Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:07

Wees net zo lief voor jezelf als je voor je dieren bent. Dit is gewoon domme pech, je hebt gedaan wat je kon.

Domme pech en oneerlijk.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:10

Ach jeetje media, wat een horror dit... zo ontzettend verdrietig.

Ik snap dat je met een groot schuldgevoel zit maar dit had niemand kunnen bedenken. Het zal niet snel gebeuren maar over een tijdje weet je dat dit absoluut niet jou schuld is.
Hoe cliché ook fokken blijft gokken en je doet er alles aan om er voor te zorgen dat je een gezond veulen krijgt en je merrie ook gezond houd. Dit is gewoon ontzettend dikke dikke pech.
Ik wens jou en je kinderen en je bijrijdsters heel veel sterkte. Ik heb de hele dag aan jullie gedacht en geduimd dat je een goeie afloop zou hebben.
En echt wees lief voor jezelf. Sterkte.

BreeWelshies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:12

Muronia schreef:
Ik weet niet wat ik moet zeggen, zoveel reacties. Zoveel mensen die meeleven zowel vandaag en vannacht hier thuis als op bokt. Ik ben echt sprakeloos.

Dit is zo'n slechte droom, niet te bevatten nog. Het veulen was zo prachtig. De zwarte hengst waarop ik had gehoopt. Maar hoe verdrietig dat ook is, ik voel me vooral vreselijk schuldig dat ik Eloon dit heb aangedaan. Waarom moest ik dat veulentje per sé fokken? Dit heb ik nooit gewild.

Ik zit al vanaf dat dit topic open ging mee te lezen en ik heb vandaag, net zoals alle andere bokkers, angstvallig mee gehoopt dat alles nog mocht baten. Omdat ik niet wist wat ik kon zeggen om je een hart onder de riem te steken heb ik nog geen reactie geplaatst, maar nu ik deze post zie verlaat ik de veilige steen en schrijf ik maar wat ik denk.

Na hier ook het verlies van merrie en veulen dichtbij meegemaakt te hebben kan ik me inbeelden hoe je je voelt; machteloos, verslagen. Ik vind dat je geen onbezonnen fokker bent en dat je geen steken hebt laten vallen. Elonia was perfect gezond en er was geen reden om niet met haar te fokken. Je hebt visie, kennis, passie en je haalt het onderste uit de kan voor je paarden. Je hebt alles volgens het boekje gedaan. Fokken is gokken. Het gaat 99 keer goed en dan gaat er iets niet zoals het hoort en neemt overmacht het over. Zodra dat gebeurd, is het vanaf dat punt een sneeuwbal die alsmaar groter wordt naarmate die verder bergafwaarts gaat. Soms is de sneeuwbal op tijd te stoppen, soms niet... deze keer niet. Je hebt met man en macht alles gedaan wat kon en dat je de moeilijkste beslissing moest maken is niet iets wat je jezelf kwalijk zou moeten nemen. Je hoeft jezelf niets te verwijten. Je hebt alles met zoveel zorg gedaan.

Waar veel liefde zit komt veel verdriet en dat getuigd weer voor je liefde naar je paarden. Heel veel sterkte met het dubbele verlies. Hopelijk kun je deze zwarte dag uiteindelijk, op jouw tempo, toch een plekje geven.

Mondy

Re: Stal Muronia gaat voor generatie 5 in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:14

Och jeetje wat een nachtmerrie ben je in beland. Ontzettend veel sterkte met je grote verlies.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:22

Ohnee wat een enorme nachtmerrie. Zoveel pagina's ik dacht mooi veulen nieuws.
Geen woorden voor. enorm veel sterkte.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:24

Ik had gehoopt dat ze het ging redden, maar wat een ontzettend nare afloop.
Ook ik weet wat het is om merrie en veulen te verliezen, maar verwijt jezelf niets, het is je schuld absoluut niet. Zelf heb ik destijds die gedachten ook gehad, het is erg herkenbaar.
Heel veel sterkte met dit grote verlies.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:26

Wat een afgrijselijke afloop van iets wat zo mooi moest zijn, was een stille meelezer in je topic omdat ik je merrie zo ontzettend prachtig vond .

