Verwarring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:24

Jeetje ze heeft je flink laten schrikken zeg. Wat het ook is, er is wel iets bijzonders aan de hand. Ben je niet bang dat ze ziek is?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:26

Het vervelende is,dat de 1 me voor gek verklaard en vind dat ze moddervet is...en een ander zegt,wrm twijfel je...die is drachtig!
Zelf bungel ik ertussen en blijf twijfelen...zeer vermoeiend intussen ;)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:28

Jolien87 schreef:
Jeetje ze heeft je flink laten schrikken zeg. Wat het ook is, er is wel iets bijzonders aan de hand. Ben je niet bang dat ze ziek is?

Nee, daar ben ik niet bang voor ;)
Dan staat ze er niet zo vrolijk bij,en mesten,eten etc doet ze prima :)
Ze heeft geen koorts,en is op dat half uurtje gister na..helemaal normaal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:32

Okay, ik ben wel voor een gokje te porren :D }>

29 augustus- een bont merrieveulen

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:41

Wat belangrijk is is dat als ze dit weer zo doet je haar met rust laat en zo nu en dan gaat controleren. Een merrie kan het ophouden als er teveel om haar heen gebeurt. Las op fb dat jullie toen zijn gaan lopen met haar, iets wat je dan dus niet moet doen.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 19:58

filly schreef:
Wat belangrijk is is dat als ze dit weer zo doet je haar met rust laat en zo nu en dan gaat controleren. Een merrie kan het ophouden als er teveel om haar heen gebeurt. Las op fb dat jullie toen zijn gaan lopen met haar, iets wat je dan dus niet moet doen.

Ik ben niet gaan lopen,heb haar losgelaten bij stal...zodat we konden zien wat ze dan zou doen ;)
Als ze niet drachtig is,kon het namelijk ook koliek zijn.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:31

Ik heb alles gelezen en volgde ook en nu toch maar even reageren.

Sorry maar ik had in dat geval ook met haar gaan lopen. Als ze echt drachtig zet ze vanzelf door maar als het koliek was is het wel gevaarlijk om te laten liggen rollen/liggen ;)

Er is nog nooit een veulen blijven zitten :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:40

Ik ga nog altijd voor een veulen. Jammer als het niet zo is, welkom als het wel zo is! Ze houdt de spanning er iig goed in. Hoe staat het intussen met de uiers?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 20:40

__Elizabeth schreef:
Ik heb alles gelezen en volgde ook en nu toch maar even reageren.

Sorry maar ik had in dat geval ook met haar gaan lopen. Als ze echt drachtig zet ze vanzelf door maar als het koliek was is het wel gevaarlijk om te laten liggen rollen/liggen ;)

Er is nog nooit een veulen blijven zitten :)

Zo dacht ik dus ook ;)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 20:42

Leffroi schreef:
Ik ga nog altijd voor een veulen. Jammer als het niet zo is, welkom als het wel zo is! Ze houdt de spanning er iig goed in. Hoe staat het intussen met de uiers?

Uier zie ik geen verandering aan... dus dat laat me ook twijfelen ;)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:00

Toch weer even spannend....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:22

Dat lopen tijdens koliek is ook al bewezen... Het is alleen om te zorgen dat je paard zich niet ernstig bezeerd, dus een paard met koliek laten rollen in een bak is geen probleem, of grote ruime box.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 21:34

Batlow schreef:
Dat lopen tijdens koliek is ook al bewezen... Het is alleen om te zorgen dat je paard zich niet ernstig bezeerd, dus een paard met koliek laten rollen in een bak is geen probleem, of grote ruime box.

Ze heeft een ruime box,maar wilde haar toch even laten banjeren en kijken wat ze dan deed ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:39

janflicka schreef:
Batlow schreef:

Ze heeft een ruime box,maar wilde haar toch even laten banjeren en kijken wat ze dan deed ;)

Ik doelde op Elizabeth die zei dat je toch had moeten gaan lopen ivm koliek. De fabel is dat de darmen in de 'knoop' kunnen gaan van het rollen, maar dit is dus niet zo... Lopen kan zeker geen kwaad, maar het is niet om verdraaiing te voorkomen :)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 21:54

Batlow schreef:

Ze heeft een ruime box,maar wilde haar toch even laten banjeren en kijken wat ze dan deed ;)[/quote]
Ik doelde op Elizabeth die zei dat je toch had moeten gaan lopen ivm koliek. De fabel is dat de darmen in de 'knoop'
kunnen gaan van het rollen, maar dit is dus niet zo... Lopen kan zeker geen kwaad,
maar het is niet om verdraaiing te
voorkomen :)[/quote]

Nee klopt,las zelf dat je in tegenstelling tot vroeger gedwongen lopen en overeind houden...je ze beter hun gang kan laten gaan.
Dus dat heb ik gedaan...de andere meiden hebben de pony's even in stal gedaan,en chica kreeg de keuze... ze ging wat rondlopen,hing wel een beetje bij dr stal..alsof ze twijfelde van ga ik erin of niet?
Maar ze liep verder rond,nam erns een hap hooi,en was verder weer normaal :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:06

Batlow schreef:
janflicka schreef:

Ik doelde op Elizabeth die zei dat je toch had moeten gaan lopen ivm koliek. De fabel is dat de darmen in de 'knoop' kunnen gaan van het rollen, maar dit is dus niet zo... Lopen kan zeker geen kwaad, maar het is niet om verdraaiing te voorkomen :)

Dat weet ik ;) Maar ts zei volgens mij ook dat ze altijd op stal staat.

