veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 23:10

Hoe het is gebeurd weet niemand. Vochtophoping als in verdikking van vocht.

Het is allemaal al erg genoeg, probeer het nu een beetje los te laten en weer door te gaan.
Komt er vanochtend een appje in de stal app dat ze een paard hebben in moeten slapen op de wei. Paard kwam niet meer overeind. Het kan zo gebeurd zijn, zie je wel weer. Daarom probeer ik door te gaan en te genieten van wat ik nu heb.

Winston leek echt geboren voor ongeluk. Hij was echt geweldig, zo mooi aan het worden.
Ik hoop nu zo hard dat Nigrante een merrie veulen geeft.

Ondertussen zijn de veulens allemaal gechipt en geschetst. Dinsdag worden ze geënt, en ik hoop snel White Gold te spenen. Met Torvi wil ik nog naar de late veulen keuring, daarna wordt ze ook gespeend. Jolie mag er van mij nog even aan blijven van mij.

Wild Thing is morgen alweer 150 dagen drachtig. Kruipen alweer langzaam naar de helft van de dracht *\o/*

Tegenwoordig komt ze heel blij naar mij aangedraafd. Ze weet dat haar eten eraan komt :j
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:44

:') die oren <3
Je hebt gelukkig afleiding genoeg en zat te doen.
Ook leuke dingen in het vooruitzicht gelukkig :(:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 10:10

Het is allemaal al erg genoeg. Ik moet door, kan niet blijven hangen in verdriet. Dat heb ik al even gedaan. Wetende dat hij geen pijn meer heeft is ergens een opluchting.

Ik ben heel erg blij dat Sis en Rosa hier nu ook staan. Ik ga naar ze toe in de wei en alles lijkt even vergeten. Wat een heerlijke paarden, komen bij je staan en laten je niet meer gaan. Lekker knuffelen en genieten van wat er nog wel is.

LoveGlove

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:35

Oh wat verdrietig ;(

Ik denk persoonlijk juist dat het goed is om jezelf toe te laten om alles erover te voelen. De natuur kan heel gemeen zijn af en toe. Meestal als je jezelf toelaat om het verdriet te voelen wat erbij komt kijken en jezelf toelaat om alles eruit te laten, voel je vanzelf dat je daarna klaar bent om het los te laten. Maar het klinkt wel al alsof je er al heel wat uit hebt laten komen. Ik denk altijd dat het oke is af en toe om er verdrietig over te zijn, zelfs als je het los hebt gelaten. Je hebt eenmaal een maatje verloren. En daarna inderdaad denken dat hij nu geen pijn meer heeft en waarschijnlijk lekker vrolijk rondrent daarboven.

Sterkte Y;(
Dikke knuffels van hier :knuffel:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:28

Ik zei in de app al: niet jij alweer, je hebt zoveel pech gehad, niet normaal. nogmaals sterkte. Fijn dat je een beetje troost kan halen bij de prachtige viervoeters die je nog hebt. Ik duim voor een merrieveulen....

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:09

Wat ontzettend sneu van Winston.. ook ik had het op instagram langs zien komen en kon mn ogen niet geloven.. heel veel sterkte :(:)

Gelukkig heb je nog wel een aantal ontzettend lieve andere paardjes. Maakt het verlies niet minder, maar hopelijk kunnen ze je er wel doorheen helpen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 22:24

Ik ben er goed ziek van geweest, heb heel veel gehuild. Het is zo oneerlijk, zo jong nog zo'n leven voor zich. We kunnen het helaas niet veranderen, ik moet door.

Vandaag zijn de veulens geënt. Dit weekend ga ik White Gold en Jolie spenen. Kunnen ze even mooi samen staan.
geen commentaar over grote oren. Daar moeten ze nog in groeien :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wild Thing wordt toch al echt rond :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:30

Begrijpelijk dat je je rot voelt! Echt bah! Zo plots en zo oneerlijk...

Oooohhh die oortjes van de veulens <3 <3
Wild wordt elk jaar wel vrij rond toch? Knappe merrie!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:04

Ja echt, Wild toont al heel snel!
Wat gaat het toch snel he, zo zie je ze geboren worden, oo de foto dan, en nu gaan ze alweer gespeend worden.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 21:09

Gaat zeker snel.