Ik weet gewoon niets te zeggen , heel veel sterkte en wees niet te hard voor jezelf :knuffel: Y;(

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:31

Muronia schreef:
Ik weet niet wat ik moet zeggen, zoveel reacties. Zoveel mensen die meeleven zowel vandaag en vannacht hier thuis als op bokt. Ik ben echt sprakeloos.

Dit is zo'n slechte droom, niet te bevatten nog. Het veulen was zo prachtig. De zwarte hengst waarop ik had gehoopt. Maar hoe verdrietig dat ook is, ik voel me vooral vreselijk schuldig dat ik Eloon dit heb aangedaan. Waarom moest ik dat veulentje per sé fokken? Dit heb ik nooit gewild.

Voortplanten is 1 van de meest basic drijfveren van zowel mens als dier... Als zij in het wild had geleefd dan was hetzelfde gebeurd, alleen was ze dan waarschijnlijk levend verscheurd door een roofdier.
Dat wij bepalen wanneer en door welke hengst ons paard gedekt wordt (voor de best mogelijke uitkomst) maakt ons geen monsters. We werken met de natuur, juist voor de beste uitkomst. Dat het dan mis gaat is poedersuiker, maar had in de natuur nog vele malen dramatischer geweest.

Ze was klaar voor een veulen, anders was ze niet drachtig geweest. Iets aan haar, of simpelweg domme pech heeft deze situatie veroorzaakt en JIJ of JOUW keuzes heeft daar helemaal niks aan verandert.
Natuur past zich aan en jij bent zo begaan met je paard, ik twijfel er geen seconde aan dat je de beste keuzes voor haar hebt gemaakt.
Sterker nog, ik heb door een hoop ellende een hele sterke mening ontwikkeld en jij bent één van de weinigen waar ik in de toekomst een veulen bij zou afnemen.

Heel veel sterkte met je verlies, ik huil met je mee. Houd alsjeblieft in gedachten dat dit moedertje natuur was, iets waar jij geen invloed op hebt :knuffel:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:34

Xyris schreef:
Muronia schreef:

Voortplanten is 1 van de meest basic drijfveren van zowel mens als dier... Als zij in het wild had geleefd dan was hetzelfde gebeurd, alleen was ze dan waarschijnlijk levend verscheurd door een roofdier.
Dat wij bepalen wanneer en door welke hengst ons paard gedekt wordt (voor de best mogelijke uitkomst) maakt ons geen monsters. We werken met de natuur, juist voor de beste uitkomst. Dat het dan mis gaat is poedersuiker, maar had in de natuur nog vele malen dramatischer geweest.

Ze was klaar voor een veulen, anders was ze niet drachtig geweest. Iets aan haar, of simpelweg domme pech heeft deze situatie veroorzaakt en JIJ of JOUW keuzes heeft daar helemaal niks aan verandert.
Natuur past zich aan en jij bent zo begaan met je paard, ik twijfel er geen seconde aan dat je de beste keuzes voor haar hebt gemaakt.
Sterker nog, ik heb door een hoop ellende een hele sterke mening ontwikkeld en jij bent één van de weinigen waar ik in de toekomst een veulen bij zou afnemen.

Heel veel sterkte met je verlies, ik huil met je mee. Houd alsjeblieft in gedachten dat dit moedertje natuur was, iets waar jij geen invloed op hebt :knuffel:

Wat heb je dit goed gezegd.
Sluit ik me helemaal bij aan.

Claudia jou treft geen blaam.
Zo goed als jij voor je paarden bent.

Maar ik begrijp je gedachten wel.
Wat als... Ja als de glazen bol zou werken had je anders gedaan. Helaas hebben we die niet... ;(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:36

Lieverd dit heb jij zeker niet gewild en Elonia ook niet. Dat is het leven dat soms zo hard is. Ze had zo'n zachte blik in haar ogen. Iedere moeder mens of dier wil haar kleintjes bij zich en gezond. En helaas loopt het soms anders en gaat het mis.
Wij vrouwen voelen ons altijd schuldig. Dat is zo zwaar. En dat is ook niet juist. Jij wilde Elonia met haar veulentje. Helaas is dat anders gegaan.

