachtige toestand maar wat had ik moeten doen, in de weide achter haar aan gaan rennen om haar tegen te houden?
Zij trok nog dagelijks een sprintje door de weide en ik ga ze niet opsluiten op stal omdat ik 'denk' dat het wellicht niet goed is voor haar. Bewegen blijf je juist fit van, stilstand is achteruitgang wat dat betreft. Dus nee, ik sta er de volgende keer weer gewoon bij en kijk ernaar, krijg een hartverzakking, lach erom en zet haar terug ;)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 22:35

Ik ga zometeen even enkele uurtjes slapen terwijl mijn vriend haar in de gaten houdt, zal daarna uitgebreider reageren op alle posts.
Katja ze kan niet drachtig zijn van laatste datum zei Da. Ze is 18 dagen na laatste dek gescand en hartje kon je al goed zien kloppen en was al stuk groter dan vruchtje van 18 dagen kan zijn zei DA.

Net nog bij haar geweest en ik zie geen tekenen dat het deze nacht zal komen -O-

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:49

Pfff het mag wel eens tijd worden :(

angelawwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:58

anneliesdj schreef:
Nou ik had toch echt weleens wat verwacht, maar nog steeds niet.
Ze heeft wel al een mooi stel uiers, geheel tegen verwachtig in :P

angelawwijk schreef:
@anneliesdj je stond er bij en je keer er na omdat je niet wist wat het voor een risico's had. Daarbij is longeren altijd een verplichting met of zonder zweep een paard aan de longeer lijn weet dat er gewerkt moet worden of klik je de lijn er aan en is het ook prima als ze een kwartier stil staat? Ik heb niet voor niks mijn studies af gerond maar als je had geweten wat zo'n sprong voor gevolgen had kunnen hebben had je wel anders gereageerd dan "ik stond er bij en ik keek er naar". Verder ga ik er niet over in discussie hoor als mensen vinden dat ze risico's moeten nemen wat betreft de gezondheid van de merrie en uiteindelijk dan ook het veulen is dat ieder zijn eigen keus :).

Hoop dat vanille haar veulentje snel komt haha ze is het flink zat aan t worden of niet? Wel spannend! Ik blijf volgen!

Haha sorry hoor maar daar moet ik toch echt wel heel hard om lachen. :')
Een paard is niet van suiker, beetje ronddraven kan ook een hoogdrachtige merrie prima hebben, hoe zielig jij dat ook vind. Vrouwen binden we de laatste maand van hun zwangerschap ook niet vast op bed, 9 vd 10 zwangere vrouwen werken heel wat harder de dag voor ze bevallen dan de gemiddelde drachtige merrie. En ik zie hierboven dat ze nog vrolijk ligt te rollen, dat is een stuk belastender dan een beetje rondrennen.

En ik vind een sprong van 1,30 ook niet erg verantwoord in hoogdrachtige toestand maar wat had ik moeten doen, in de weide achter haar aan gaan rennen om haar tegen te houden?
Zij trok nog dagelijks een sprintje door de weide en ik ga ze niet opsluiten op stal omdat ik 'denk' dat het wellicht niet goed is voor haar. Bewegen blijf je juist fit van, stilstand is achteruitgang wat dat betreft. Dus nee, ik sta er de volgende keer weer gewoon bij en kijk ernaar, krijg een hartverzakking, lach erom en zet haar terug ;)

ipv heel hard lachen had je gewoon wat beter moeten lezen. het gaat om verplicht of niet verplicht draven. merries die dit uit zichzelf doen voelen zich hier ook na. maar dat telt niet voor elke merrie, wanneer je niet de kans geeft dit zelf aan te geven en dus gaat longeren kan het wel degelijk gevolgen hebben(pijn, krampen enzovoorts). sommige merries staan niet voor niks stil in de wei aan het eind van hun dracht en bewegen zo min mogelijk. persoonlijk ben ik zelfs erg voorstander van in de wei zetten tot het eind zoals je in andere reacties kan lezen. ik ben echter tegen verplicht werk als longeren.

je had je DA kunnen bellen bijvoorbeeld. je hebt gewoon geluk gehad dat dit goed is gegaan. ze nam die sprong wel uit zichzelf maar het gewicht van het veulen had binnen in verwondingen kunnen veroorzaken bij de landing(om het maar even simpel zonder medische uitleg te houden). zulke dingen zijn aan de eigenaar om hun paard daar tegen te beschermen dat zoiets niet eens kan gebeuren. gebeurd het toch, is het altijd verstandig te laten scannen. dat kan je ook niet doen inderdaad en nu heb je geluk gehad want er is niks gebeurt en goed gegaan. maar je had ook je merrie de volgende dag dood in de stal terug kunnen vinden.

ik vraag me dus echt af waar je precies heel hard om hebt moeten lachen... en je hoeft het ook niet serieus te nemen. dan doe je eens na vraag bij je dierenarts wat er precies binnen in de merrie gebeurd wanneer ze hoger dan een meter springt met een bijna volgroeit veulen in haar buik :). het lachen zal je snel vergaan