Wild Thing heeft natuurlijk al een aantal veulens gehad en al wat ouder. Dan is het altijd wat sneller zichtbaar :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:14

Ze glimt weer als een spiegel <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 02:25

Plannen zijn iets gewijzigd. Het lijkt erop dat White Gold aankomende week al gaat reizen. Omdat hij dan niet heel lang alleen hoeft te staan, uiteraard wel naast andere. Mag Jolie nog even lekker bij Liezella lopen.

Voor White Gold word het echt tijd. Nigrante accepteert het drinken niet altijd en dan kan ze best hard over komen. Nu is het ook echt een reuze kind Afbeelding

Vandaag zijn ze naar een andere wei verplaats. Waar ze stonden was nu echt op. Nu hebben ze weer lekker wat te knabbelen. Ik moet zeggen dat de merries goed in conditie blijven :j nu krijgen ze op stal een bak vol hooi. Ongeveer 1.5 a 2 grote plakken hooi ongeveer 3kg (verdeeld over 2x per dag) merrie mengeling en nog pulp met luzerne brok en extra vitamine.
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:36

White is bijna een slangenveulen als hij moet drinken :')
Ze zien er allemaal gezond uit hoor :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:11

Ik vind ze er allemaal goed uit zien, ook Nigrante die vaak wel veel geeft aan haar veulen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 18:25

White Gold is ondertussen gespeend, gaat heel goed. Nigrante heeft zich er ook heel goed bij neergelegd. Ze trekt wat naar Rosa op de wei. Grappig, twee halfzussen.
Afbeelding

Wild Thing ook al 160 dagen drachtig. Nog tien dagen, zitten we op de helft *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:16

Hij kijkt op de eerste foto wel zielig :')
Ze glimmen als spiegels TS
Denk dat Wild mega wordt deze dracht!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 20:16

Hij had een ontstoken oogje, vertekend misschien een beetje :j

Wild is lekker rond al, Hollands welvaren :=

Na het weekend gaan de merrie veulens eraf. Kunnen Liezella en Odilia ook nog even lekker 24/7 op de wei. Wel fijn, kunnen ze lekker heel de dag lopen. Dan zijn de uiers zo droog.

Nigrante ziet er eigenlijk nog heel goed uit na het spenen. Ik zal morgen een foto maken op de wei.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:56

Aahhh lekker ding <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 23:35

Wat een dag....

Gisteren avond laat Torvi en Odilia klaar gemaakt voor de keuring. Vanochtend vroeg op pad gegaan. Ze stonden al op het vrachtwagentje voordat de hulp kwam. Heerlijk zulke makkelijke paarden.

Torvi behaalde een mooie eerste premie. Ze werd niet geplaatst omdat ze eerder als 1 juni geboren is. De eerste premie betekent dat Odilia nu definitief keur is geworden *\o/* Afbeelding
Afbeelding

Nu werd een halfzusje van Torvi, dus ook één van White Dream... Hollywood werd kampioen van alle dressuur veulentjes. Dat was natuurlijk heel gaaf. Enorm trots natuurlijk <3 :))
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:20

Woww gefeliciteerd *\%/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 10:21

Dankjewel was een hele leuke dag :))

White Gold gaat binnenkort op transport. Nog even genieten van hem <3

Van Torvi heb ik ook nog een korte video. Vandaag gaan we spenen. Van het weekend wordt ze opgehaald.

Van Jolie ga ik deze week nog een video maken en nieuwe foto's ze is echt heel leuk. Ik begrijp niet dat we voor haar nog geen nieuwe eigenaar hebben gevonden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:41

Ze loopt prachtig he <3
Ze heet hetzelfde als mijn kleindochter :')

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:48

Wat gaat het toch weer snel. Ze vliegen uit naar hun nieuwe baasjes. Jolie is prachtig, jammer dat het wat tegen zit met de verkoop. Maar er komt vast iemand voor haar.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 16:49

Chanicha. Wat een toeval. Ik vindt het een prachtige naam :j

Gaat heel snel. Ik heb ze net gespeend, ging eigenlijk heel goed. Odilia en Liezella gelijk naar Nigrante. En Liezella neemt het beschermen van haar vriendinnen alweer heel serieus :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:58

Aahhh geweldig hoe dat dan gaat he <3
Kunnen mensen nog wat van leren!