Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Maar hoe verdrietig dat ook is, ik voel me vooral vreselijk schuldig dat ik Eloon dit heb aangedaan. Waarom moest ik dat veulentje per sé fokken? Dit heb ik nooit gewild.
Ponytante schreef:Muronia schreef:Maar hoe verdrietig dat ook is, ik voel me vooral vreselijk schuldig dat ik Eloon dit heb aangedaan. Waarom moest ik dat veulentje per sé fokken? Dit heb ik nooit gewild.
Nee. In het DBT hebben we toch met z'n allen dezelfde keuze gemaakt, willens en wetens een paard of een pony drachtig gemaakt, soms zelfs met kunst-&vliegwerk. Geen één van ons heeft het gedaan met als doel zoiets verdrietigs als bij jou nu is gebeurd.
Je bent in schock en het bovenstaande is een natuurlijke reactie op wat is gebeurd. Wij als mens zoeken altijd causale verbanden. We willen graag dat alles gaat zoals de bedoeling is, en dat alles een reden heeft. Ten dele uiteraard om negatieve vervolgen in de toekomst te ontwijken, maar ook omdat we nu eenmaal graag alle overzichtelijk houden en onder controle.
Alleen, in de wereld is niet alles in eigen hand en onder controle. Ongelukken gebeuren, ziektes gebeuren en dikke pech gebeurt. En áltijd zal de mens na afloop twijfelen: had ik maar niet op de snelweg om 10:03 uur gereden, had ik maar mijn zoon tegengehouden toen hij Bali wilde zien, had ik maar ... Uiteraard gebeuren er ook positieve verrassingen, en daar kijken we totaal anders naar (gelukkig liep ik daar en kwam ik de liefde van mijn leven tegen, gelukkig kocht ik die staatslot en niet die andere...).
Had ik maar en als maar heeft geen zin. Als je Fonia niet drachtig had gemaakt (en nog een paar) had je Elonia nooit ontmoet. Het is nu heel erg oneerlijk, verdrietig en heftig. Maar je hebt alles gedaan dat je kon, en het ging zoals het ging. Dat is heel moeilijk te behappen, maar het is zo.
Hopelijk heb je lieve mensen om je heen (daar lijkt het op) accepteren zul je dit vast nooit maar twijfel niet aan jezelf. Het heeft (veel) tijd nodig, maar hier had je níets anders kunnen doen.
Sterkte!
Ponytante schreef:-knip-
Hopelijk heb je lieve mensen om je heen (daar lijkt het op) accepteren zul je dit vast nooit maar twijfel niet aan jezelf. Het heeft (veel) tijd nodig, maar hier had je níets anders kunnen doen.