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:02

misschien moeten jullie dit even ergens anders doen dan hier.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:19

Set_Elkol schreef:

Dit dus

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:21

angelawwijk schreef:
ipv heel hard lachen had je gewoon wat beter moeten lezen. het gaat om verplicht of niet verplicht draven. merries die dit uit zichzelf doen voelen zich hier ook na. maar dat telt niet voor elke merrie, wanneer je niet de kans geeft dit zelf aan te geven en dus gaat longeren kan het wel degelijk gevolgen hebben(pijn, krampen enzovoorts). sommige merries staan niet voor niks stil in de wei aan het eind van hun dracht en bewegen zo min mogelijk. persoonlijk ben ik zelfs erg voorstander van in de wei zetten tot het eind zoals je in andere reacties kan lezen. ik ben echter tegen verplicht werk als longeren.

je had je DA kunnen bellen bijvoorbeeld. je hebt gewoon geluk gehad dat dit goed is gegaan. ze nam die sprong wel uit zichzelf maar het gewicht van het veulen had binnen in verwondingen kunnen veroorzaken bij de landing(om het maar even simpel zonder medische uitleg te houden). zulke dingen zijn aan de eigenaar om hun paard daar tegen te beschermen dat zoiets niet eens kan gebeuren. gebeurd het toch, is het altijd verstandig te laten scannen. dat kan je ook niet doen inderdaad en nu heb je geluk gehad want er is niks gebeurt en goed gegaan. maar je had ook je merrie de volgende dag dood in de stal terug kunnen vinden.

ik vraag me dus echt af waar je precies heel hard om hebt moeten lachen... en je hoeft het ook niet serieus te nemen. dan doe je eens na vraag bij je dierenarts wat er precies binnen in de merrie gebeurd wanneer ze hoger dan een meter springt met een bijna volgroeit veulen in haar buik :). het lachen zal je snel vergaan

Het lijkt me niet nodig om er hier over door te gaan en mij de les te lezen. Jij weet niet wat er bij mij wel en niet gebeurd en of er al dan niet een dierenarts bij is geweest (je gaat er alleen maar vanuit dat dat niet is gebeurd) en je weet niets van mijn kennis en ervaring.
Ik heb het enkel genoemd als voorbeeld om maar even aan te geven dat zwanger zijn je niet invalide maakt. En je merrie aansporen een beetje te bewegen is wat anders dan haar rond te jagen, dat gaf ik al aan.
En verder is het hier off topic, stuur maar een pb als je er nog over door wilt.

angelawwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:03

Set_Elkol schreef:

klopt daar heb je gelijk in sorry, ik kon het niet laten er op te reageren door dat "ik moest er even heel hard om lachen" maar idd off topic mijn excuses voor iedereen die het topic volgt want het gaat natuurlijk om vanille :D

en uiteraard blijf ik volgen, alhoewel ik me afvraag wanneer het wachten beloond word -O- Vanille neemt er wel de tijd voor zeg! :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:10

En hoe gaat het nu? Het word komend weekend warmer weer, zou mij niks verbazen als ze daar op heeft gewacht. Doet haar uier al wat?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 07:21

Rebecca schreef:
1april is nog maar een maand :j

Gemeen :')

paardjes123 volgens mij zoekt ze gewoon allerlei redenen en dingen waar ze op kan wachten :'). Nou volle maan is voorbij en ze staat nog steeds alleen >;)
Ze is enkele keren gaan liggen deze nacht, maar ze vond geen aangename positie om te liggen (tja wat wil je met zo een buik...), ik vind wel dat haar buik iets minder dik er uit ziet, kan dat door het draaien van het veulen komen?

En ivm de discussie, laten we dit topic aub gezellig houden :). Iedereen heeft vast en zeker gewoon het beste voor met zijn merries :).

