Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:41

Succes vanavond!!

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:44

Wat een eikel. Je trekt bij eerlijkheid en redelijkheid toch aan het kortste eind. Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten...
Hij zal nooit toegeven dat hij jouw stro verdeeld. (hoe verzin je het uberhaupt.... 8)7 )
Ik zou nu geen gedonder willen hebben met een merrie die nagenoeg uitgeteld is. (en tuurlijk zou ik p*slink zijn, maar dat gevoel nog even niet uiten richting hem....)
Ik zou wel tegen hem zeggen dat je de camera nu heel goed in het oog houdt, en de laag stro wat je zelf koopt er royaal in legt omdat je niet zeker weet of je er op tijd bij kunt zijn als ze begint. En dan ondertussen een andere stalling zoeken die beter past. Je kunt zodra je vertrekt dan je grieven uiten, maar ik zou mijn paard niet de dupe laten worden, of in elk geval het risico niet willen nemen.

pmarena

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:54

Bijzonder zeg dat hij dat doet...en dan ook nog terwijl hij weet dat jouw camera er hangt :?

Daardoor zou je dan toch denken dat het in zijn beleving geen rottigheid is wat hij uithaalt.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:59

Het aangeven is verstandig! maar heb je ook een back up plan? Stel hij wordt boos of weet ik veel wat?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:06

Ik zou al mijn vertrouwen kwijt zijn en mijn paard daar zogauw mogelijk weg halen.
Als hij zulke fratsen uit haalt met een drachtige merrie, hoe gaat hij dan straks om met de bevalling en daarna merrie en veulen?

Blijkbaar heeft hij door dat je er niet gauw iets van durft te zeggen of niet graag vertrekt, anders flikte hij zulke dingen echt niet.
Hij weet immers dat het vroeg of laat gezien wordt op de camera's.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 17:08

wilmatj schreef:
Het aangeven is verstandig! maar heb je ook een back up plan? Stel hij wordt boos of weet ik veel wat?

Rustig blijven :')
Mijn vriend gaat niet mee, aangezien hij altijd zegt wat hij denkt. Dat lijkt me niet handig in deze situatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:09

Kan ook gewoon een oude boer zijn he, ipv een doortrapte pensioneigenaar. Die boeren zijn goed voor hun beesten maar al dat getut houden ze niet van dus vinden ze dik in het stro onzin.
Maar hier gaat het al veel eerder fout, namelijk toen ts vroeg of er wat meer stro gepakt kon worden, was akkoord en hij haalde het er stiekem weer uit, nu gebruikt hij het stro van ts om een andere box mee te vullen en dus is hij nu echt verkeerd bezig, is zijn eigendom niet.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:13

Wat ik graag zou willen zien is dat je nu even zou oppotten, dus niet meer uitmesten!!
Je merrie is hoogdragend en binnenkort gaat ze bevallen.
Wat je dan nodig hebt is een dikke stabiele bodem van stro, zowel voor de merrie als voor het veulen om weer goed te kunnen gaan staan.
Als de laag te dun is heb je grote kans dat het de merrie niet lukt om op te gaan staan, dan wel dat het veulen dat niet lukt omdat ze geen grip hebben op beton. En gaan uitglijden, dat wil je echt niet!

Je merrie plast en poept op 1 plek, dat dus verdelen over de bodem, en een dikke laag schoon stro er over.
Dat iedere dag doen zodat je die bodem creëert.

Tevens uiteraard aankaarten dat wat hij nu doet niet in het belang is van je drachtige merrie en tevens hij jou stro weg haalt, dat kan echt niet.

Veel s6!!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:16

josie schreef:
Wat ik graag zou willen zien is dat je nu even zou oppotten, dus niet meer uitmesten!!

Erg onhygienisch om te gaan potten. Tuurlijk zijn er meerderen die het doen, maar er is ook een grote groep die het niet doet, maar juist een dik schoon bed van stro tijdens de bevalling hebben. De boel wordt smerig zat tijdens het bevallen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:32

Succes straks!

