Ze is inmiddels 5 cm groter dan haar moeder Kanji91
Ja Fotsy had gekund he dat ze eens een keer iets anders wilde
AstridJ
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 23:13
Nou ik dacht dat rijden er nu niet meer in zou zitten, maar ze is toch nog steeds fit genoeg. Haar verzorgster heeft een barebackpad gekocht en daar leek ze fijner mee te lopen dan met zadel. Dus vanaf nu alleen nog maar met barebackpad. Ze is nu 258 dagen.
Ik volg ook mee! Heb de dracht met jaycee ook gevolgd, geweldig mooi is die geworden zeg ! Ben erg benieuwd wat ze er deze keer van bakt, succes met de laatste weken
Afgelopen weekend zijn moeder en dochter gescheiden, dus geen nipjes melk meer voor Jaycee. Ik had wel verwacht dat het goed zou gaan en inderdaad, ze gaven er allebei weinig om dat ze niet meer bij elkaar kunnen. Roxy vind het alleen niet leuk dat ze niet meer uit de grijze hooibak kan eten en maakt er nu echt een knoeiboel van, dus ik ben op zoek naar nog een bak. Als iemand er 1 weet? Het liefst ergens in Brabant.
Fotsy
Geplaatst: 13-03-18 08:04
Oh zijn ze gescheiden, wat goed. Ben benieuwd want meestal is het scheiden hier ook geen enkel probleem. Het is pas als dochterlief dorst kreeg dat ze het moeilijk begon te krijgen. Maar ze zullen er nu na bijna drie jaar wel klaar mee zijn.
Nee hoor Fotsy, Jaycee en Roxy vinden het inderdaad prima zo. Ze zijn al vaker uit elkaar geweest voor bepaalde periodes dus het kwam niet heel koud op hun dak. Jaycee heeft alleen de eerste 5 minuten gezocht hoe ze bij Roxy kon komen en toen ze doorhad dat dat niet ging vond ze het prima. En dat is nog steeds zo, ze lijkt het juist wel fijn te vinden zoveel ruimte voor zichzelf. Ze mist de nipjes melk helemaal niet.
Laraa en Kabayo ze zijn wel vaker uit elkaar geweest maar niet voor hele lange tijd. Echt afspenen heb ik, door omstandigheden maar ook eigen keuze, nooit gedaan. Het was wel mijn bedoeling om af te spenen maar Jaycee heeft met 8 maanden, vlak voordat ik haar wilde afspenen, een ernstige blessure opgelopen (gebroken hoefbeen). Ik kon haar toen niet afspenen en het heeft uiteindelijk bijna een jaar geduurd (dat was een heel ellendig jaar) voordat het 100% genezen was. Omdat ze daarna al bijna niet meer dronk heb ik ze nooit echt voor lange tijd gescheiden, maar ze nipte af en toe nog wel wat melk.
Ze zijn dus wel vaak gescheiden geweest, maar hooguit voor een dag, niet voor hele lange tijd zoals nu. Ik vond het geen goed idee om ze bij elkaar te laten nu met het nieuwe veulen omdat Jaycee nog af en toe melk pakte en zo de melkproductie op gang bleef. Nu is de uier mooi aan het opdrogen en kan ze zich helemaal klaar maken voor het nieuwe veulen.
Fotsy
Geplaatst: 13-03-18 15:07
Ze voelt zich duidelijk een grote meid nu, goed zo
ik vind dit eigenlijk niet zo vreemd hoor, als beiden het ermee kunnen stellen. Uiteindelijk blijven mijn veulens ook altijd hier in de groep. Ik hou ze wel even apart om te stoppen met drinken maar das meer omdat merrie het niet trekt. Daarna gaan ze terug in de groep en je ziet als er iets is dat ze altijd bij mama weer gaan uithuilen mijn driejarige heb ik geen problemen mee om ze ergens anders te stallen of weg te nemen. Het is meer moeders die er altijd probleem van maakt maar ook dit is niet omdat haar dochter weg is maar omdat er eentje van haar kudde weg is want dat doet ze bij de rest ook.
Ik ben alleen heel benieuwd hoe jaycee erop gaat reageren als er nog een kleintje naast haar moeder loopt en roxy zelf naar jaycee toe. Hier blijft de driejarige toch eerste in rang staan maar ze accepteerde haar zus wel ondanks dat ze anders nogal jaloers is aangelegd. Anderzijds is het nu ook weer niet dat ze dikke vrienden zijn ofzo. Interessant om zo hun gedrag te bestuderen.
ik heb zo een vermoeden dat jaycee en haar zus of broer wel dikke vriendjes zouden kunnen worden
AstridJ
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 03:14
Als Roxy er moeite mee had gehad had ik ze zeker wel uit elkaar gehaald. Maar het was juist wel goed voor Roxy, het hield d'r een beetje in model want ze wordt makkelijk te zwaar. Ze ziet er nu ook beter uit dan met de eerste dracht want toen werd ze wel te zwaar en had zelfs een dikke manenkam. Dat heeft ze nu niet. Ze is nu veel mooier drachtig.
Ik ben ook heel benieuwd hoe Jaycee gaat reageren, denk dat ze het wel erg leuk vind want ze vind andere paarden altijd wel leuk. Roxy zal Jaycee zeker wegjagen. Ik laat ze in het begin zeker nog niet bij elkaar, ik kijk wel hoe het loopt.
Roxy's bijrijdster was van de week de weg een beetje kwijt
Fotsy
Geplaatst: 16-03-18 08:17
De weg kwijt
Hier gaan ze na paar dagen al samen maar Flo blijft ook heel beschermend. Ga je snel zien hoe ze tegenover elkaar en de nieuweling gaan zijn.