De eigenaresse heeft hem de naam Udsmor gegeven. afgeleid van vader zijn naam (Rudsmo Rune) Voor diegene die het niet gelezen hadden, Olein is door mij gefokt en aangekocht door een vriendin van mij als veulen en normaal staat Olein bij Hinde en Perle van mij.
Nu is het nog wachten op mijn merrie, hekkensluiter Lysne. Die zit vandaag op 318 dagen.
Bedoel je of het veulen licht of donker grijs gaat worden? Dat is idd de vraag aangezien moeder aardig donker is maar vader is dan wel weer licht. Hij heeft wel een blauwige gloed en dat had Olein als veulen ook dus als ik moet gokken dan de kleur van de moeder. Maar goed, dat is geen garantie nog haha. Time will tell.
In de fjorden wereld noemt men het Gra/Gråblakk.. in het Engels grey dun, maar er zijn hier vast kleurenkenners op bokt die ook de officiële term kennen
Whitepanther
Geplaatst: 14-05-23 23:45
Maris_ schreef:
In de fjorden wereld noemt men het Gra/Gråblakk.. in het Engels grey dun, maar er zijn hier vast kleurenkenners op bokt die ook de officiële term kennen
Officieel wordt dit ook wel grulla genoemd
(sommige mensen zeggen grullo als t een hengst/ruin is, maar dat klopt niet. Grullo is Italiaans voor dom of idioot. Grulla komt van de benaming die spanjaarden aan kraanvogels hebben gegeven, dat woord is vrouwelijk en is geen mannelijke variant van. Als je googled op grulla kraanvogel zal je zien dat de kleur van de kraanvogels vergelijkbaar is en net zo'n soort grijze kleur is.)
met een beetje extra info
Maris_
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-23 09:31
Thanks Eline
Maris_
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-23 21:31
Om even terug te komen op dat streepje. Er zijn best veel grijze die het hebben. Als veulen is het vaak duidelijker dan als volwassen paard. Het kan uiteraard qua duidelijkheid ook natuurlijk verschillen. Hier wat voorbeelden:
Maar zelfs ook een brunblakk (Isabel) heeft het maar valt veel minder op:
Lysne zit inmiddels op 325 dagen en begint nu toch wel haar uier te vullen
Ja he? Ik weet even niet meer welk veulen het was van Preben, maar die had het ook en toen dacht ik 'oliebol' een sneb.. maar later vervaagde het al haha.