Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:25

Ik snap wel dat je je schuldig voelt, das een menselijke eerste reactie. Maar hier kun je echt niks aan doen. Elonia was een gezonde merrie. Dit had je niet kunnen voorzien. Soms beslist de natuur gewoon anders.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:27

Heel veel sterkte.

Binck8

Re: Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:51

Wat vreselijk... Onvoorstelbaar. Ontzettend veel sterkte met deze situatie.

Voel je alsjeblieft niet schuldig, je hebt niets fout gedaan. Jouw liefde voor Elonia en haar mooie zoontje is intens groot, niemand had deze uitkomst verwacht.

Neem de tijd, rouw verloopt voor iedereen anders. Ben een beetje lief voor jezelf.
Dikke knuffel

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:58

Woorden schieten te kort… heel veel sterkte Y;( :knuffel:

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 00:03

Ach gos, ik had vanmiddag na de update een andere afloop gehoopt. Heel veel sterkte |(

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 00:05

Wat ontzettend jammer en verdrietig dat ze het toch niet gered heeft. Heel veel sterkte! Y;(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 00:23

Ik voel mij na 8 jaar nogsteeds schuldig dat mijn pony drachtig was van haar eerste veulen, ze uitgescheurd is van binnenuit en zelfs nog 3 dagen heeft moeten leven in shock, terwijl ze onder streng toezicht was van de dierenarts en ze zelfs opknapte. Het slijt.. ik snap dat mensen zeggen, voel je niet schuldig, maar dat doe je alsnog. Ik wens je enorm veel kracht dit een goed plekje te geven :(:) niet te hard zijn voor jezelf Y;(

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 00:35

Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige merrie en veulen...

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 07:11

Heel veel sterkte!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 07:36

Heel veel sterkte met dit enorme verlies.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 07:50

Heel veel sterkte met het verlies van je merrie en haar zoon Y;( Voel je niet schuldig. Van schuld is pas sprake als het expres gedaan is en dat is hier natuurlijk niet het geval. De bedoeling was een mooie merrie met een mooi veulentje Y;(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 08:05

Heel veel sterkte! Het verwerken van dit grote verlies zal tijd kosten. Je hebt niets fout gedaan.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 08:10

Muronia schreef:
Maar hoe verdrietig dat ook is, ik voel me vooral vreselijk schuldig dat ik Eloon dit heb aangedaan. Waarom moest ik dat veulentje per sé fokken? Dit heb ik nooit gewild.

Nee. In het DBT hebben we toch met z'n allen dezelfde keuze gemaakt, willens en wetens een paard of een pony drachtig gemaakt, soms zelfs met kunst-&vliegwerk. Geen één van ons heeft het gedaan met als doel zoiets verdrietigs als bij jou nu is gebeurd.

Je bent in schock en het bovenstaande is een natuurlijke reactie op wat is gebeurd. Wij als mens zoeken altijd causale verbanden. We willen graag dat alles gaat zoals de bedoeling is, en dat alles een reden heeft. Ten dele uiteraard om negatieve vervolgen in de toekomst te ontwijken, maar ook omdat we nu eenmaal graag alle overzichtelijk houden en onder controle.

Alleen, in de wereld is niet alles in eigen hand en onder controle. Ongelukken gebeuren, ziektes gebeuren en dikke pech gebeurt. En áltijd zal de mens na afloop twijfelen: had ik maar niet op de snelweg om 10:03 uur gereden, had ik maar mijn zoon tegengehouden toen hij Bali wilde zien, had ik maar ... Uiteraard gebeuren er ook positieve verrassingen, en daar kijken we totaal anders naar (gelukkig liep ik daar en kwam ik de liefde van mijn leven tegen, gelukkig kocht ik die staatslot en niet die andere...).

Had ik maar en als maar heeft geen zin. Als je Fonia niet drachtig had gemaakt (en nog een paar) had je Elonia nooit ontmoet. Het is nu heel erg oneerlijk, verdrietig en heftig. Maar je hebt alles gedaan dat je kon, en het ging zoals het ging. Dat is heel moeilijk te behappen, maar het is zo.

