Dubbel volgtopic Cassanova & koeien baby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re: Dubbel volgtopic Cassanova & koeien baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 17:09

Nee helaas word het niet makkelijker en vooral niet leuker door compleet misplaatste dingen die in de media komen.
Wij zouden onze koeien uitbuiten en mishandelen. Enkel als je dat zou doen geven ze weinig melk meer omdat ze dan niet gelukkig zijn.
Wij melken 7 dagen in de week 2x daags. En al het overige werk kost ook gewoon minimaal 8 uur per dag
Daardoor missen wij veel, we gaan niet of nooit naar festivals en dergelijke omdat je dan oppas moet hebben voor je vee.
Mijn man ziet onze dochter soms alleen met middag eten en als hij klaar is ligt ze al in bed. Hij doet het graag maar ik hoop wel dat het leuk blijft...

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:54

Ik dacht altijd dat je de kalfjes eraf haalde omdat ze anders de moeder helemaal leegzuigen omdat ze dan veel te gulzig zijn. Vond het eerst altijd wel zielig tot ik op mijn huidge pensionstal er wat meer van zag. Ze zijn echt onwijs brutaal :=

Vind ze altijd wel schattig, van een afstandje :+

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 22:01

De melkkoeien van nu zijn idd niet echt meer gemaakt voor een kalfje. Ze produceren zoveel melk dat het kalf zich letterlijk dood zuipt.
Als je een oude koe hebt en je doet er meerdere kalfjes bij wil het nog wel lukken.

piquers3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:26

Hoe gaat het nu met het kalfje en het veulen?