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:39

Wat raar zeg van de eigenaar.. Succes straks! Hopelijk reageert hij rustig en biedt hij z'n excuses aan

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:45

Succes TS! Ik ben benieuwd. Probeer je gevoel te volgen en bij je punt te blijven voor zo ver dat gaat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:02

xPenny schreef:
wilmatj schreef:

Rustig blijven :')
Mijn vriend gaat niet mee, aangezien hij altijd zegt wat hij denkt. Dat lijkt me niet handig in deze situatie.

Dat kan idd tegen je werken je als je vriend er dan bij is. Dat heb ik meegemaakt met een staleigenaar(boer) waar ik wegging. Die ging mij op de dag van vertrek bewust tegenwerken (paarden Extra lang buiten laten en opjagen waardoor mijn paard zich niet liet vangen omdat de hele kudde over de toeren was en die dus mega gestresst op de trailer geladen moest worden terwijl hij op een goeie dag al niet zo erop liep. Echt top gewoon), waarop mijn man zijn mond opentrok :') Die kon toen buiten de poort gaan wachten toen... Was extra drama wat ik niet echt kon gebruiken op dat moment, lol. < Ik was achteraf wel blij dat hij het zo opnam voor mij enz. en ik had gewild dat ik zelf mondig genoeg was geweest tov de staleigenaar op dat moment maar ik was gewoon over de zeik ook ivm m'n paard die gestresst was e.d. Maar het voegde helaas weinig positiefs toe aan de situatie op het moment zelf haha.

Ik denk, al is het vertrouwen denk ik sowieso wel ver weg, dat je genoeg kunt aflezen straks ook aan de reactie van de staleigenaar. Als jij kind aan huis bent en meneer wordt ook echt boos als jij erover gaat praten - terwijl jij niks fout doet en hij gewoon echt fout zit - en gaat een flinke confrontatie aan, zegt dat ook genoeg over hoe hij staat naar jou toe en in dat geval ben je denk ik echt beter af zonder die mensen in je leven. Maar met een hoog drachtige merrie is het idd gewoon echt een rotsituatie zo. Ik ga gewoon hopen voor je dat er normaal met 'm te praten valt. Maar even afwachten nu hoe dat verloopt, want we kunnen wel alles gek speculeren en wie weet is er gewoon heel goed te praten met 'm.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-04-19 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:06

xPenny schreef:
We hebben gewoon een fijne band samen.
Ik ben een soort kind in huis daar. Maar daarom juist voel ik me best wel in de zeik genomen..

Bizar... Succes vanavond! Hopelijk komen jullie eruit. Wat naar om je hier zorgen om te moeten maken bij je hoogdrachtige merrie.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 20:21

Ik heb me bij elkaar geraapt en het gezegd!
Wat was ik zenuwachtig zeg....

We begonnen eerst leuk te praten over van alles en wat te lachen. Ik dacht dat dit het beste was aangezien we dan beiden een leuke “mood” hebben.
Hebben het nog over belasting gehad mbt aangiftes etc.
Hij gaf aan dat hij veel moest betalen ivm het bedrijf en de mais die hij elk jaar op zijn land heeft. En dat hij vaak 250,- voor aangiftes moest betalen, als hij dat laat doen. En dat hij zich dan altijd voelt alsof hij beklauwd wordt.

Toen kreeg ik al de zenuwen, want mijn gesprek ging immers om het jatten.

Ik begon zo;

P, zou ik het ergens met je over kunnen hebben?
Ik ben totaal niet boos, wil ook echt geen ruzie hierom krijgen.
Ik voel me hier echt kind in huis en kom hier ook super graag, dat weet je zelf ook.
En we zien mekaar graag en kunnen altijd lachen samen.

Maar er zit me wat dwars wat ik graag eruit wil hebben.

Ik heb gezien dat er stro uit mijn stal wordt gehaald.
Keek toevallig vanmorgen op de camera, aangezien ik vrij had vandaag, was nieuwschierig of ze al buiten stond en alles Oke was met haar.