Claudia je bent zo'n lieve fijne vrouw. Voel je ajb niet schuldig. Voel je alleen verdrietig want die emotie is al zwaar genoeg zonder je schuldig te voelen.
Ik geef je een knuffel. Sterkte meid.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-03-25 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:37

Neem het jezelf alsjeblieft niet kwalijk. Je zorgt zo goed voor je dieren. Het was stomme pech. Meestal gaat het goed, heel soms niet en dat is heel erg hard. Maar zeker niet jouw schuld. :(:)

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:39

Wat verdrietig.. heel veel sterkte Y;(
Ik snap je schuldgevoel maar zoals veel al zeggen jij kon hier niks aandoen.. laat zien hoeveel je om je paarden geeft

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:41

Xyris schreef:
Muronia schreef:

Chapeau voor deze verwoording, ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik huil ook met je mee en wens je tegelijkertijd veel liefde en zachtheid om dit allemaal een plekje te geven :knuffel:

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:44

Heel veel sterkte Y;(

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:45

Jezus dit is gewoon niet te bevatten.

Gecondoleerd en sterkte met verwerken.

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:48

Heel erg veel sterkte met dit afschuwelijke verlies van je lieve prachtige Elonia en haar zoon, je hebt echt alles gedaan wat je kon en met de beste intenties, ik gun je mildheid naar jezelf.
Nogmaals heel veel sterkte voor jou, jullie

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:53

Wat een nachtmerrie. Gigantisch veel sterkte voor jou, je dochter en de kudde Y;(

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:00

Mijn hart breekt voor jou, dit is echt een nachtmerrie, heel veel sterkte met dit verlies...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:04

:knuffel: Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies.
Ik weet gewoon niet wat te zeggen behalve sterkte ;(

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:07

Wat een enorm verlies… Gecondoleerd met het overlijden van je prachtige, lieve Elonia en haar zoontje.

Hoe snel een mooie wens in een regelrecht drama kan veranderen is niet te bevatten, maar weet dat je alles hebt gedaan voor ze en dat Elonia zich geen beter baasje had kunnen wensen.

Sommige dingen hebben we helaas niet in de hand en als je dit van tevoren had geweten had je haar natuurlijk nooit drachtig laten worden…. Deze verschrikkelijke uitkomst van iets dat zo leuk had moeten zijn had niemand verwacht.

Ik ga snel weer terug in de meelees modus maar wilde je toch even een hart onder de riem steken.
Heel veel sterkte :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:12

Onee wat erg… Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies…

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:15

O wat verschrikkelijk, ik wil je ongelofelijk veel sterkte wensen met je verlies. Wat een afschuwelijke nachtmerrie is dit.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:21

Wat een verdrietig einde, wat een verlies! Dit had je nooit kunnen voorzien, dus er is niks om je schuldig over te voelen. Ik wens je alle mogelijkheid tot rouwen en alle troost die je momenteel kan vinden.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:22

Vanavond eerder het nieuws op FB gelezen. Nu pas de moed gekregen om jou topic op Bokt te openen.
Wat een vreselijke ervaring moesten jullie doormaken. Eerst het verlies van Elonia haar zoon en daarna ook zij die het niet heeft mogen redden. Wat verschrikkelijk. Dikke tranen lopen hier over mijn wangen.
Ik denk aan hoe het bij jou zal zijn Claudia... Van deze kant ook heel veel medeleven. Zo fijn dat je van alle kanten hulp hebt mogen krijgen. Helaas mocht het niet zo zijn. De hemel heeft er 2 hele mooie sterretjes bij.
Neem jezelf niks kwalijk. Deze dingen gaan niet expres. Dit overkomt je, hier kiest niemand voor. Ze hebben bij jou het beste gekregen wat er voor een paard mogelijk is.
Dat maakt het verdriet alleen niet makkelijker... Heel veel sterkte

Lisanne_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:25

Ach lieve Muronia, dat schuldgevoel is zo klote. Waarom doe je zoiets? Omdat het zo vaak wel goed gaat en dan is het geweldig! En zeker niet in de laatste plaats voor de mama zelf. Ik heb de hele dag aan jou gedacht, wat was je goed voorbereid en voorzichtig en dan gaat het toch mis. Volgens mij is jezelf de schuld geven onderdeel van het rouwproces waar je door heen moet, heel menselijk dus wees lief voor jezelf.