Lijkt idd dat het veulen anders ligt. Meer naar onder is het nu dik zeg maar. Maar zie behalve een wit stipje veder Nog geen kegelen. Wel kan je haar staat al best ver omhoog duwen. En worden de banden slapper. Maar het is jaar eerste veulen. Dan kan het toch ook zijn dat na de geboorte de melk echt op gang komt?
friesiszwart
Eldora, liby lekte melk rond 310 dagen. Maar vlak voor de geboorte heeft ze geen melk meer gelekt. Dus dat hoeft El natuurlijk ook niet te doen. Verder waren bij Liby de banden ook niet extreem slap en er waren ook geen ontwikkelingen bij de kling. Ze is alleen twee dagen overdag erg onrustig geweest en de avomd vam de tweede dag kwam Kriebel.
eldora1
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-16 11:06
Dr kling is wel dikker geworden en dr banden lijken slapper. maar zoals jij laat zien op de foto's heb ik nog niet gezien bij de uiers. Ze is wel nog lekker fit en wil nog alles doen.
Nee..Ze houd de spanning er goed in! Wehouden haar wel de hele dag in de gaten en s nachts zet ik 2x een wekker.
Uier is iets voller geworden maar nog steeds geen harsjes. Wel zijn de banden echt al slap geworden en ik kan de staart bijna op de kont leggen! ook qua gedrag veranderd ze wel. Staat Veel binnen, ligt veel, kijkt naar de buik. Staart draagt ze hoog en schuin. ook veel flemhen , doet ze normaal niet snel.. Dus het lijkt op te schieten..
Idd ik let minder op de uiers, kijk nu meer naar her totaal plaatje!
Las ook dat veel mensen temperaturen. Dus ik ook aan de slag haha Normaal is ze rond de 37.5 nu was ze 36.6 vond het wel heel laag dus nog een keer geprobeerd : 35.9 3de x was het 36.0 Dat is toch veel te laag ?