Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jolien87 schreef:Jeetje ze heeft je flink laten schrikken zeg. Wat het ook is, er is wel iets bijzonders aan de hand. Ben je niet bang dat ze ziek is?

filly schreef:Wat belangrijk is is dat als ze dit weer zo doet je haar met rust laat en zo nu en dan gaat controleren. Een merrie kan het ophouden als er teveel om haar heen gebeurt. Las op fb dat jullie toen zijn gaan lopen met haar, iets wat je dan dus niet moet doen.

__Elizabeth schreef:Ik heb alles gelezen en volgde ook en nu toch maar even reageren.
Sorry maar ik had in dat geval ook met haar gaan lopen. Als ze echt drachtig zet ze vanzelf door maar als het koliek was is het wel gevaarlijk om te laten liggen rollen/liggen
Er is nog nooit een veulen blijven zitten
Batlow schreef:Dat lopen tijdens koliek is ook al bewezen... Het is alleen om te zorgen dat je paard zich niet ernstig bezeerd, dus een paard met koliek laten rollen in een bak is geen probleem, of grote ruime box.
janflicka schreef:Batlow schreef:Dat lopen tijdens koliek is ook al bewezen... Het is alleen om te zorgen dat je paard zich niet ernstig bezeerd, dus een paard met koliek laten rollen in een bak is geen probleem, of grote ruime box.
Ze heeft een ruime box,maar wilde haar toch even laten banjeren en kijken wat ze dan deed
Batlow schreef:Dat lopen tijdens koliek is ook al bewezen... Het is alleen om te zorgen dat je paard zich niet ernstig bezeerd, dus een paard met koliek laten rollen in een bak is geen probleem, of grote ruime box.
[/quote]
[/quote]
Batlow schreef:janflicka schreef:
Ze heeft een ruime box,maar wilde haar toch even laten banjeren en kijken wat ze dan deed
Ik doelde op Elizabeth die zei dat je toch had moeten gaan lopen ivm koliek. De fabel is dat de darmen in de 'knoop' kunnen gaan van het rollen, maar dit is dus niet zo... Lopen kan zeker geen kwaad, maar het is niet om verdraaiing te voorkomen
Maar ts zei volgens mij ook dat ze altijd op stal staat.
Alleen grote moeite doen om een paard overeind te houden is niet nodig. janflicka schreef:Ze heeft een ruime box,maar wilde haar toch even laten banjeren en kijken wat ze dan deed
[/quote]
Maar ts zei volgens mij ook dat ze altijd op stal staat.
Alleen grote moeite doen om een paard overeind te houden is niet nodig.[/quote] janflicka schreef:Hoe kom je erbij dat ze altijd op stal staat?!
Waar zou ik dat gezegt hebben?
Ze staat op stal,kwa huisvesting,en dit jaar ivm niet weten of ze drachtig is op stal.
Maar dat wil niet zeggen dat ze haar stal niet uitkomt?

4ever2day schreef:Dat wat jouw merrie deed doet mij heel ergg denken aan de voorweeen van mijn merrie een week voor de bevalling.
Precies hetzelfde zoals jij het beschrijft. Ik stond helemaal klaar met camera's en een emmertje warm water en mevrouw staat op en begint weer te eten alsof er niks gebeurd is! Haha misschien toch nog een veulentje dan :p