Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peetjjuh

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:05

Haha ik zie alles met een k, dus zag kashmino ook haha.. Niets voor jullie?
Heb 2 namen die misschien voor merrie/hengst kunnen. Hoop dat ik origineel ben en de naam straks niet overal opduikt! :))

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:06

Oja jij kan straks Kandora doen bij Candora! :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 15:08

Haha, ja handig in de wei; je roept één keer en hup, daar komen er twee aan,
Ik heb nog ongeveer 50 namen in mijn lijst staan, dus ik kan nog wel even vooruit :')

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:38

Maar toch... Die k is best lastig! Of ligt het aan mij...

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:31

De K lijkt mij ook wel lastig, zeker als je iets anders als bv Karel wilt. De enige namen met een K die bij bij boven komen zijn Kylian (zo heet onze kat :') ), Kieron (betekent Kleine Zwarte), Kismo en Kashmir.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 19:45

Bij elke letter denk ik weer: oe, dat is nog niet zo makkelijk. En uiteindelijk heb ik toch een lijst van hier tot Tokyo :D
Kylian had ik dankzij jullie mooie kat er ook al tussen gezet Kasmino. Kieron had ik in een andere versie (Keira=zwartharig, Kiara=klein/donker, Kiera=zwart). Maar de mannelijke versie had ik eigenlijk niet, dus check; weer een naam erbij. Bedankt! :') Hier in elk geval 1 zwart veulen, misschien 2, dus het kunnen namen zijn die we gebruiken.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:35

Mmm, zojuist het checkrondje gedaan en aangekomen bij de wei vonden we Sonneke wat spitser dan gister. Stomtoevallig voor het eerst dit jaar de ph-strips meegenomen en die zat zo rond de 6 / 6,5. Toch maar even teruggelopen voor het halsteralarm :D Uier ziet er nog niet spannend uit, terwijl juist zij vorig jaar uit het boekje ging. Beetje tegenstrijdig allemaal, dus we zullen zien of ze snel gaat of nog een maand wacht, haha.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:43

Spannend! Ja ze zou je wel eens kunnen verrassen :D

Hier de ervaring dat ze rond 6.5 wel lang kunnen blijven hangen, maar vanaf ze echt richting 6 gaan, gaat het meestal wel snel.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:08

Oeh spannend! Maar nog geen uier maar wel melk voor de strip?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 10:20

Van mij mag ze me verrassen Tinniie! :D Maar denk inderdaad dat het nog niet 1-2-3 komt; het plaatje is nog niet compleet. Het alarm ging met name ook om omdat ze nog met z'n zessen in de wei lopen en Son helemaal onderaan in rang staat; dan wil je niet dat het om een domme reden mis gaat.
Peetjjuh, niet iets wat we dagelijks doen, maar je krijgt er al relatief makkelijk melk uit. Het mooiste is natuurlijk om pas te testen als er al wat druppels hangen, maar ja, die van ons die houden niet van druppelen, haha. Dus soms toch een beetje eruit halen.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 11:41

Onze twee uier-checkers-in-opleiding zeggen: komt nog niets aan hoor! _O-

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:42

Hahaha hoe schattig :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:09

Fantastische foto. :D

Zo dan wordt het langzaamaan toch spannend bij jou! Gelijk heb je dat het alarm er om is,je wilt het niet weggejaagd of gepikt hebben door de ranghoogsten.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:09

Geweldige foto!

Heb jij goede ervaringen met een halster alarm?

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:22

Hihi, jong geleerd is oud gedaan :D

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:22

hahaha die foto, geweldig! Mooie diertjes in de maak hoor als ik het zo zie. Dit is de eerste keer dat ik een topic van jou volg, dus vraagje gaan ze buiten bevallen, of staan ze 's nachts op stal?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 14:41

Haha, grappig toch? Geeeeen idee waar ze naar moeten kijken, maar wel grote babbels als 'veulentje komt nog niet hoor, mama' :D
Hinte, wij hebben er prima ervaring mee. Meldt door naar telefoon en dat is super. Tuurlijk ook weleens vals alarm, maar we missen eigenlijk zelden een geboorte. Meestal hebben we 'm alleen 's nachts om, of als we weg gaan; overdag kunnen we ze vanuit huis zien, dus dat gaat wel goed.
Smileydees, bij ons lopen ze 24/7 buiten en al onze veulens worden dan ook buiten geboren. Bij geboorte met mooi weer overdag mogen ze lekker buiten blijven lopen. Geboorte 's nachts doen we ze dan wel even binnen om bij te komen en het niet koud te krijgen. Sowieso gaan ze de eerste nachten nog even op stal 's nachts. En de eerste week lopen ze apart van de kudde; daarna gaan ze bij de merries in die ook al veulens hebben en kunnen ze lekker met elkaar spelen <3

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 23:07

Geweldige foto!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:47

wel potverdeurie! Wil je mij niet meer zo buitensluiten ~~}> :D

Nou ga ik dan vanaf NU ook mee volgen hier. Kan mijn favorietje toch niet in de steek laten! :+
Doe ik even op afstand supporteren. hihi

Wat zien ze er goed uit arianne! Lekkere bolle buikjes die ontplofte pluisjes van jou.
En dan die 2 kids!! _O- GE-WEL-DIG!! +:)+

Ik ben benieuwd hoe lang bonneke, sonneke en sjirkje het nog volhouden.
Hoop op een wei vol gezonde feulies!!