Dan nog zorgt lopen met een paard wel voor darmstimulatie Dus lopen met een paard die koliek heeft is nog altijd niet slecht ;) Alleen grote moeite doen om een paard overeind te houden is niet nodig.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 22:14

janflicka schreef:

Ik doelde op Elizabeth die zei dat je toch had moeten gaan lopen ivm koliek. De fabel is dat de darmen in de 'knoop' kunnen gaan van het rollen, maar dit is dus niet zo... Lopen kan zeker geen kwaad, maar het is niet om verdraaiing te voorkomen :)[/quote]

Dat weet ik ;) Maar ts zei volgens mij ook dat ze altijd op stal staat.

Hoe kom je erbij dat ze altijd op stal staat?!
Waar zou ik dat gezegt hebben?
Ze staat op stal,kwa huisvesting,en dit jaar ivm niet weten of ze drachtig is op stal.
Maar dat wil niet zeggen dat ze haar stal niet uitkomt?

Dan nog zorgt lopen met een paard wel voor darmstimulatie Dus lopen met een paard die koliek heeft is nog altijd niet slecht ;) Alleen grote moeite doen om een paard overeind te houden is niet nodig.[/quote]

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:50

janflicka schreef:
Hoe kom je erbij dat ze altijd op stal staat?!
Waar zou ik dat gezegt hebben?
Ze staat op stal,kwa huisvesting,en dit jaar ivm niet weten of ze drachtig is op stal.
Maar dat wil niet zeggen dat ze haar stal niet uitkomt?

Woah sorry zo bedoelde ik het helemaal niet..

Ik dacht dat je zei dat het in de stal gebeurde dus dan zou het goed zijn om haar eruit te laten. Ik bedoelde niet dat je haar er nooit uitlaat sorry dat dat er zo staat..

Ik bedoel helemaal niet iets slecht te zeggen over wat je doet. Ik vind juist dat je het goed aanpakt.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:37

Oke,dan heb ik je verkeerd begrepen,sorry daarvoor.
Maar zoals het er stond,dacht ik dat je het idee had,dat ze haar stal helemaal niet uitkomt ;)
Dat is soms lastig met geschreven tekst ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:50

mocht er niets aankomen, dan is het misschien wel goed om een keer een echo te maken..
want die bult is wel een hele vreemde bult.. of het echt een zwangerschap is, we zullen het zien uiteindelijk.. De bult zit er eigenlijk ook al best wel lang als ik mij goed herinner (teruglezen is een vak dat ik niet versta voor ik mijn lunch achter de kiezen heb zeg ik ter mijner verdediging als het niet zo is).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:53

Weet je wat mij zorgen zou maken?
Een veulen aan het eind van de dracht ligt in principe al in de uitdrijvingspositie met het hoofd en voorbenen richting de uitgang.
Grote verschuivende bulten horen daar tegen die tijd dan eigenlijk niet meer bij aangezien daar de ruimte voor tekort schiet. Het is geen mensen baby met betrekkelijk korte ledenmaten dat nog aan zijn neus kan krabbelen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:01

Sizzle dat is niet helemaal waar,hier bewoog het veulen 2 dagen van tevoren nog veel met verschuivende bulten.
Bult kan ook de kont nog zijn.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:06

Dat wat jouw merrie deed doet mij heel ergg denken aan de voorweeen van mijn merrie een week voor de bevalling.
Precies hetzelfde zoals jij het beschrijft. Ik stond helemaal klaar met camera's en een emmertje warm water en mevrouw staat op en begint weer te eten alsof er niks gebeurd is! Haha misschien toch nog een veulentje dan :p

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:24

4ever2day schreef:
Dat wat jouw merrie deed doet mij heel ergg denken aan de voorweeen van mijn merrie een week voor de bevalling.
Precies hetzelfde zoals jij het beschrijft. Ik stond helemaal klaar met camera's en een emmertje warm water en mevrouw staat op en begint weer te eten alsof er niks gebeurd is! Haha misschien toch nog een veulentje dan :p

Sta je dan met je goeie gedrag. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:25

inowa schreef:
Sizzle dat is niet helemaal waar,hier bewoog het veulen 2 dagen van tevoren nog veel met verschuivende bulten.
Bult kan ook de kont nog zijn.

Moet wel zeggen dat ik mijn erbaring baseer op grote warmbloeden trouwens.
Misschien zijn shetten beweeglijker.