Ik denk ook een hooitje, maar het kan best zijn dat ze al wel een beetje hars aan het krijgen is en het er daarom aan plakt! Uier is echt al mooi vol zeg.
KittyDylan
Geplaatst: 26-01-17 23:14
Als ik dit zo alleen al mee volg weet ik niet hoe ik me voel als mijn eigen merrie een veulen zal verwachten
Het is zo rete spannend KittyDylan. Wat ik wel jammer vind is dat ik voorheen echt 1 minuut van stal af woonde en nu toch wel 10 minuten à een kwartier met de auto moet. Dan ga je toch minder snel 'even' kijken . Toen ik daar nog woonde kwam ik soms wel 6 keer per dag op stal en dat is nu toch wat minder waardoor je het net wat minder mee maakt voor mijn gevoel.
Gelukkig heb ik wel de camera, dat scheelt toch alweer!
Ga je ook bij Ice waken/slapen als ze echt zal gaan bevallen?
KittyDylan
Geplaatst: 26-01-17 23:21
Gelukkig staat hier alles aan huis maar weet niet hoe de situatie is eer mijn oudste 4 jaar is. (Ze wordt dit jaar twee) áls ik namelijk ooit op kamers ga mag zij wel mee, en dan staat ze dus even verder weg
Ahh Ice staat gewoon heel rustig Edit: Cam werkt niet meer bij mij?
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 26-01-17 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Icecrystal
Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 23:23
KoudbloedKim schreef:
Ga je ook bij Ice waken/slapen als ze echt zal gaan bevallen?
Ja dat is wel het plan! Als ze het tenminste een beetje aangeeft. Ik heb volgende week de hele week vakantie gepland dus het zou heel fijn zijn als ze daar een beetje rekening mee houdt .
Anoniem
Geplaatst: 26-01-17 23:27
Haha! Ik hoop voor je dat ze volgende week gaat.
KittyDylan schreef:
Heb je het tegen mij, [naam]? Want hoe bedoel je dat dan?
Klopt, bij je eigen paard is het toch iets anders dan bij een paard van iemand anders. Ik vind het sowieso enorm bijzonder, ook om bij andere mensen te volgen. Alleen als je eigen merrie gaat bevallen is er al zoveel aan vooraf gegaan; hengstenkeuze, het daadwerkelijk weg brengen van je paard, de spanning van het drachtig zijn of niet en de prachtige periode erna, de eerste schopjes.
Haha met 10 min. Zou ik al blij zijn. Ik woon er helaas 30 min met de auto vandaan. Dus ik denk niet dat ik zelf bij de bevalling kan zijn. Hopelijk wel, slaap ik wel in de auto ofzo haha
Ik weet niet meer zo goed wat ik kan verwachten. Ze geeft zulke onduidelijke tekenen . Zal maar gewoon braaf m'n wekker blijven zetten. Ze zal niet de eerste zijn die met zo'n uier ineens bevalt .
Silly; Dat is helemaal rottig.. Kan je niet op stal slapen of woont er niemand aan de stal?
Nee er woont niemand op stal, de stal eigenaren gaan in de kantine slapen om te waken. Harmony staat dan in de kapschuur, dus dan is mijn auto iets warmer . Maar dat ga ik alleen doen als de melk test het aangeeft en ze melk spuit, anders kan ik wel kamperen daar haha, kijk maar naar Ice, die doet er ook langer over dan de meeste verwachten.
Inderdaad Silly, het is erg lastig in te schatten wanneer je er dan moet gaan slapen. Dat zou alleen zijn wanneer Ice echt harsjes heeft of de melk eruit spuit. Gelukkig staat ze wel bij een vriendin aan huis die er met 1 minuut is wanneer ze zou moeten bevallen.
In het begin van de avond was Ice echt wat onrustig. Verder weer een rustige nacht waarin ze veel gelegen heeft .