de gokjes :
1 februari – Valk hengst - ZeSteigert -O-
2 februari – Valk hengstje – Ikheetesmee -O-
7 Februari - Smokey black – Deetjeeuh -O-
9 Februari - Smoky black hengst - Spruitje12 -O-
10 februari – valk hengst – Elmars_Floor -O-
12 februari – Smoky black hengstje – Saar88 -O-
12 februari – Valk hengstje – Robynn -O-
12 februari – Valk merrie - mOniekkkie -O-
13 februari - Valk merrie - guusjew -O-
13 februari 1.15u :p – Smoky black hengst - angelawwijk -O-
13 februari – Valk hengst – Cas123 -O-
13 februari – smoky black hengstje - Milty -O-
13 februari – Valk merrie – JesdaJinn -O-
14 februari – valk hengst - AmyxDomino -O-
14 februari – Valk merrie – Jaleesa89 -O-
14 februari - valk merrie met een hartvormig kolletje - jetski8 -O-
14 februari - smoky black hengst - BiancaKing13 -O-
15 februari – Smokey black merrie – Set_elkol -O-
15 februari – merrie – Xoranlover -O-
15 februari - valk hengstje - Kashmino -O-
16 februari – Smoky black merrie – nienke555 -O-
17 februari – Valk hengst - Leprycorn -O-
17 februari - Smoky black hengst - KittyDylan -O-
19 februari - Smoky black hengst - sultan15 -O-
19 februari – Valk merrie – Scarlettx -O-
19 februari – Smoky black merrie – Caitlin_K -O-
20 februari – Smokey Black hengst – Gigixponys -O-
20 februari – Valk merrie – xLeonietje -O-
21 februari - Smoky black merrie - JudArthos -O-
21 februari – Valk hengstje - Jadorecherry -O-
21 Februari - Smokey Black Hengst - Esmee_98 -O-
21 februari – Valk Merrie - Mioux -O-
21 februari – valk merrie - Delicia -O-
22 februari – smoky black merrie - Amburtjoz -O-
22 februari – Smoky black merrie – blacky15 -O-
22 februari – Valk hengst – DeMolenhoek -O-
23 februari – Smokey black hengst – Elias93 -O-
23 Februari - Valk merrie – xRiiannex -O-
23 februari – Valk merrie – tHidJu -O-
23 februari – Valk hengst – Pradadaan -O-
24 februari – Valk merrie – Sanne 1992 -O-
24 februari - Valk merrie - annelot -O-
25 februari - valk merrie - Kaus -O-
25 februari - smokey black hengstje - arinazazoe11 -O-
26 februari – smoky black hengstje - xxxlorexxx -O-
26 februari – Valk merrie – Valkarios -O-
27 februari - valk hengst - Thasja -O-
27 februari – Valk merrie - Saddledancer -O-
27 februari - Smoky black hengst - Noukie123 -O-
28 februari – Valk Hengst – Tieneke -O-
28 februari - valk hengst - samira_baco -O-
28 februari - smoky black hengstje - Yezzi -O-
1 maart - merrie - Jikkeee -O-
1 maart – Valk Hengst – Axel_Valerie -O-
3 maart - valk merrie - Eef01 -O-
4 maart - hengst - Murosch -O-
Nacht van 4-5 maart - merrie - Djoopie -O-
5 maart- merrie- ******- Hannah338 -O-
5 maart - valk merrie - olafgek -O-
5 maart - buckskin merrie - Happy16 -O-
5 maart - valk hengstje - luna2006 -O-
5 maart – Smokey Black Hengst – Cerastes -O-
5 maart - valk hengst - Vopo914 -O-
Nacht van 5-6 maart - Valk hengst - xxemmely -O-
6 maart - valk hengst - polleman
6 maart - hengstje valk - Sara_4027
Nacht van 6-7 maart - merrie - paardjes123
7 maart - buckskin merrie - Mikitaxxx
7 maart - smokey black hengst - Lara
7 maart - Valk hengst - Bambolina
7 maart - Hengst - Macyy
8 maart - Smokey black hengstje - keona
8 maart - Smokey Black merrietje - Gruis
8 maart - Smokey black hengst - LisannePruts
9 maart - merrie valk - ilayda
9 maart - smokey black hengst - 2a54z6e45r6r
12 maart – Valk hengst – Renee S
12 maart - Valk hengst - Balte
18 maart – Smokey Black merrie – Tink89
20 maart – Smokey Black merrie ) Melati_vS
1 april - Rebecca :')
***** - Valk Hengst – Takkiemuis
******** - Smokey black merrie – Lifaya

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:48

Een vriend vindt dat ze vandaag het veulen er toch wel uit mag poepen, zou hij een leuk verjaardagscadeau vinden :D

Ikzelf gok een valk hengstveulen op zondag. Eerder mag namelijk niet, want ik ben al de hele tijd aan het volgen en zul je net zien dat wanneer ik even geen internet connectie heb hij/zij geboren wordt :')

MaximeFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:00

Ik volg ook last minute mee! :D

Mijn gokje:
6 maart - smoky black merrie - MaximeFlame

Leuk verjaardags cadeau :P

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:02

Jeetje wat spannend allemaal! Ik gok op een valkhengst, op 10 maart.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:12

O echt ik zou ondertussen echt dood gaan van frustratie.
Wat erg zeg dat ze nog steeds niet is bevallen.
Mag hopen dat ze mijn merrie niet op ideeën brengt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:49

Als ze nou vandaag eens geboren wordt... Op MaximeFlame's en mijn verjaardag! :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:52

Gefeliciteerd jullie twee! Y)(^) :)F *\%/*

Van mij mag het ook wel komen, arm paard :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:53

Thanks! :D

Ja arm paard idd :') Huge buik, ben benieuwd of dat weer volledig bijtrekt na de bevalling. Verbaast me altijd :+

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:53

Gefeliciteerd MaximeFlame en Thesserd.

Van mij mag het veulentje ook wel komen. Heel bokt is volgens mij heel nieuwsgierig.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:11

TS is al vanaf vanmorgen niet online geweest, zou het dan toch? ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:15

Of ze is een paar uur aan het slapen.
Want met al die nachten waken ben je wel gebroken