Hopelijk heb je lieve mensen om je heen (daar lijkt het op :(:) ) accepteren zul je dit vast nooit maar twijfel niet aan jezelf. Het heeft (veel) tijd nodig, maar hier had je níets anders kunnen doen.

Sterkte!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 09:16

Claudia dit had niemand zien aankomen, jouw paarden zien er altijd goed uit en zijn netjes verzorgd. Dit is echt brute pech en heel erg jammer. Je hebt jezelf niets te verwijten. Nogmaals veel sterkte.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 09:17

Lieve Claudia, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen, heel veel sterkte vandaag :knuffel:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 09:27

Ponytante schreef:
Muronia schreef:
Maar hoe verdrietig dat ook is, ik voel me vooral vreselijk schuldig dat ik Eloon dit heb aangedaan. Waarom moest ik dat veulentje per sé fokken? Dit heb ik nooit gewild.

Nee. In het DBT hebben we toch met z'n allen dezelfde keuze gemaakt, willens en wetens een paard of een pony drachtig gemaakt, soms zelfs met kunst-&vliegwerk. Geen één van ons heeft het gedaan met als doel zoiets verdrietigs als bij jou nu is gebeurd.

Je bent in schock en het bovenstaande is een natuurlijke reactie op wat is gebeurd. Wij als mens zoeken altijd causale verbanden. We willen graag dat alles gaat zoals de bedoeling is, en dat alles een reden heeft. Ten dele uiteraard om negatieve vervolgen in de toekomst te ontwijken, maar ook omdat we nu eenmaal graag alle overzichtelijk houden en onder controle.

Alleen, in de wereld is niet alles in eigen hand en onder controle. Ongelukken gebeuren, ziektes gebeuren en dikke pech gebeurt. En áltijd zal de mens na afloop twijfelen: had ik maar niet op de snelweg om 10:03 uur gereden, had ik maar mijn zoon tegengehouden toen hij Bali wilde zien, had ik maar ... Uiteraard gebeuren er ook positieve verrassingen, en daar kijken we totaal anders naar (gelukkig liep ik daar en kwam ik de liefde van mijn leven tegen, gelukkig kocht ik die staatslot en niet die andere...).

Had ik maar en als maar heeft geen zin. Als je Fonia niet drachtig had gemaakt (en nog een paar) had je Elonia nooit ontmoet. Het is nu heel erg oneerlijk, verdrietig en heftig. Maar je hebt alles gedaan dat je kon, en het ging zoals het ging. Dat is heel moeilijk te behappen, maar het is zo.

Hopelijk heb je lieve mensen om je heen (daar lijkt het op :(:) ) accepteren zul je dit vast nooit maar twijfel niet aan jezelf. Het heeft (veel) tijd nodig, maar hier had je níets anders kunnen doen.

Sterkte!

Prachtig verwoord.
Hopelijk kan je troost uit deze woorden halen als je daar klaar voor bent, Muronia.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 09:44

Gadverdamme... wat een enorm verdrietig einde is dit. Schuldgevoel is logisch, maar wat Ponytante ook al mooi zegt:

Ponytante schreef:
-knip-

Heel veel sterke en een dikke knuffel. :knuffel: Y;(

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:32

Heel veel sterkte Muronia |( Wat verschrikkelijk om mee te maken. Heel veel sterkte!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:45

Heel veel sterkte. Wat verschikkelijk om beide te verliezen.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:55

Heel veel sterkte, je bent de liefste paardenmoeder die Elonia zich had kunnen wensen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:05

Heel veel sterkte Y;(

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:16

Wat vreselijk. Heel veel sterkte.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:19

Heel veel sterkte gewenst met dit immense verdriet.

Spritely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:23

Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte Muronia Y;(

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:23

Veel sterkte met dit enorme verlies!