Reactie;
Ik zou niet weten waarover je het hebt. Ik doe altijd het schone stro naar rechts en dan haal ik altijd alleen het vieze eruit.

Zijn gezicht voor mijn gevoel keek hij een beetje alsof hij erbij was.

Je ziet wel of iemand echt schrikt hiervan als diegene zoiets niet gedaan heeft.
Of een gezicht trekt alsof hij zich betrapt voelt.

Nou, dat laatste dus....

Ik heb hierop geantwoord dat ik hierdoor ook echt niet boos ben. (Met andere woorden dat ik het wel weet en gezien heb).
En vervolgens gezegd dat ik “meende” dat gezien te hebben.

Ik dacht bij mezelf; ga hier verder niet op in. Hoop dat dit een waarschuwing is voor hem en dat hij dat niet weer hoeft te flikken. Dat hij nu wel beter moet weten.

Uiteindelijk zei hij dat we eerlijk tegen elkaar moesten zijn en daar stemde ik mee in.
Ik gaf aan dat ik een dubbel gevoel had betreft het hem te moeten zeggen en dat ik daar erg mee in mijn maag zat.

En daarop zei hij dat we elkaar nog altijd graag zien en gaven mekaar een knuffel.

Ik voel me nu best dubbel aangezien hij in mijn gezicht liegt. Ik heb bewijs en daar is het echt duidelijk op te zien.

Heb het niet gezegd dat ik dit opgenomen heb. Dat zou te confronterend zijn geweest en was het misschien uit de hand gelopen. Dat wil ik niet.

Ik ben blij dat we geen ruzie hebben en dat ik niet hals over kop met mijn paard zou moeten verhuizen.

Maar ben blij dat ik het gezegd heb en hij ervan weet dat ik het gezien heb.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 20:24

In de toekomst, wanneer het veulen oud genoeg is, kan ik nog altijd verhuizen :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:27

Klopt, toch heel erg flink en verder op de spits drijven is zinloos. Nu even afwachten dus.....

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:27

Fijn dat je het gezegd hebt. Heb je ook nog even duidelijk kunnen maken waarom je extra stro erin wilt?

Misschirn ook nog naar vlas of stro korrels of matten toch kijken?

Benieuwd hoe de stal dd komende dagen erbij zal liggen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:28

Wat slecht dat hij nu gewoon weer liegt en dan vervolgens zegt dat hij graag eerlijkheid wil. Hoe kun je zo iemand ooit nog weer vertrouwen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:32

Knap dat je het gezegd hebt!!
Ben heel benieuwd wat er nu de komende dagen gaat gebeuren.
Inderdaad wel dubbel dat iemand zo glas hard in je gezicht kan ontkennen/liegen. Dan weet je nu voortaan wel wat je voor je hebt als persoon.
Zeker als hij zegt niet graag bestolen te worden maar het wel doet bij een ander die altijd voor je klaar staat notabene!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:33

Ik ben benieuwd of het nu klaar is, dan is het mooi opgelost toch!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:36

Goed gedaan!

Grote kans dat hij het nu niet meer durft omdat hij bang is dat je hem weer zult betrappen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:46

Zorg dat je de boel via de camera goed in de gaten blijft houden. Het vervelende van dit gesprek is is dat hij denkt dat je hem geloofd en er dus geen enkele reden is waarom hij het nog niet eens zou doen. Toch wel heel toevallig dat hij net nu over de kosten begon!!

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:57

bigone schreef:
Zorg dat je de boel via de camera goed in de gaten blijft houden. Het vervelende van dit gesprek is is dat hij denkt dat je hem geloofd en er dus geen enkele reden is waarom hij het nog niet eens zou doen. Toch wel heel toevallig dat hij net nu over de kosten begon!!

Hier ben ik het wel mee eens. Het riekt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:59

Goed gedaan en gezegd. Ik denk zelf dat het wel duidelijk is nu. Ik hoop voor je dat het nu stopt. Mocht het doorgaan dan zou ik hem helaas toch echt confronteren met de beelden. Maar laten we hopen dat het niet nodig is.