Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb alleen het idee dat ze niet gaat luisteren
Ze staat heel rustig op stal..... Had wel even ruzie met haar weidegenootjes, iets met drachtig en hormonen denk ik
Ze had heel veel veulen snorharen of hoe noem je zoiets? Het is/was dus niet echt een snor, maar wel veel voelhaartjes. En omdat ze wit zijn, vallen ze wel heel erg op.
Loopt al keurig mee aan het halster, en is voor de hele wereld niet bang
Heeft echt zo'n heerlijk eigenwijs koppie!

Dus ons geduld wordt goed getest haha! 

Uier was vandaag wel eindelijk iets voller, maar verder
Het omkopen met gras heeft niet gewerkt

Ze is de hele dag al niet zichzelf. Chagrijnig, zelfs de mussen werden de stal uit gejaagd. Eet amper. Ligt veel. Heeft zichzelf flink gepaneerd met eerst zand en nu stro
Er lijkt dus wat te rommelen. Uier is alleen nog niet vol, maar dat kan snel gaan natuurlijk. We blijven het afwachten. Misschien fopt ze ons weer, misschien hebben we snel een veulen!

Er is nog steeds niks... die dag is ze erg ellendig geweest, toen nog een dagje weinig eten en nu eet ze weer voor 10 en nog steeds geen melk of hars. Wel wordt ze steeds slapper, maar er is helaas toch wel meer nodig
We gingen bijna twijfelen, omdat we het veulen ook nog steeds niet hadden zien schoppen. We hebben eerder een schijn drachtige merrie gehad, dus ik heb onze vriendin die dierenarts is gevraagd om even te komen opvoelen. En gelukkig ligt er een bewegend veulentje klaar
Dus we waken niet voor niks. Het veulen heeft geen haast, maar we wachten geduldig verder

En zo laat het duidelijk zien, elke dracht is anders. Van 10 dagen te vroeg, naar nu al 18 dagen over. Merrie’s...
gerlindie schreef:AnnaXBoy schreef:Pfoe ze maakt het wel spannend! Hoeveel dagen overtijd is een beetje de max?
Nou, hier op bokt zijn er echt al paarden geweest die weken of maanden hebben overgedragen
Ik geloof dat er al een paar keer meer dan 400 dagen is voorgekomen