En wauw!! Wat is giddy mooi uitgegroeid zeg! Tsjonge, die word elk jaar mooier!
Weer een terechte kampioen voor dit jaar bij de 3 jarige schat ik zo. <3

Peet, hoe ver is jouw chester baby?
Hoe lang moet chinouk nog nu?

Namen, pfff elk jaar was dat weer een ellende haha. Maar overvolle lijstjes, nee daar had ik dan toch weer geen last van. 'Gelukkig' is dat nu over, geen baby's meer hier >;)

En arianne, welke hengst heb je voor dit jaar?
Want die heb ik geloof ik nog niet voorbij zien komen hier. :o

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 10:12

Haha Jess, het spijt me, vergeef me, bloemetje? Y;( Maar nu kan je lekker extra meeleven... Natuuuurlijk kan je je favootje niet in de steek laten, voorzitter van de fanclub. Voor de meelezers, Jessica is een beetje, ehm, grote Bonneke-liefhebster :D
Jaaa, Giddy is mooi hè? Zo blij mee. En jij legt de lat gewoon gelijk hoog voor de keuring, hoppa. Maar je zult begrijpen dat we er wel alles aan doen onze driejarigen er top voor te krijgen!
Haha, ik vind namen bedenken juist geweldig! Begin nu al bijna voor volgend jaar O:)
We hebben dit jaar Elmar staan. Wilde vanmiddag wat nieuwe foto's in de wei maken, maar deze heb ik gemaakt toen hij hier net stond:

Afbeelding

Afbeelding

En van Elmar en Chester samen:

Afbeelding

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:17

Gave foto's vd twee heren! En de twee dames <3 geweldig kon gisteren de foto niet zzien nu wel, dat bukken gaat hun nog makkelijk af :D . Succes alvast zo te lezen wordt het spannender richting weekend.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:18

Arianne schreef:
Haha Jess, het spijt me, vergeef me, bloemetje? Y;( Maar nu kan je lekker extra meeleven... Natuuuurlijk kan je je favootje niet in de steek laten, voorzitter van de fanclub. Voor de meelezers, Jessica is een beetje, ehm, grote Bonneke-liefhebster

_/-\o_ :D

Bloempje geaccepteerd! :)
Giddy ziet er echt super uit. En nee ik leg de lat hoog, ik voel het gewoon weer en je weet het he, heb al vaker gelijk gehad hihi ;)
Ik heb er gewoon heel veel vertrouwen in. *\o/*

Elmar is leuk!
Maar eerst benieuwd naar de komende feulies.
Gaan alle merrie's dit jaar bij elmar? Of gaat er nog wat vreemd. Haha

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 09:11

Haha Jobamara, inderdaad. Ik laat hen maar bukken voortaan en doe zelf wel even een fotootje met mobiel, dan komt het ook goed :P
Lief Jess, en ja, jouw voorgevoelens komen vaker uit ;-) Dit jaar gaan bijna alle merries bij Elmar; Sjirkje slaan we om het jaar over dus die mag weer een jaartje bijkomen straks en Candora gaat uit logeren bij Elandro v.d. Veldhoeve; die vond ik op de hengstenkeuring zó gaaf! Had wat mij betreft kampioen mogen worden. Dus dat gaan we maar eens koppelen.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 10:03

Nou, net even checkrondje gedaan en jawel, de eerste hars is gespot! :):) Jaja, ik weet het; zegt nog niets, maar ik ben ook gewoon maar ongeduldig hoor *D Was bij Sonneke, was ook nog niet veel, maar dat samen met haar al lage ph maakt me wel waakzaam. Wie weet duurt het nog een week, maar ik word er toch blij van... Vanavond gaan wij uit eten en mijn schoonvader zit al stiekem te grinniken, verheugend dat hij wellicht het eerste veulen ter wereld kan helpen en ons dan fijn van ons eten weg kan bellen. "Rekening graag!" _O-

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:05

Je mag ongeduldig zijn hoor met zoveel moois opkomst :D. Dan maar hopen dat ze even wacht en schoonpa pas belt als je op de terugweg bent. Veel plezier en suc6!!