Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Het kan ineens snel gaan. De onrust is zeker wel een voorbode. Mijn merrie stond toen ook echt te wachten tot ze naar binnen mocht. Mijn dochter is toen ook 'snachts op stal gaan slapen. "Sliep" in de auto en ging elk uur kijken. Ze had zich er echt op voorbereid dat dat nog wel een weekje kon duren. Maar dezelfde avond nog op het moment dat ze een 2e keer ging kijken spoot ineens de melk uit de uier. Toen is ze vlot gaan liggen en hebben we haar nog een keer overeind moeten jagen omdat ze niet helemaal gunstig (in haar hele grote stal) ging liggen. Ze had een zware bevalling; we hebben stevig moeten "sjorren' want het was haar eerste veulen en ook best groot. Ik durfde er niet op te vertrouwen dat ze het allemaal zelf zou kunnen; dat gaat best nog wel eens mis. We hadden haar ook een birth alarm omgegaan, die afgaat op het moment dat de merrie gaat liggen maar toen was mn dochter er al bij.
Firegirl schreef:Mijne is gisteravond geboren, wederom ter referentie
TanteFlavie schreef:Ik hoop op een muildier, gewoon omdat ik die ontzettend leuk vind! Heb er enkele jaren ook een trektocht door de Oostkantons in België mee gemaakt, dat waren "gangen"muil"dieren"... Heel de tijd in tölt...
Leuke foto's trouwens!
Marigold schreef:Nu zoveel veulens uit merrie volg topics al geboren zijn blijft nog over, wat komt er uit dit paard, een paard of een muildiertje?
Hoe gaat het ermee?
Avalanche schreef:TS, ik heb even al je berichten doorgelezen, maar ik zou de merrie laten scannen.
Het uier is heel vol geweest en melk gelekt, en nu loopt het terug. Uiers lopen niet terug omdat de merrie buiten loopt namelijk. Je geeft aan dat ook haar kont weer steviger wordt.
Meestal wijst dat op dat er iets fout is gegaan.
Gitana schreef:Bedankt voor de reacties! en bedankt Avalanche voor de oplettendheid![]()
Ik denk dat alles wel goed zit bij de merrie. Ze lijkt zich prima te voelen, eet goed, is dik, veulen beweegt regelmatig, moet goed zijn![]()
Ze staat op het moment in de wei, dus ik ben benieuwd naar hoe de uier er vanavond uit ziet.
Avalanche schreef:Gitana schreef:Bedankt voor de reacties! en bedankt Avalanche voor de oplettendheid![]()
Ik denk dat alles wel goed zit bij de merrie. Ze lijkt zich prima te voelen, eet goed, is dik, veulen beweegt regelmatig, moet goed zijn![]()
Ze staat op het moment in de wei, dus ik ben benieuwd naar hoe de uier er vanavond uit ziet.
You're welcomeWas zeker niet verkeerd bedoeld hoor maar ik maakte me een beetje zorgen