Melk geven en de grote droogte hakken er wel in voor je merries. Pathos heeft meer. Ik herinner me foto's van april en toen schreef je inderdaad ook dat ze best al wel afgevallen waren. Is dit ras lastig om vlees op de ribben te houden?
Normaal gesproken, zoals in Nederland werden ze altijd al dik van lucht. Nu is het dus omgekeerd. Pathos is nu wel precies goed, moet wel oppassen dat ie niet weer te mager wordt.
Moeilijk probleem zeg. Verandering van land, ander klimaat, ander gras, andere lucht waar ze niet dik van worden Stress natuurlijk gehad met de verhuizing en ook nog een bevalling. Mogen ze onbeperkt hooi?
Ik voer ook inderdaad het hele jaar door hooi. Zelfs als er in maart april en in de herfst genoeg staat, geef ik toch hooi. Het is hier zo anders dan in NL.
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-22 15:53
We hebben net weer hooi gehaald, bij hetzelfde mannetje als voorheen. Ziet er goed uit dit keer en ruikt lekker. De paarden vinden het ook lekker. Is wel duurder geworden, maar dat is overal wel zo vanwege de droogte en hitte.
Wij voeren ook veel hooi het hele jaar door. Wij hebben nog 20+ grote balen van vorig jaar en vorige week zijn hier 140 kleine pakjes gebracht en gestapeld. Hoe gaat dat Tinka, kun jij zelf stapelen of wordt dat gedaan? Ik kan het niet, super allergisch.
Bij mij is dus echt bijna geen gras meer door de droogte... Dus hier ook altijd hooi. Hoewel het hooi wat ik heb meer uit distels dan uit grasachtige bestaat...
Klopt, nog steeds kurkdroog, morgen gaat het regenen en dan blijft het minstens 2 weken lang regenen. En dan staat er op de wei van de foto's nog een beetje gras.
Monique1963
Geplaatst: 22-09-22 20:27
Tinka schreef:
Klopt, nog steeds kurkdroog, morgen gaat het regenen en dan blijft het minstens 2 weken lang regenen. En dan staat er op de wei van de foto's nog een beetje gras.
Die droogte zorgt er trouwens ook voor dat die koeien bij jou telkens uitbreken. Ons schrikdraad vonkt nog maar nauwelijks behalve als we een emmer water bij de aardedraad mikken.